VINTERSTJERNE – NYDELIG GENSER – NORSK STRIKKEDESIGN

Designet av Wenche Roald
 

Snakk om å komme rett fra senga og bli blåst av banen midt i første kaffikopp! GIVE IT TO ME sier eg nå bare! Skikkelig lekker sak dette her gitt! Det er MYE som er lekkert med denne, ja eg kan jo f.eks nevne 0 vrangborder! Det er veldig stilig! + at den er strikket i et HIMMELSK og lett tilgjengelig garn!

Den kan f.eks strikkes i Karmin Supersoft – det befinner seg i en norsk strikkebutikk,
ergo ingen toll og tull, men hvis du f.eks slik som meg “sitter på” ganske mye
Holst Supersoft
som er det samme garnet kan du fint bruke det 🙂 LOVE IT!
Hvis du vil ha litt mer liv i genseren blir den temmelig lekker i
Karmin Tweed 🙂

Eg tror, eller eg VET, at uansett hvilket av disse garntypene du velger vil du få en genser som du vil like kjempegodt + at genseren blir deilig å ha på! Bare for å komme tilbake til det med 0 vrangborder: Har lest at noen syns den ble vid i halsen og da har vedkomne bare plukket opp masker og strikket en kort vrangbord som “snører” den litt sammen så frykt intet, det går helt suverent om du ønsker det 🙂
Blir også en genser du kan bruke hele året for den blir lett og luftig,
ingen “Tung” vintergenser dette her ser du 🙂

 

 


Designet av Wenche Roald

 

 

VINTERSTJERNE
Bildet over
Opp til 116 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

* * * *

I dag er det en stor dag, i allefall om man spør DibHassan hehe Eg skal hente han på skolen og der etter går turen til Sola og Banken hehe Pengene han har spart en tid nå + bursdagspengene skal inn på konto fordi det han har spart til befinner seg nemlig i en nettbutikk! Før me durer hjem å “tømmer” alt gjennom Paypal må me innom Elkjøp etter en kabel! Han gleder seg sånn at han spratt opp
i morges hehe I dag er dagen han spyr ut penger på Nytt Grafikkort til Pc`en sin og oppgraderer
den betraktelig + det skal bestilles en ny stor skjerm 🙂 Helt etter en Gamers Ønske 🙂

Fyttikatta dette er dyr hobby, eller kanskje det er mer riktig å si; Lidenskap!? For å være helt ærlig?
Eg syns i grunnen det er en fin hobby å ha! Selv syns eg det er kjempegøy med Pc-Spill og Playstation og sånn, de siste åra har eg mer blitt en tilskuer for vettu? Spill nå til dags er noe helt annet og MYE mer avansert enn Commandore64 *ler meg ihjel* Men eg syns likevel det er kult å se på! Fy søren det er jo akkurat som RealLife! DEN Grafikken vettu, ser helt ekte ut! DibHassan har mange venner på nett som han spiller med og for mitt eget ego sin skyld så vet eg alltid hvor han er! Eg har ikkje en sønn som “reger” rundt omkring eller som flyr inn til byen etter skolen, nei, han kommer hjem, får unna leksene og så spiller han i sitt eget nettsamfunn. Regner med at det vil avta litt mer nå når det går mot sommeren hvis været blir bra, men eg føler det er en trygg hobby 🙂

Sikkert mange som er uenig med meg her, ja for det er sunnere å la ungene klatre i trær o.l, DET er eg enige i og det er ikkje trærene eg er bekymret for, det er alt det andre skumle dagens ungdommer kan komme ut for. Er vel helt unødvendig å ramse opp det?

Reglene her i dette hjemmet er: Leverer han godt på skolen, gjør leksene og går på trening så disponerer han resten av fritiden selv og da syns me det er helt ok at han Gamer, ja for DibHassan LEVERER virkelig på skole og eg er ikkje redd for å skryte av det, nei, eg er STOLT!

På strikkefronten så la eg opp til nytt prosjekt i går!!! JUHUUUUU
Det var deilig, ja både å skifte litt farge og ikkje minst struktur, ja og LITEN rundpinne! DEILIG!
Tror dette blir midt i blinken og kjempefint! Vil passe den søte mottakeren helt perfekt 🙂

Nå etterpå skal eg bare ta et kattevask og få på meg noe mer klær, har du sett at de melder 17 grader her i vest i dag!?!?!? WHAT!?? Det er jo nesten shortsvær det jo!?? Trooor muligens eg tar på meg et langt jeansskjørt bare for å kjenne litt på brisen rundt leggene, mulig det blir kaldt, men pytt pytt!

Ellers blir det vel litt shaining her hjemme og strikking frem til eg skal ut å kjøre med DibHassan 🙂
Blir nok en fin dag dette her, ja eg føler det på meg 🙂 Sola skinner jo 🙂

 

 

 

 

 

NY DAGEN
OG KOS DEG DU OGSÅ

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #vinterstjerne #wencheroald #norskstrikkedesign #norskstrikkeoppskrift #karminsupersoft #holstsupersoft #karmintweed #lettullgenser #nygenser #lekkergenser #topplisten #toppblogger #blogglisten #strikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogg #strikkeblogger #strikkedesign

2 kommentarer
    1. Er helt enig. Vi har samme reglene her. Så lenge han gjør det han skal på skolen og med lekser og gjør sitt beste, så er det opp til han om han vil bruke all sin fritid på gaming. Er veldig glad for at jeg ikke har en 15-åring som reker gatelangs på kvelder og helger og nyter godt av det så lenge det varer. 🙂
      Den genseren var superfin og jeg kjøpte med meg litt Karmin Supersoft på koftefesten i helgen. 🙂 Gleder meg til å ta det i bruk. 🙂

Siste innlegg