FLOTT GAVESTRIKK! – STRIPER, FARGER OG GRØNNE FINGRE!


Stepanie Lotven

 

Hodestups FORELSKET <3 Ja hvem blir vel ikkje det av å se noe sånt?? Ahaaa striper, farger
og enkle mønster! SUPERT til å strikke i gaver! Ja tro det eller ei, men om du skal strikke litt Julegaver så er det jo snart på tide hehe I allefall for meg slik som eg suller og diller 🙂 Elsker når det er flere ting
i et sett slik som her 🙂 Anbefaler deg i det minste å lagre de, men eg tror nok noen av disse blir kjøpt TO DAY for dette er jo supert til å dra med seg på stranda i sommer!

Her kan du bruke noe av alt det flerfarga sokkegarnet du har liggende om du vil, det er min tanke 🙂

 

 

PURE SLOUCH
Bildet over
Str Baby – Voksen Large

 

 

 

 

 

 



Stephanie Lotven

 

PALMISTRY
Str Barn – Voksen Large

 

 

 

 

 

 



Stephanie Lotven

 

MY RAINBOW HEART
Str Voksen S-M-L

 

 

 

 

 

 



Stephanie Lotven

Sier bare èn ting: SJEKK den fine fellingen i toppen! <3 

 

HEART HEAD
Str Voksen S-M-L

 

 

 

 

 

 

I dag fòr eg ut dørene litt før kl 12, henta mor mi og så jodla me opp på Garneriet-EdensHage 🙂
Fikk ei stor tralle og lempa opp på både jord og lecakuler og etter hvert ganske så mye blomster.
Eg hadde satt meg i hode at eg VILLE ha en Trollhassel, men de hadde kun Vrihassel og det er ikkje det samme etter min mening!? Anyway så var de som sto der bortimot 2 m høye og DET blir da alt for stort! Tror eg satser på en av de små søte Trollhasslene de har ned på MesterGrønn 🙂

Etter Gartneriet var det hjem til mor mi, lempe på jord, tømme krukker og ordne til alle de nye hun hadde kjøpt seg så nå har hun Rødt, Hvitt og Blått til 17.mai 🙂 Eg spylte og vannet, ryddet, ordnet
og mor mi smilte fra øre til øre 🙂 Tok en kjapp kaffi og en røyk før eg fartet hjem
i 15 tiden for å fortsette på terrassen her 🙂

Jammen ikkje bare bare når man skal ha 3 tunge sekker opp i 3 etasje, Ali sov, men DibHassan fikset det, ja selv med gipset arm! Eg tok Lecakulene og alle blomster 🙂 Full fres; Alt ut på terrassen!
Var en ganske god jobb å få jord opp i den største krukka! Gikk ca 70 l oppi den! WOW! Der etter var det jo bare å plante i vei – var plass til en del opp i der gitt! Det var her eg hadde tenkt å ha en Trollhassel, men nå får eg se – Kan lage litt plass 🙂


Blir fint da 🙂 Så KOSELIG med blomster!
Det var disse 2 krukkene mor mi kom med i går! De er en blanding av sånn stålskjelett og betong, ikkje så veldig tunge noe som er en fordel når det går så mye jord opp i 🙂 Det er fult mulig å flytte på de 🙂


Haha! Ali må ut med vannslangen å spyle ytterveggen ned til naboene! hehe Ja det blir jo litt grise med jord og vann og eg gikk bare å spylte med ei stor kanne og da er det ikkje nok trykk å få det skikkelig ned fra veggene hehe Godt det også nå er meldt regn hihi

 


Akkurat nå står alle de andre pottene litt i ly under markisen hehe Det er meldt ganske mye regn ut over i uka og eg vil ikkje at de skal bli slått ihjel 🙂
 


Inne har det også begynt å spire, i morges så Mini Solsikkene dagens lys!
Håper virkelig disse blir fine etter hvert 🙂

Kl 16.30 ca tok eg av meg hanskene og kravle meg i dusjen 🙂 Åååå det var såååå herlig! Når eg så setter meg ned kjenner eg jo at beina verker som GAL! Det går på en måte greit når eg er i farta og har gode sko på, men nå når eg har sittet en stund tør eg nesten ikkje reise meg hehe

HA! Jammen godt at videre plan nå er å bare sitter her, ja og titte litt ut på terrassen i ny og ne!
Er såååå HERLIG å ha masse fine blomster å se på 🙂

“Jobben” min nå er å puste med magen og ånde, samtidig som eg prøve å strikke litt! Målet mitt for dagen var i grunnen å få ferdig bolen, 4 cm igjen 🙂 Hadde OGSÅ planer om å skifte på senga, mulig eg må sette opp dådyrøynene til han Ali MoHaaa Er jo normalt han som gjør det, men nå shainer han kjøkkenet og lager litt god kwellsmat 🙂 Hvis ikkje fixer me det i morgen 🙂

NÅ er det tid for avslapping og KOS <3

NYT EN FIN KWELL!

Takk for at du titta innom 🙂

Go`klem fra ei MEGET fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #pulsvotter #votter #lue #julegavetips #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #terrasseblomster #nydeligeblomsterkrukker #gøyåplante #grønnefingre

5 kommentarer
    1. Ååå så mye fint, både blomster og strikk 💖. Ha en fortsatt fin kveld 🙋

    2. åhhh…ja nå har du jammen fått det fint på terassen..God 17, mai til dere,,,

    3. Den diskusjonen med trollhassel har jeg hatt før, og til min overraskelse er det vi alle kaller trollhassel med de krokete greinene faktisk vrihassel. MEN pga. mye av plantene i gartneriene kommer fra Danmark og de der heter trollhassel OG at de ikke blir merket om fra dansk til norsk navn når de kommer hit så kaller vi vrihassel for trollhassel. Ekte trollhassel (norsk navn) har ikke krokete greiner, men helt rette og med nydelige blomster ❤️
      Nok botanikk fra min side i kveld. Terrassen ser helt nydelig ut nå 💖

    4. Monika: Men så GØY å høre riktig info da 🙂 Eg har jo alltid troo at Trollhassel var veldig krokete (Det var det eg ville ha) og når hun viste meg Vrihassel var grene veldig beine bare med litt snurr kunne eg ikkje forstå at det var det samme. Når man søker på Trollhassel kommer bare de krokete opp, men det er vel fordi me her i Norge da kaller det for feil Hmmm Da er MÅLET mitt å SE en skikkelig Trollhassel med blomster så får eg heller kjøpe meg en liten Vrihassel hehe 🙂 Nå var de utsolgt for de små søte de hadde på MesterGrønn så eg legger det litt på is enn så lenge 🙂

      Takk for blomsterskryt og KOS deg i morgen <3

    5. ToveR: Tusen Takk 🙂 Har funnet ut at det ER ganske gøy å plante når eg får gjøre det selv hehe Mor mi kom alltid å plantet før og da var det ikkje alltid med blomster som eg likte hehe Men i år er eg veldig fornøyd 🙂 Liker å ha alle mulige farger 🙂 Ja og det å blande helt forskjellige blomster og planter 🙂

Siste innlegg