SOMMEREN KOMMER!! – NYDELIGE SOMMERPLAGG – OPPSKRIFTER


Maria Bittner

“Sol ute, Sol inne, Sol i Hjertet, Sol i sinne, Sol bare SOL!” Ja, og bare for å informere litt om dagens vær kan eg melde om overskyet, grått og kun 3 grader her i vest (Regnet er i anmarsj) ikkje mye som minner om SOMMER, men som vanlig; Eg har trua og eg HÅPER virkelig me får smake på SOMMEREN! JAAA! Eg vil fange krabber og reker i steinene, eg VIL bade, eg vil SOLE meg
og VIL sitte på et berg om kwellen med kaffikoppen og se på solnedgangen 🙂
Of Course, det ER lov og ha håp & drømmen 🙂 

Denne tunika`en over her er jo FULLSTENDIG perfekt til meg og mitt behov på stranda!! Jepp, eg liker IKKJE å kun ha på meg bikini eller badedrakt! Det er mangen år siden….hmmm…..muligens når eg var sånn 17-19 år da eg var mest veltrent faktisk! Ja det er synd å si, men DA følte eg meg 100% komfi! Rett og slett, sånn er det bare! Å NEI, eg er IKKJE flau over meg selv og kroppen, det har eg heller aldri vært, men det handle om å føle seg komfortabel, ikkje det? Ja, eg veier 78 kg, det er noen kg for mye, Ja eg har litt valker når eg sitter, Å ja eg KUNNE hatt mer veldreide lår(?) og eg mener så ABSOLUTT at alle skal kunne gå på stranda i akkurat det man vil, det viktigste er at man føler seg vel med seg selv! Uavhengig om det er i bikini eller i en sommerkjole 🙂 Eg bruker en veldig kort sommerkjole over badedrakten når eg er på stranda, eg soler meg i den og eg bader i den, og det UTEN problem – FOR meg!

Etter 2 keisersnitt og flere mageoperasjoner er ikkje magen helt som den bør være, og da er dette eg føler meg vel i 🙂 Om man veier 50 eller 150 kg så har man lik rett til å gå i bikini på stranda uten å føle seg uvel eller beglodd! Det er MIN mening! Det får være opp til hver enkel, og INGEN har lov å mobbe enten den ene eller andre! Jaja nå var man ute på en HET sti gitt, men eg blir litt “Hissig” med tanke på mye eg leser på min vei i blogglandia, la oss komme oss tilbake til den LEKRE Tunika`en over!
GIVE IT TO ME!!!

Ja eg vil veldig gjerne ha en slik! ja eg kunne tenkt meg ALLE 3 modellene i dette innlegget og eg hadde brukt de uten problem! Eg har t.o.m 2 Garntyper i hodet allerede! Ser for meg at det kan passe med Mercerisert garn er det beste her? Ja for å få best mulig “hold” og unngå “seg” om du skjønner

Tenker da umiddelbart på Bomull Sport og Muskat, eller kanskje i en herlig LinGarn?? 🙂
Disse garntypene er muligens litt “stive”? Men eg føler at myke garn vil vide seg mye ut, ja og bli lange etter hvert? Nå strikker eg ikkje så mye i bomull, men det hender eg hekler i det og da er det disse garntypene eg bruker. Hekler for mange år siden en poncho i Bomull Sport og den ble skikkelig god!

 

 

 

BEACH DAY COVER-UP TUNIC
Bildet over
Heklet

 

 

 

 

 

 

 



Maria Bittner

WOW for en lekker SommerKjole! Skikkelig herlig!
Fint med en lett sjal over skuldrene, eller en liten bolero?

 

 

CALYPSO KISS SUNDRESS
Overvidde fra 32″ – 42″

 

 

 

 

 

 

 

 



Maria Bittner

Denne og ei avklippet dongeribukse?? Skikkelig sommerlig og deilig!

 

ROYAL PALM TANK TOP

 

 

 

 

* * * *

Mmmm PåskeAften og eg SKAMgleder meg til middag! YES! Endelig er det KALKUN til middag igjen! Like godt hver eneste gang, himmelsk saus, rosenkål og en dæsj med tyttebær! Jepp, eg skal KOoOSE meg og eg skal ikkje orke å bevege meg etterpå = Et vellykket måltid 🙂

Dog må eg vente en stund, kalkuna går i ovnen om et par 3 timer, Amira slutter på jobb kl 16 så det blir middag etter det! Blir nok å spise minimalt frem til det! Det gjelder å gjøre seg skikkelig sulten!

Nå er eg halvveis på første del av lommeøkingene og akkurat på dette stadiet syns eg det går såååå tregt! Omgangene blir jo lengre og lengre etter som det stadig økes…….+ at eg har bestemt meg for at at den neste Still Light`en eg skal strikkes skal strikkes på pinne 2,5, dvs pinne 2 på vrangbordene!
Jepp, eg må bare prøve, for ALLE eg har strikket blir en anelse for lange og det er liksom veldig lite
å korte inn på og eg strikker jo tross alt str Smal….Det er min fasthet som er litt løs, men det kan eg altså justere ved å gå NED på pinnestørrelsen. Burde jo gå greit det? *OPTIMIST*

Har nemlige 2, muligens 3 Still Light i hodet…vanskelig å komme bort fra de tankene så det eneste
å gjøre er å sette de ut i live, en etter en…..Ellers så venter og venter eg på en jakken fra
Charlotte Kaae, ja du husker jo kanskje DENNE JAKKA som eg strikket i fjor høst?
Charlotte har sagt at det kommer også en voksen utgave….så eg venter for eg slik en er eg NØDT
å ha, ja og med mitt eget design bak! Eg? Eg venter tålmodig eg…Bare å strikke i mens 🙂

Siden eg tror det er best å holde seg unna kjøkkenet i dag skal eg bare sitte her å strikke, ja gulvet vasket eg i går så det er lite å gjøre ellers….Mulig eg bare bretter et stativ med klær og nyter smakprøver på middagen etter hvert, ja for både saus og kålrotstappe må kvalitetstestes 🙂
Beste som finnes!

Hva spiser du/dere til middag i dag da? Fortell!

KOS DEG OG HA EI
FLOTT PÅSKAFTE

Go`klem fra ei Optimsitisk Vibbedille 🙂

#sommer #hekle #sommeoppskrifter #hekleoppskrifter #strandtunika #tanktop #sommerkjole

4 kommentarer

Siste innlegg