NY STRIKKEBOK – FRA BABY TIL STORE BARN! -DEILIGE ULLPLAGG


Tina Hauglund
 

Alt trenger da slettes ikkje være så vanskelig og innviklet, nei, for det er nødvendigvis ikkje DET som gjør et design spesielt eller fint. Enkelhet er heller ikkje alltid like enkelt, men akk så herlig og godt det er! Eg faller stadig for Tina Hauglund sine design, det er så delikat og lekkert i all sin enkelhet og dette åpner muligheten for at bare enda flere vil bli fristet til å strikke 🙂 DET er jo noe man bare må elske!

Strikkebøker er avslappende, inspirerende og gledesbringende å bare sitte å bla i….Ja i steden for et hvilket som helst annet ukeblad….Ei strikkebok GIR så mye mer, i allefall for meg <3

Eg er så heldig å ha hennes forrige bok i mitt eie og det er virkelig en skatt! ( ULLUNGEN BOKA ) passer fint til meg som er tante til småfolk og att på til ei lita tulle som snart starter i barnehagen og Trym som er blitt stor og starter på skolen til høsten. Må nok bidra med litt “forbruksplagg” som luer, skjerf, votter og hals. Snart på tide å planlegge høstens strikkeplagg? Julegaver? Ja da er dette virkelig noe for deg! Småplagg som blir unnagjort på en kveldsstund er jammen ikkje dumt!

 

 

 

VARM HALSKRAGE
Bildet over
Str 9 mnd – 10 år
Strikkes i Nepal og du finner den i “Lille Bolle” boka

 

 

 

 

 

 

 



Tina Hauglund

Heldigen meg som har en god del Nepal liggende på hylla sammen med ei kurv full av Lima 🙂
Ei ribbestrikke lua kan være enkel den, alt ligger i fellingen på toppen og denne er fin 🙂

 

 

RIBBESTRIKKET LUE
Str 2-12 år
Strikkes i Nepal
Oppskriften er Gratis, men er også i “Lille Bolle” boka

 

 

 

 

 

 

 



Tina Hauglund

 

GUTTESKJERF
Str 2-12 år
Strikkes i DSA Hexa
Oppskrifta er i “Lille Bolle” boka

 

Ble du litt pirret du også? Vet i allefall at boka havner på mi liste 🙂
Boka kan du Kjøpe
HER – ta en titt da vel 🙂

 

 

* * * *

Til å starte med i dag skal eg bare sulle og strikke litt her eg sitter for Ali og eg har en avtale kl 14 som eg tror kan bli veldig spennende, ja så spennende som det går an når det er fastlegen me skal til hehe Har bestilt en DOBBELTIME for dette tror eg kan blir tidkrevende…..+ en iherdig innsats!

Me skal prøve å få i gang et “prosjekt”(?), vet ikkje helt hva eg skal kalle det, men eg håper virkelig me får dette til for det hadde betydd mye! Å nei, bare for å stoppe “ryktet” med èn gang; Me skal ikkje
i gang med noe prøverør av noe slag hehe Føler meg ferdig på den fronten hehe Krysser fingrene for at me kan få noe til å skje og eg skal fortelle om det her etter hvert, får se hva me får til i dag om det ser positivt ut i det hele tatt – Spennende uansett 🙂 Skal i allefall møte forberedt for alt!

Jaja, eg får sette i gang med å sulle før eg gjør noe for å legge meg opp lit husmorpoeng for der etter
å ta meg en dusj og få på meg noe klær 🙂 I kveld er det oppstart på trening for DibHassan sin del igjen og me skal me andre ord ut å kjøre 🙂 Kanskje me er heldig og regnet tar seg en pause og me kan gå en liten tur? Kjenner behovet for akkurat det begynner å melde seg 🙂 Du vet; Vår og greier 😉 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN DAG ENN SÅ LENGE 🙂

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #lillebolle #strikkebok #babystrikk #barnestrikk #norskestrikkeoppskrifter #gratisoppskrift #norskstrikkebok #enkelstrikk #enkleplagg #tinahauglund #norskdesign #ullplagg #barnehageklær #skoleklær #høstplagg #julegaver #nettavisen #topplisten #toppblogger #norgesstørstestrikkeblogg

3 kommentarer
    1. Den ribbestrikka lua som er gratis, keg skjønner ikke hvorfor jeg må legge inn betalingskort når den er gratis? Jeg forlot derfor siden med uforettet sak siden jeg ikke liker å legge fra meg kortopplysninger i hytt og pine.

    2. Lisbeth: du skriver KUN inn navnet ditt du trenger ikkje legge visa delen, men den er der fordi det også selges mønster som koster. Eg har gjort det selv og fikk oppskrifta på mail med en gang UTEN å legge visa info. Prøv igjen ??

Siste innlegg