JULEGAVER?? LITT TIDLIG? -NORSKE VOTTER


Marianne Nesse
 

Noe som sjeldent og omtrent ALDRI skjer er at eg er sent ute! UANSETT……..bortsett fra med JULEGAVENE!!! Hvert år når eg strikket alle Julegavene planla eg å starte på sommeren slik at eg kunne dulle og kos meg med fin og spesiell innpakking…..NEVER HAPPEN!!!

 

De siste trådene ble som regel festet på vei til gaveleveringen eller så havnet gaven under treet
MED pinnene i sammen en lapp hvor det sto: “Returneres Snarest”….
TRAGISK!!!

 

Det må aldri skje igjen, Hører du?? Hva med deg? Tidlig eller sent ute?? Nå skal det i allefall IKKJE stå på meg *ler* Her har du nemligen noen lekre gavetips som vil varme så mye mer enn bare fingrene, dette er en gave som kan leve i mange år 🙂 Oppskriftene er t.o.m NORSK så ingen klager please hehe
Snapp de med deg, strikk Julegaver litt inni mellom gjennom hele sommeren og høsten
og du kommer til å være tidlig ferdig 🙂

SMART, ikkje sant?? *smiler*

 

 

STRIPELEIK
Bildet over
Gratis Norsk oppskrift

 

 

 

 

 

 

 



Tori Seierstad

 

BLOMST
Norsk oppskrift

 

 

 

 

 

 

 



Wenche Roald

 

BJØRNEBÆR VOTTER
Norsk Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 



Bitta Mikkelborg

 

Disse har eg faktisk strikket noen par av og de er skikkelig kjappe og kjekke å strikke! Bitta kan det hun ser du + at de kan strikkes i f.eks Lima eller Nepal – eg garn eg nyter å strikke med! Hvis eg ikkje husker feil har eg ganske godt utrustet kurv med de skjønneste farger i Lima…..
kanskje de blir noen gaver fra meg i år likevel?? Hmmmm 

 

BITTA MITTENS
Gratis Norsk oppskrift

 

 

 

* * * *

Jadda, da var det HELG her i huset! Skikkelig langhelg gitt! 5 dager fri sånn midt i uka skal man ikkje klage på! DibHassan har gledet seg til i dag kan du tro! I ettermiddag skal eg kjøre han til en kamerat, der er de 5 stykker som skal samles. Alle skal ha med seg Pc`en, foruten dette har de også tilgjengelig flere PS4 og Xbox – SÅ ja de skal GAME og har laget seg et lite LAN 🙂 Kan tenke meg at de skal ha det gøy ja! Dyne og puter skal også bli med så det blir vel mer eller mindre fullpakka bil hehe
Ikkje bare bare når unga skal ha med seg stasjonær pc, skjer, kabler, mikrofon, høytaler etc….OMG!

Det er så gøy når de finner på sånn! De er en skikkelig FIN gjeng med gutter som er sammen ofte
og eg har ikkje tall på hvor mange ganger de har sovet her på 1-2 og 3 netter på rad! hehe GØY!

Det vil da si at Ali og eg er BARNLØSE frem til i morgen i allefall, DibHassan sa det kunne være han ble til HELGA!! Da bare SÅÅÅÅÅ eg på han at det kunne me snakke om hehe Han er ikkje langt borte altså, det er kun rett her nede i Tananger hehe Men flere dager??? Vel…kan bli stusselig her hjemme!
Men det kan være godt å bare være oss også i blant, mulig eg stikker på Strikkekafè en tur, men får se.

shaina eg en del her i går så eg skal bare finne frem ren pysj og div til Dib som han skal ha med
og der etter blir det vel bare å strikke frem til han skal hentes på skolen 🙂

KOS DEG OG HA EN
VIDUNDERLIG DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #votter #mittens #norskestrikkeoppskrifter #pattern #gratisoppskrifter #freepattern #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #norgesstørstestrikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norskstrikkedesign #blogglisten

1 kommentar
    1. Jeg strikker litt sokker og votter innimellom hele året . Da er det bare å gå i lageret når jula eller bursdager melder seg. No har jeg akkurat strikka et sokke/vottesett 1 år fra Rauma sin fine strikkehefte. Et lite oldebarn må ha noe godt og varmt når den første vinteren hans kommer..
      God langhelg til dere—–😊

Siste innlegg