MINE FAVORITT GUTTE/HERREGENSERE – GRATIS OPPSKRIFT


Jodi Green

Eg setter veldig stor pris på etterspørsel fra dere som leser bloggen min, ja enten du er på jakt etter noe spesifikk eller bare noe du generelt er på jakt etter. Slik som for et par dager siden var det ei koselig dame som lurte på om eg visste om noen fine gutte/herre overdeler som også var store
i størrelsen. Eg kastet meg ut i det for eg hadde flere på lager, noen viste eg i går i DETTE i innlegget, men disse 2 har eg jakta på i dag! Begge 2 har eg liggende i ei mappe over ting som SKAL/burde vært strikket til DibHassan, men eg kunne ikkje komme på HVA de heter! Du vet når du ser noe foran deg,
ja du vet farge og kan forklare bildet ned i minste detalje og navnet sitter ytterst på tungespissen??
Ja sånn var det, det ente med at eg bladde meg gjennom alle Favorittene mine på Ravelry
(og DET er en del!) men de lå i Library og eg fant de på søkeorden “Pullover”……Jaja, men eg fant mye fint da i Favorittene mine på denne leteaksjonen min hehe Ikkje helt bortkasta!

Genseren på bildet over her syns eg er så FLOTT! Ja skikkelig tøff både til unge gutter og voksne menn! Eg MÅ snart gjøre alvor av det med å strikke den! Ikkje sant den er skikkelig flott!??
Gratis oppskrift t.o.m! Snapp den med deg da vel!

 

 

DURROW
Bildet over
Opp til 142 cm i brystvidde
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 



Jared Flood

Denne havnet på “To-Do” lista allerede for hele 10 år siden!!! Slå den du! Ja garnet som eg kjøpte ligger fortsatt på hylla i de nydeligste hesper! Deilig kamelfarget Tweed garn, mykt som en bommulsdott! Oppskrifta har eg t.o.m printet ut og den står fysisk i en ringperm fra 2007!
ER DET MULIG LIKSOM!?? Nei og nei, i år bør det været året DibHassan får seg en TØFF genser!

 

 

COBBELSTONE PULLOVER
Opp til 139 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 


I går da eg kjørte å hentet DibHassan på skolen var eg så sint inni meg av måten me blir behandlet på av “sjefene” at det røykte formelig av håret mitt! Skulle en svippas innom Kiwi og da eg parkerte utenfor MesterGrønn ble eg SÅ glad! Det bugnet av Oliventrær på utsiden og eg syns de er såååå fine! Ble nesten litt sånn varm i hjertet skal eg si deg! Eg gikk å prata med ei koselig som jobber der for
å høre om det virkelig går an å ha et slik tre ute her hvor alle årstiden kan vise seg på en og samme dag. Det ville gå helt fint, men hun anbefalte å ta det inn til vinteren. Dessuten liker det heller et sted med litt skygge og ikkje midt i den varmeste solsteiken – dermed pryder nå dette nydelige Oliventreet inngangen vår 🙂 Der får det skygge på noen av de varmeste soltimen og får heller ettermiddag/kveldssol, så får eg se hvordan det trives 🙂 Kjøpte også den søte kurven som
eg syns det burde ha 🙂 Følte meg noe lettere til sinns etterpå 🙂

Hvordan dagen blir i dag aner eg ikkje rett og slett! Fikk bare se NÅR arb.folka kom INNOM var beskjeden! Jadda, de skulle blir ferdig i dag var info`en me fikk FØR de startet, men eg visste dette ville skje så me får vel bare finne oss i å bli behandle nedlatende og ekkelt! Burde ikkje være lov!
Men, ÈN ting er sikkert, me sitter ikkje her å venter på at noen garantert ikkje droppe innom før rett før de tar helg, nei, me skal ut å hente hjem helgekosen for den skal de søren ikkje få ødelegge helga for oss! Dessuten må me prøve å ordne til DibHassan sitt rom litt for nå står det helt på trynet!

Hadde me visst hvordan dette ble, ja fått noe mer info så hadde me “rydda reint”, men så lenge de ikkje kunne male stueveggene når me var hjemme drømte me ikkje at de kunne herje slik som dette når me var hjemme. Forstå det den som kan, ja for eg skjønner det ikkje! Arg!!

Jaja eg skal UANSETT ha ei fin helg! Sånn folk skal ikkje få lov til å trykke meg ned!
Eg har blitt kalt for mye rart og det meste preller rett av, men INGEN kaller meg for løgner så fra nå av blir det tatt bildet av ALT! HELDIGVIS har eg bilder av taket fra den tiden me meldte inn skadene
og flere bilder etter det, så ikkje kom her og kom her, hu mor e effektive med kamera! haha

Men nå? Ja nå får eg på ei ei bukse og noen sokker så kan dagen starte 🙂

KOS DEG OG HA EN
KOSELIG FREDAG!

Go`klem fra ei Vibbedille som ikkje gir seg! 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrifter #menssweater #durrow #cobbelstonepullover #jarodflood #oliventre #mestergrønn #topplisten #toppblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten 

9 kommentarer
    1. Jeg har ikke fulgt med i timen, for jeg forstår ikke – er du ikke glad for at de kommer og fikser skaden?
      At det tar tid visste jeg, for vi har hatt vannlekkasje selv.
      Du er på på en måte “heldig” for at noen kommer og ordner det.

    2. Lisbeth: selvfølgelig er eg glad! Men, me.rapporterte inn skal på sensommeren 2014 og har mast siden. Og nå påstås det at me har ikkje gitt beskjed i det hele tatt og de bare herjer i vei på en veldig fin måte. Det gjør meg sint. Skaden kunne vært så mye mindre om det ble tatt med en gang, men nå får me skylda for at det har utviklet seg

    3. Plasser problemet der det er, og ikke bruk energi på slikt….hjelper det? Gå deg en tur i frisk luft og gled deg til nytt tak! Tenk så deilig! Riktig god helg! 😉

    4. Huff, så kjipt. Har dere gitt beskjed muntlig, eller mailet dere?
      Uansett, dum situasjon.

    5. Lisbeth: Pr telefon (MANGE ganger) + når me har vært hos utleier + at utleier var her å skiftet vinduer nov-14, da så de det også og lurte på hvorfor det ikkje var fikset. Lovet da å komme tilbake rett over Jul å sette i gang + de skulle male stua.. Dette nekter de nå for at de både har sett eller sagt. Vedkomne som sa dette er han som nå er her å fikser. Det er som å stange hodet i en vegg kan du si.

    6. Så fine guttegensere 🙂 Min “gutt” på 57 kunne faktisk tenke seg Cobblestone. Kjenner du til et garn som er så lett og fint som du beskriver og som du kan anbefale til denne, noe man får tak i her i Norge? Har lyst til å strikke til gubben nå, lenge siden sist. Det har vært mange dameprosjekter en stund 🙂

    7. Aaaahhh— du leverer! Tusen takk for finfine mannetips! Cobbelstone kan raskt havne under juletreet….!

Siste innlegg