TIME OFF – EN DAG I DET FRI

I går ble det en dag uten Pc og egentlig alt for lite strikking! Kjenner hungeren gnuger i fingrene og eg skulle ønske eg bare kunne sitte her i pysjen å strikke! Der i mot er det deilig av og til og bare henge seg på det som andre vil gjøre 🙂 Etter at eg hadde gjort det eg skulle i går og avsluttet med en dusj rigget eg meg til her i Go`stolen med strikketøyet vettu, så kom Ali: “Kom nå så går me ut en tur”
Han hadde tydeligvis glemt at han EGENTLIG var på vei i seng for en kwil siden han sto opp halv 6 hehe Tro om det har med alderen å gjøre?? MoHaaa

Anyway, i bilen ble eg informert om at me skulle innom butikken å bare sulle, tja, kanskje me bare skulle ta å hente HelgeHandelen med det samme?? Eg fikk jo litt sånn panikk, ja for HALLO, eg hadde jo ikkje skrevet handlelapp! JA! Eg er totalt avhengig av det, kan takke GullfiskHukommelsen for det så dette så søren meg ikkje lyst ut gitt! Etter 4 ganger rundt inni hele Kiwi hadde me en kartong kaffi,
en 8 pakkning med Pepsi og 2 store melk, ja og en Burn til meg…..Me sto ved iskremdisken og lurte på HVA me egentlig skulle spise i løpet av helga?? Kan jo slettes ikkje bare drikke!?!? Eller?? Jaja me surre da rundt nok en runde og fikk med oss et par påleggspakker og en kopp kaffi ved inngangen som me drakk på vei til kassen……UTEN noe middager til helga…..

Fant vel ut at me måtte innom Rema også å kikke….gikk NOE bedre der da, fikk nå med oss både Yoghurt, egg og fisk om ikkje annet. Konklusjonen me kom frem til da me sto i kassa var at å handle UTEN handlelapp er rett og slett DøFødt…..så me kjørte ned i havna i steden for *ler av oss selv*

Var i grunnen litt kjekt og da og bare surre rundt på denne måten! Eg Snap`et mye,
men ikkje EN Snap ville Publisere seg! WHY!??

 

Etter Rematuren var det fortsatt nesten en time til DibHassan var ferdig på skolen så me kjørte ned
i Havna og heeelt ut på moloen; Melingsholmen 🙂 En idyllisk plass, du kan velge å sitte på brygga
og se innover havna, eller du kan snu deg og se…

(Ser du det store hvite Sjøhuset til høyre i bildet over? Det er Kystkulturen og det er der me strikker annen hver Tirsdag! Kom å bli med da vel!?  Nå førstkommende tirsdag, 9.mai altså, er det kafè.
Riktig nok er det “vaskedag” så ta med ei fille og ei bøtte så blir det nok strikking etter hvert)


…utover havet!
Eg ble sittende med nesa i sola og innen me kjørte videre hadde det poppet frem en
anseelig mengde fregner! Takk Pappa! hihi *Arv*

Satt der i mine egne tanker og begynte å tenke….i år har me faktisk bodd hele 18 år her i Tananger, fordelt på 2 leiligheter! Neste år har eg bodd like lenge her som eg gjorde i barndomshjemmet mitt på Tasta…..Er eg da TastaJente eller TanangerBu?? Kjente litt på det og eg føler meg ganske HJEMME her ute i havgapet og eg kjenner at eg bryr meg om HVA som skjer i denne lille perla og eg har blitt glad i mangen av de som bor her ute!

Amira var akkurat 4 år da me flyttet fra Oslo og hit til Tananger og DibHassan ble jo født her så han har bodd hele livet sitt her ute, tror du gjerne eg er en TanangerBu? Selv om eg kjenner at det er litt vanskelig å slippe den TastaJentå…har alltid hatt lyst å flytte tilbake dit, men nå er det SÅÅÅÅ utbygget der at det frister mindre og mindre – Like meg godt her så nærme havet eg 🙂


Etter at DibHassan var hentet så var det hjem å svinge noe HusmannsKost à la Vibbedille siden han skulle på trening: Stekte egg, tomatbønner, stekte pølser og et berg av grønnsaker! *BINGO*
Etter det var det kun 1,5 t før me skulle UT IGJEN så eg satt å duppet her i stolen med strikketøyet
i fanget og POFF så var klokka halv 6 og me måtte dure i vei til Røyneberg.

