KAJAKK SALAT À LA ALI


Det er ikkje å forakte å være gift med en mann som er utdannet GourmèKokk i Sveits altså!
Nye oppskrifter popper opp jevnt og trutt og i dag disket han opp med denne Go`Biten som
han så galant kalte “Kajakk Salat” – Så enkelt og så greit 🙂

 

Du trenger følgende:

4 Tjukke litt korte agurker – Skrell de, del de på langs og hul de ut
2 pk med Scampi, Reker, kreps og Krabbstick
(På Rema har de pakker med alle 3 sortene oppi, hvis ikkje, kjøp enkeltvis)
250 gr blå/røde druer- deles
1/2 Rød Paprika-Pynt
1 boks ananas i biter
Fersk Basilikum- Pynt
1 boks Rømme
2 ss majones
2 ss vann fra sylteagurk
1 knips med salt

 


Bland rømme, majones, 2 ss sylteagurkvann og salt i en bolle – Bland dette god
Tilsett så reker, krabbstick,(kreps) druer, ananas

Dander passe mengder opp i Agurk-Kajakken, på toppen fyller du på med Scampi,
pynt med tynne paprika skiver og hele Basilikumblader

Sett deg så godt til rette med kniv og gaffel:
DIGG INN OG ED!
 


Dette er virkelig noe av det friskeste eg noen gang har spist!
Kan tenke meg at dette er bare enda bedre på en varm Sommerdag!
BON APPETITT!

Nå er eg god og mett på en LETT måte om eg kan si det sånn, ingenting av dette blir eg dårlig av siden Ali bruker KUN lettrømme og lettmajones når eg skal spise så nå skal eg rett og slett bare NYTE resten av fredagen i sittende/halveis liggende stilling 🙂 Lader opp til i morgen samtidig
som eg henter meg inn pga gårsdagen 🙂 

 

 

 

 

 

KOS DEG!

Go`klem fra ei Vibbedille i Godt Humør 🙂

#kajakksalat #scampi #reker #kreps #agurk #paprika #basilikum #ananas #alisdelikatesser #toppblogger #topplisten #blogglisten

6 kommentarer

Siste innlegg