STRIKKEKAFÈ – ET POSITIVT PUST I HVERDAGEN

Selv om eg egentlig kunne ha tenkt meg en bedre kwil under dyna i dag så tok eg meg i nakken
og kom meg på kafè, gjemte den sure mina bak i skuffa og kom meg avgårde 🙂 Gjorde et lite stopp på veien og snappet med meg en stor pose Twist 🙂 Opp i en slik pose er det en bit og to som alle liker 🙂

“Systemet” på Kafeèn er sånn at me baker på rundgang, eg baker veldig sjeldent, men inni mellom så plukker eg med meg noen go`saker fra butikken for å veie opp litt. En Twistpose erstatter på ingen måte ei hjemmelaga kake eller et brett med nystekte lapper som me koset oss med i dag, men det er litt kos i allefall 🙂 I dag var det en bursdag å feire så da ble det også ei DIGER kringle!
Nevnte eg FoodStommy!?? OMG så godt det var 🙂

I og med at me fra før av er en halvgalen gjeng fordelt på 2-3 bord så er det ALLTID plass til flere! Neste Kafè er Tirsdag 9. mai – Da er det der i mot VASKEDAG! Dvs at alle tar med seg ei bøtte og en klut så tørkes det litt støv og vaskes over alt det fine som står til pynt 🙂 Kystkulturen åpner snart sesongen og da er det kafè der om søndagen noe som er helt supert når du har hatt en fin tur i havna eller ute på berga. Hva er vel bedre enn å avslutte med kaffi og lapper??


Ranveig har strikket noen Ølsokker, men her er hun i full sving med Vinsokker!
Snakk om tålmodighet! Utrolig lekre 🙂


Eg hadde både på meg Still Light Tunic + eg strikker ivrig på den neste 🙂
Kan man seriøst bli LEI slike striper?? Eg bare spør….Ja eg har faktisk nøstene til den neste ALLEREDE klar her i kurven 🙂 Det er det eg sier; De Galne har det godt 🙂


Ikkje la deg lure av et idyllisk bilde! Joa, det er skjønt her ned,
men fytti fisksloå det var STEINKALDT i dag og det blåste surt!


HELDIGVIS klarer eg å snike til meg den eneste parkeringen på brygga hver eneste gang!
Var herlig å bare trippe noen meter og svups inn i bilen og PÅ med varmen 🙂


Dette bildet SER jo faktisk ISkaldt ut! På andre siden var Speiderne ute i småbåter og rodde!
Håper virkelig ingen ramla uti i dag! Husker da Amira gikk i Sjøspeideren!
Kom hjem søkk våt mer enn èn gang hehe Ja sommer som vinter! Tøffe unger 🙂

Da eg kom hjem fra Kafeèn var det rett kjøkkenet, på med kaffien og da eg kom på badet var klærene allerede av og eg ble stående i dusjen sikkert i 15 min! DA begynte eg å få varmen i meg! Men akk så kjekt eg har hatt det, er helt pompa liksom hehe Fått masse godt påfyll uansett 🙂

Planene mine for morgendagen var i grunnen å vaske bilen! Ja Ali og eg sko gjør det hadde eg bestemt, meeen eg tror eg ser det an! Ja for hvis det er like kaldt da som i dag så ligger me rett ut
i helga med nesesprayen på nattbordet og toddy i koppen! Akkurat det passer dårlig da!

Men nå tror eg bare at eg sitter her å slapper av før eg rusler i seng!
Takk for i dag 🙂

HA EN KOSELIG KWELL
OG EN RIKTIG GOD NATT!

Go`klem fra ei trøtt Vibbedille 🙂

#strikkekafe #strikk #kos #hygge #fellesskap #galskap #strikkingerterapiforsjela #tananger #kystkulturen

5 kommentarer

Siste innlegg