SLIK FÅR DU DEN PERFEKTE SOMMERKROPPEN!


Det jobbes skikkelig hardt over land og strand, sommeren er minimum 2 mnd unna og tiden er knapp! Eller er den det?? Neida, få DRØMMEKROPPEN på 8 uker loves det rett over en lav sko, ingen problem, kiloene vil renne av deg og på magisk vis vil den perfekte og smekreste kroppene åpenbare seg og du kan med hevet hodet entre en hver strand kun i ført den minste bikini`en på markedet!

Vettu? I går kwell satt eg å så på tv og i nesten HVER Reklamepause som er på ca 8 min hver var det hele 3 slankeprodukt som ble vist?? Ja på en og samme reklamebolk!! 2 shaker og en med kapsler! Alle 3 lovet det samme, ja nemligen at du har mer enn nok tid til å få “Sommerkroppen” i TIDE!?!?! Ja vel, i tide, altså til ca juni mnd, da starter i allefall skoleferien og det er ca 8 uker…..Innen da bør altså Sommerkroppen være på plass, ja da er det bare å kaste seg på nett og få produktene i hus, eller? NEI! Ikkje la deg friste!!! Sannheten er den, er du litt lubben nå, tar 8 uker shakerkur, nyter et par uker med minus cm 10-12 kg som det loves vil du mot slutten av sommeren ikkje være verken slank eller lubben lenger, men større enn utgangspunktet! Det er nemligen ikkje mange som klarer å holde vekta nede ser du og ENDA flere faller av på veien og en god del blir altså også større enn utgangspunktet! Hvorfor?? Jo, fordi at et SUNT kosthold og regelmessig aktivitet er det ENESTE som funker på sikt!

Men fortell meg èn ting?? HVA er Sommerkroppen?? Er det vitale mål som 90 cm – 60 cm- 90 cm?? Er det virkelig satt en standar på inngangkroppen til sommeren nå?? Det er nesten sånn at hver blogg du går inn på så snakkes det om denne kroppen og hvordan den skal se ut, ja aller helst BØR den også være brun! Det er vel ikkje helt normalt?? ja eg mener, når du raker av deg vinterpelsen så er normalt sett ikkje kroppen videre brun eller??

Slike reklamer på Tv burde blitt sendt ETTER på 23, ja når alle de unge og sårbare er langt under dyna og bloggere som fører dette “SYNET” burde ha 18 års grense! DETTE presset er i allefall en av kildene til at veldig mange unge sliter vil eg tro, fy søren for et press! EG vil SPY av hele greia! Å nei, eg sitter ikkje her og er sjalu på en slank og smekker kropp fordi eg har noen kilo som gjerne burde vært borte, eller burde de vært borte?? Pga av HVA?? HVEM?? Eg har vært der faktisk, ja hatt en slank kropp, men skal eg slippe en BOMBE?? Du blir slettes ikkje Lykkeligere av det så der tar du seriøst ALVORLIG feil! Problemene du evn har i livet ditt vil fortsatt være der, tro det eller ei!

Nå til dags er du liksom ikkje noe om du ikkje trener, og med trening nå for tiden menes det i studio! Jadda, løft på vekter for du vet vel det at ikkje bare skal kroppen være slank, neida, den skal også være muskuløs! Ja og BRUN, for gudsskyld ikkje glem at den MÅ være brun! Neida, nå er det ut med solarium, du kjøper brunfarge på boks så klart! Ser egentlig ikkje problemet med det, men det er HELE pakka som irriterer meg faktisk!

Eg er søren meg så glad for at eg er voksen og GLAD i meg selv! Men eg blir ganske forbanna når det hvor enn du snur deg så er det: Sommerkropp ditt og Sommerkropp datt! Hvorfor er man ikkje bare god nok som man er?? Ja hvis denne SOMMERKROPP trenden fortsetter så er det faktisk KUN plass til èn type kropper på stranda til sommeren-er det ingen som ser den komme?? Halvfeite og bleike folk kommer jo ikkje til å tørre å ta seg en tur på stranda slik det er nå! Samtidig skal ALT ellers i samfunnet være naturlig! Fortell meg hva som er så naturlig med en utsultet kropp som er farget med brunfarge fra boks??

Ja det er mange bloggere som fronter et næringsrikt kosthold, eg vet det, men det er alikevel fokus på den perfekte kroppen! Hvem har lov til å definere den perfekte kroppen? Hvem har bestemt hvordan den skal se ut?? Man kan da være i god form og ha god helse fordi om man ikkje har denne Sommerkroppen!

Det er jammen ikkje enkelt å snakke om dette uten å virke sjalu, snakke i klisjeer, men nå syns eg virkelig det er blitt for mye! Ja for uansett hvilken vei du snur deg så er det Sommerkroppen som gjelder, hva med Vinterkroppen? Er det en definisjon på den også?? Hvordan ser den ut? Ja eller Høstkroppen?

Hva med å bruke den kroppen me har, ja med eller uten hår, brun eller bleik ja og heller fokusere på ting som er såååå mye viktigere! Ja for det ER ting som er viktigere enn å så PERFEKT ut! Som f.eks at man har det godt med seg selv, at man er frisk, ja og faktisk ganske Lykkelig slik man er?
Klisjeer altså, som faktisk er veldig vanskelige å komme unna, men som er sannheten!

 

Har du tenkt på det??
Eller “jobber” du med Sommerkroppen og er for opptatt!?? 

 

#sommerkroppen2017 #brunfargepåboks #spraytan #dietter #slankekapsler #slankeshake #slankekur #slank #tynn #muskuløs #hysteri #nettavisen #topplisten #listeplassering #toppblogger #trend #blogglisten #suntkosthold #fornuftig #vinterkroppen #idealer

5 kommentarer
    1. “En bikinikropp er en kropp med bikini på”. Sitat fra undertøysbutikken Tjølsen i Stavanger som hadde dette utsagnet ståande på ein stor plakat i heile fjor sommer. Eg blei glad kvar gong eg gjekk forbi 🙂

    2. Jeg tenker ikke på sommerkroppen, eller det er litt feil, jeg tenker på den, men gjør ingenting med det :). Skulle ønske jeg var litt mer fornøyd med den, men sånn har det alltid vært. Koser meg med livet med alt det har å by på. Trener ikke, men beveger meg mye. Så da må man jo være fornøyd 💖

    3. Godt skrevet. Jeg pleier å si at jeg bruker samme kroppen hele året, jeg slanker meg aldri men trener for å være i form. Dette er galskap, det reklamen driver med, skjønner ikke at det er lov. Ikke rart så mange sliter i livet. Nei fokus burde være på bedre helse og å ha det bra med seg selv 🙂

    4. Jeg ser ikke, leser ikke- eller hører den reklamen….bortkastet tid! Da lar vi reklamen forme livet vårt….er det det vi vil? Og VI er forbildene for de unge som vokser opp i dag, så er vi “hektet på kropp” så blir de det….. 😉

Siste innlegg