Slengte DibHassan av i svingen hehe og fortsatt til Hafrsfjord og Møllebukta! HEKKAN altså!
Skulle jo tro det var midtsommers og 25 grader i sjøen for DER var det folksomt og 0 parkering!

Me snudde og kjørte litt lenger ut og parkerte på en rasteplass og gikk ned til sjøen å satte oss 🙂

 

Med denne utsikten satt me å nøt medbrakt kaffi og Ali lovet meg IS på hjemveien!
Kø`en på Isbussen borte på stranda var ikkje noe som fristet selv om de har en helt HIMMELSK iskrem! Mmmmm Jaja neste gang tenker eg 🙂

Selv uten strømper ble eg ganske varm i skoen så dette var HIMMELSK, men eg tviler på at det var noe særlig temp i vannet! Her ute er det litt for langt ned til vannskorpa så eg får sjekke neste gang ved et annet sted 🙂 Ergo ble det altså 2 turer i dag! Snakk om luksus, men som man vet så KOSTER Luksus og eg var såååå sliten når me kjørte for å plukke opp DibHassan på trening! Eg hadde GLEMT å ta påfyllingsmedisinen min før me gikk så eg ble liksom ikkje bedre heller….Glamouren dalte og eg satt som en potetsekk i sete og orket ikkje en gang å “sveipe” på mobilen…..Jaja sånn kan det gå!

Nei det er IKKJE et FregneFilter! Dette er sminkefritt og filterfritt *ler meg ihjel* HAHA Snakk om at de POPPER opp all over gitt! Jaja gi meg en dag, gjerne 2 i sola så har alt gjevnet seg ut hehe
Ali “mobber” meg alltid og skal liksom TELLE hvor mangen eg har fått…..HAHA morsomt! hehe

Ahaa det var skikkelig deilig å komme hjem halv 9!! Ååå tror du ikkje Ali HUSKET isen han lovet meg?? Dvs me var NOK en gang på butikken på vei hjem! En svippas innom Rema hvor DibHassan og eg halvsov i bilen og Ali kom tilbake med en BÆREPOSE med KroneIs!!! HAHA
Sånn kan det går når de koster KUN 5 kr stk! WOW

Når medisinen var inntatt og kroppen begynte å komme seg ble det Is og film på DibHassan og meg her i Sofakroken! JAAA! Det er så koselig når Jr er uten Pc MoHaaa Det er intet liv på den fronten kan du si, der var det tatt kwell så nå venter me bare på å få i hus Pc Delene me trenger for å bygge en skikkelig Gaming Pc! Det var jo dette han hadde planlagt å gjøre på sikt, men nå trør me til å hjelper han så får me det gjort 🙂 Så ja, me har en gutt i LykkeRus med store forventninger 🙂 Dette blir gøy!

Men nå altså, ja så er det FREDAG Og helg! Kunne som sagt tenkt meg å bare sitte her i pysjen
å strikket hele dagen! Den der GRANKVIST Genseren til Ann Myhre er kjempedeilig å strikke og eg koser meg virkelig med mønsterborden, men eg må nok vente en del timer med det……

Må nemlig kjøre mor mi til Kiropraktoren….og det er inne i BYEN noe som slettes ikkje frister kan du si! For å slippe å “stresse” me parkering o.l blir Ali med så kan han og eg ta en liten rund mens hu er inne til behandling! SMART! Kanskje eg får overtalt Ali til en tur innom “Søstrene Grene”?? Det var den der svarte kofferten eg skulle hatt til ALLE de nødvendige dubbedittene mine! Ja for da kan den stå rett under sofaen her uten ar det egentlig gjør noe 🙂

Men jaja, fredag blir det nok etter hvert vil eg tro og eg håper det blir en rolig en 🙂 Eg må nesten ta meg en tur på badet og få på meg sånn noenlunde klær og så må me komme oss av gårde snart!
Halv 12 er det ut dørene og eg håper me er snart tilbake. Må nok innom butikken før me kjører helt hjem, Tja, du kan si det mangler litt på den komplette HelgeKosen 🙂 Me “tastes” nok noe senere så får me jo se hvordan denne dagen ble, det er bare å krysse fingrene 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA FINE
DAGEN SÅ LENGE

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#findag #endagvedhavet #tananger #hafrsfjord #barfot #terapiforsjela #iskrem #sommer #sologvarme #topplisten #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg