SYKEPLEIER – EN TÅLMODIG ENGEL!


  Du skulle hatt vinger, ja du som er kledd i hvitt og har et av de viktigste yrkene – SYKEPLEIER!
Ikkje ene og alene vinger av godhet, men vinger for å kunne fly fordi beina dine ikkje spinner fort nok til å løpe 24/7! Rulleskjøyter kunne gjerne til tider vært en løsning, men hjelpe det meg for en innsats du gjør! Ikkje bare for 1, men for 10 talls, ja 100`vis av pasienter! Du står på fra tidlig morning
og hele dagen, gjerne hjem for å sove og spise noen timer før du igjen returnerer for ei til tider beintøff nattevakt! Flere nyopererte på avdelingen krever temmelig mye av deg alle de mørke nattetimene hvor du gjerne er alene med ganske mange pasienter! HVEM ville hatt det ansvaret??
Ingen, men DU gjør det om igjen og om igjen og eg er deg evig TAKKNEMLIG!

Eg har lang erfaring som pasient og eg har hatt god tid til å betrakte deg og ditt arbeid!
Du har smilende stått å tatt i mot mengder av spy, du har på magisk vis elegant manøvrert en utgrått pasient med avføring til hælene for å dusje og stelle, UTEN å miste smilet!
Du har oppmuntret den syke til å føle at det ikkje gjør noe og at det hele er ok!
-DU er en engel!

Du har sittet på sengekanten min så lenge du kunne, holdt meg i hånda og strøket meg på kinnet til eg var rolig og endelig kunne sove, du har varsomt fjernet et plaster med lunkent vann fordi t.o.m DET var smertefullt! Du har tålmodig sittet med maten og passet på at eg spiste, litt etter litt.
-DU er en engel!

Du har holdt meg fast når eg vrir meg i smerter og du prøver etter beste
evne og berolige til sprøyta kicker inn!
-DU er en engel!

Du har kjørt meg ut i senga, ut i frisk luft etter flere uker med kun 4 vegger å glo på
-DU er en engel!

Du har kokt kaffi til meg midt på natt når eg plutselig fikk lyst på noe
-DU er en engel!

Du har komme HJEM til meg og stelt mine sår og passet på diverse pumper, dag som natt
-DU er en engel!
 


Du går på jobb hver eneste dag med sekken FULL av tålmodighet, kjærlighet, godhet
og alltid har du et smil eller en klem på lur. Du trøster, du forhandler, du vasker og steller, gir medisiner og mat, du tar deg tid til en prat mellom slaga, du viser tydelig omsorg og du trøster,
i sorgens stund har du også en god skulder, du er DER
og DU er HELTEN min!

 

 


TAKK skal DU ha
<3

Go`klem fra ei Takknemlig Vibbedille 🙂

#sykepleier #omsorg #trøst #tålmodig #verdensviktigsteyrke #etunderbetaltyrke #underbetalt #lønnnihimmelen #

2 kommentarer

Siste innlegg