NYE PÅSKESOKKER – SOKKESKUFFA + GRATIS NORSK STRIKKEOPPSKRIFT


Mor mi er en skikkelig RACER når det kommer til SokkeStrikking! På under 1 uke har hun strikket hele 2 par til meg! Eg dåne av begeistring og eg blir så GLAD, ja for du vet jo hvor vill eg er etter striper
og da SPESIELT slike striper! Kaller de egentlig bare “Nøstebarn-Striper” så skjønner de fleste hva eg mener. Det er de samme stripene eg har på Tunika`ene min også 🙂 Hver gang mor trenger et innimellom strikketøy gir eg henne noen nøster og sier bare sokker hehe Hun bruker MIN egen oppskrift og den funker tydeligvis fjell. Eneste forskjellen på hennes og mine er at eg strikker striper også på hælen og tåa, men eg overlever uten også 🙂

 


De NYE Påskesokkene passet jo bare enda bedre inn i PåskeBildet hehe De er også litt romslige så eg kan “sægge” sokkene litt og det er deilig 🙂 Oppskriften på disse PERFEKTE KoseSokkene kan du snappe med deg GRATIS HER og oppskrifta er selvfølgelig på norsk
og også beregnet på nybegynnere i sokkestrikking 🙂 


Siden eg har fått så mange flotte sokker av mor mi i det siste, ja me snakker om 6-7 par , så tenkte eg det var på TIDE å rydde i SokkeSkuffa! Sett et tristere syn enn dette?? Det er jo til å gråte av!
Eg tok like godt hele skuffa med meg inn i stua så før eg rigger meg til med strikketøyet skal den ryddes 🙂 Skal komme tilbake med et mye mer INNBYDENDE bilde etter hvert!

Eg har fått en del bilder fra dere og Still Light`ene dere strikker på så eg tenkte å komme med et innlegg om det i morgen tidlig! Fy søren dere er flinke! Kjenner eg er ganske stolt ja, på deres vegne 🙂 Samtlige av dere sier også at oppskriften var overraskende enkel å forstå enn først fryktet 🙂
Godt å høre 🙂 

Er eg heldig får eg satt armene mine på tråder så da kan eg vise deg hvordan du gjør dette 🙂
Ikkje for at det er vanskelig, men det er noen småting som muligens kan være litt dille 🙂

Men, NÅ skal skuffa ryddes, klær skal henges opp og masse lys skal tennes
der etter inntas roen i stua 🙂 Woop Woop 🙂

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
MAGISK HERLIG KWELL!

 

 


Se en film eller 2 mens du strikker i sofakroken 🙂

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille i PåskeModus 🙂

#strikk #knit #påskesokker #stripetesokker #norskstrikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #sokkeskuffa #sokkerot #påskeferie

3 kommentarer
    1. Tusen takk for at du deler så raust med dine private oppskrifter og kjekke ideer! Den broderte stempelgreia skal eg legge på ein lur plass i bakhodet – den kan det fort bli bruk for 🙂 God påske til oss som skal halde oss for det meste heime.

    2. IngSta: Den Stempel&Broder er jo ypperlig f.eks på en strikkegenser eller f.eks barneklær som man vil fiffe litt opp 🙂

      God Påske til alle oss ByFolk ja JuHuuuuuu

Siste innlegg