BLOMSTER, BIER OG….AGURKER?!?!??

Hvilken tur me var på i dag da gitt! Ble anbefalt en tur til Tronsholen Hagesenter av en av dere, plottet det inn på GPS`en og la i vei, me kjørt og me kjørte og me kjørte ENDA lengre enn lang haha
Til slutt så havna me jo på ÅLGÅRD!? Det er langt det, ja eg mener, det er nesten på sørlandet for min del hehe Tur er tur og KOSELIG var det + me kom jo til en kjempefint senter, men EG syns det var DYRT! Eg var på jakt etter HVITE Margeritter og når de koster 39,90 PR STK rygger eg unna hehe Ville ha MASSE av de ser du, ja minst 10-15 stk 🙂 Da blir det for monitas med vinger hehe

Mulig eg er gjerrig, men eg syns det er kjekkest når eg får mye blomst for lite peng HAHA
Garn der i mot….? Tja DET er en helt annen sak 🙂


Mmmm Hvite Lubelia <3

Ååååå den som kunne vite OM det ble en drømmesommer eller ei! Det var sååå mye fint sånn DILL der ute! EXTRA herlig er det at me skal bli kvitt den RØDE kledningen på leiligheten!
JuHuuuuuu i år blir det grått! SÅÅÅÅ mye bedre 🙂 Da føler eg for å bruke litt mer farger
på terrassen og ved inngangen 🙂

 

Ali syns også det er gøy med blomster og planter så han svinset rundt og forsvant blant
en haug med damer som sto i kø over alt hehe


Kjempe stort senter og de hadde 50% på utekrukker, men når det er plass til MEG opp i krukka,
ja da er de for store til terrassen hihi


Ute på Trones plukket me kun med oss et brett med 10 mini Stemorsblomster, eg kaller de bare fioler når de er så små. Kun 29.90,-  Nå er noen av de plantet i en Sinkbaljer
og når de vokser til blir det kjempefint 🙂 + eg kjøpte Frø til sånn Mine Solsikke
(Plante med flere solsikker)


Me satte nesa hjemover og kjørte til et Plantemarked på Soma, der fikk eg 6 HVITE Margeritter for KUN 90 kr, det er KUN 15 kr stk —> BILLIG! Me Like! De skal eg ha MER av, nå må eg bare få hjem noe mer jord + me skulle hatt noen krukker…..

Men SEEE på den blomster over her, det er en sånn temmelig STOR hengeplante. En blanding av hvite Lubelia og den rosa som eg ikkje vet hva henter. EG syns det var dyr (250,-) men Ali syns eg fortjente den og nappet den fra taket den hang i <3

Ser muligens litt “trist” ut ennå, men gi det noen dager så er blomsten vokst seg “inn” og det blir så fint atte 🙂 For ikkje å nevne det TRISTE terrassegulvet! Nå er det klar for maling/beis
og MIN plan er at det skal bli lyse grått 🙂 JuHuuu


I den store krukka her er det en Lavendel (staude) men den er blitt så trist og uttynnet, Noen tips til hva eg kan gjøre?? Hvis ikkje så bare kaster eg den! Ellers skal mye av dette bare kastes og eg HÅPER me får en salong lignende sak her etter hvert! Blir i allefall å vente til alt er malt!


Hadde eg bare hatt jord hjemme så hadde eg vært ut lengre – Bare SEEE på det været!?!?
Åååå gid det måtte vare! Værmeldinga sier det skal bli litt kaldere ut i uka, men så varmere til helga igjen, men SOL skal det visst nok være hele uka 🙂


Før me kjørt hjem bare MÅTTE me opp om Gartneriet her i Tananger! SJEKK den agurka!?!? WOW! Kjøpte vel 10 stykker, ja det går helt fint vettu når de kun koster 5 kr stk! Billig! Jepp jepp!
Skikkelig saftige og gode 🙂


Sånn, da er eg igjen klar her i kroken min 🙂 Ali kokkelerer så om en liten time er det klar for Lammesteik og masse godt on the side, ja som bakte poteter og Agurk/Gulrot salat Jammy Jammy 🙂 Resten av kwellen blir det Strikkings og KOoOS med Gutta 🙂 Jr er noe bedre i armen, men han kan fortsatt ikkje vri den helt. Kan dra i den uten at det gjør noe mer vondt så eg tror “bare”
det er en forstuelse 🙂 Satser på det.

KOS DEG OG NYT EN
STRÅLENDE KWELL 🙂

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

#sommer #sommerblomster #blomster #margeritter #fioler #stemorsblomster #lubelia #terrassekos #kveldssol #nydeligvær #blogglisten #toppblogger #topplisten #norgesstørstestrikkeblogger #utpåturaldrisur #koseliglørdag

5 kommentarer
    1. Hei! Angående den vonde armen; jeg vil ikke skremme deg, og ikke er jeg helsepersonell, men sjekk den grundigere hos legevakt hvis den ikke blir noe bedre. Han kan ha brist i båtbenet, og det kan oppstå en del komplikasjoner dersom det går ubehandlet for lenge. Du må nesten lese mer selv. Men det at det var blått nedenfor håndledd og det gjør vondt å vri på den liknet hvertfall veldig på min datters skade i båtbenet. Det er visst en veldig vanlig skade dersom man tar seg for ved fall.

    2. Blomsterbarn: Ja me har bestemt av om han ikkje kan vri armen på mandag så blir det legen. Han falt ikkje, men han sto i mål (fotball). Ballen traff hånden og hånden ble bøyd bakover…han fortalte at han nesten gråt da det skjedde så det var i allefall veldig vondt da…

    3. Hei 🙂
      Hva heter det gartneriet? Skulle gjerne tatt turen jeg også, alltid best med lokale råvarer, rett fra bonden blir det også billigst! God bedring til pasienten

    4. Line: Hvis du er kjent her i Tananger? Så svinger du opp til høyre i den store rundkjøringen etter brua (På vei til Tananger) Det er Gartneriet opp forbi Edens hage 🙂 Selvbetjening. Verden beste tomater (20 kr/kg) og forskjellige Agurker (Fra kr 5 pr stk) + Perletomater (NYDELIGE) 30 pr beger (Stort beger)

Siste innlegg