NORSKE KOFTER – STRIKKEOPPSKRIFTER

Gitte Lauridsen


Fikk et Tips i går om en nydesignet og Norsk kofte, derav dette innlegget! Kan da ikkje lage for mange slike innlegg, ja, med NORSKE kofte av uavhengige designere! Dvs at disse koftene er ikkje i de standar Kofteheftene til de store leverandørene. De klarer seg selv, eg er mer interessert i de designerene som sitter “krokrygga” på kjøkkenbordet hjemme hos seg selv og drikker kaffi på nattestid for å designe/ tegne ferdig før de sover et par timer-før de igjen skal på jobb 🙂 Det er DISSE eg beundrer, eller de som faktisk klarer å leve av å uavhengig designe for seg selv – DET måtte jo vært en drøm, vel å merke en kjempetøff drøm, men AKK så FANTASTISK! Tenk bare tanke, ja og LEVE av det du elsker å drive med? Eg vet hva det vil se, har vært der som eg har fortalt før, men eg fikk ikkje drive med det lenge nok for å kunne leve av det, men det hadde ikkje vært et problem. Nå er det bare en herlig å drøm å ha med seg. Eg VET hvilket slit det er for å komme i gang, få det promotert
og markedsført, ja eg VET hva det vil si å få en tanke fra hodet ut i livet og faktisk få det til å bli en fysisk ting som du kan ta på, i dette tilfellet å ta PÅ deg 🙂 Det er et SEIER hver eneste gang 🙂
Åååå for en GLEDE!

Her har du en Knippe Norske Kofter som eg aldri har hatt i bloggen før så her er det bare til å velge
og vrake! Kose deg MAX og fortell meg gjerne hvilken DU falt for! Eg dånte for mer enn èn kan eg si!

 


 

RØD KOFTE FRA HAMAR
Bildet over
Fra str 36–>54
kan strikkes i Finull og Pt2
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

 

 

 

Gitte Lauridsen

 

SYLVIA
Fra str 36–>56 ( dvs opp til 141 cm i brystvidde)
Kan strikkes i Finull og Kauni
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

 

 

 

Helle Siggerud

 

KORT SETEDAL MED RUNDFELLING
Fra str 34–>48
Kan strikkes i Finull, Ask og Tmui

 

 

 

 

 

 

 

 

Margrete S.

Margrete er en leser av bloggen som har designet en kofte i anledning en 50 års dag og lurte på om hun kunne få den i bloggen min. Slik er koselig så derfor laget eg dette innlegget med Norske Kofter, det kan jo ikkje gjøres for ofte og NORSK kofter elsker me jo?? Ja??? JuHuuuu

 

HJERTEKOFTE
Fra str S-XXXL (Dvs opp til 146 cm rudnt brystet)
Denne er strikket i Cashmira fra Alize

 

 

 

 

 

 

 


Ann Kjerstin Heggdal

 

SOLROSA
Fra str XS-XXXL
Kan strikkes i Pockles Merino Tweed
Strikket Top/Down

* * * *

Onsdag morgen og FRI, begge gutta sover ennå og eg skal straks ut på kjøkkenet å steike lapper 🙂
Alltid en vellykket overnattingsfrokost 🙂 Når gutta la seg aner eg ikkje, men eg la meg i halv 2 tiden, sovnet pang og har ikkje hørt en lyd 🙂 Eg vet bare at de hadde det kjekt i går 🙂

Hva dagen kommer til å bringe kan være så ymse, regner med at eg får noe kastet inn fra venstre
og dagen blir nok muligens ikkje som planlagt….Pleier å være slik på våre fridager…Lenge siden me egentlig har vært alene, ja f.eks i helgene – det er ALLTID noe! Det er meldt full sol og 12 grader fra midt på dagen så egentlig har eg lyst på en tur, ja enten på beina eller på hjul med bilen 🙂

Uansett, nå skal eg gå på kjøkkenet å spre litt Go`lukt med hjelp av lapperøra så tenker eg nok at gutta kommer sigende etter hvert 🙂 Standar Prosedyre hehe

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS DAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #Knit #norskekofter #kofter #norskestrikkeoppskrifter #pattern #norskdesign #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogger
#blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

11 kommentarer
    1. Nydelige! Falt kanskje mest for fargane i den rustrøde setesdalskofta og flotte fair isle-border i Solrosa. Inspirerande og annerledes. Hurra for alle som tar jobben med å lage oppskrifter til oss. Eg kan fint justere og tilpasse ein del og lage egen vri, men å lage noko originalt frå botn – nei då går det varmgang i hodet mitt – det blir bare surr! Vi er heldigvis gode på ulike ting.

    2. Nydelige kofter!
      Er det noen man må ta vare på så er det uavhengige designere! Tenk hvor kjedelig det hadde vært hvis alt man fant av mønster var fra Sandnes, Dale ol. Jeg er utrolig glad for at du er så flink til å vise mønster fra uavhengige designere, både norske og engelske. Må nesten legge til at mønstrene ofte er mye bedre skrevet enn Sandnes og Dale sine.

    3. Jeg blir så glad når jeg leser at noen vil støtte de små som jobber hardt for å få det til! Jeg har akkurat startet nettbutikk med håndfarga garn – farga av meg, hjemme hos meg med drømmen om å skape egen arbeidsplass og hverdag som gulrot 🙂 Tenk om jeg kunne få jobbet hjemmefra når minstemann begynner på skolen om et år!? Hvis du vil prøve garnet mitt så sender jeg deg gjerne det du vil ha, så kan du heie på meg eller ikke, det er helt opp til deg! Jeg prøver å gjøre folk oppmerksomme på meg – og på at det finnes andre alternativ enn de aktørene 🙂 Ha en fin dag!

    4. Ida Fareid: Ahaaa det ser du for at du er på god vei til å skape et HIMMERIKE av garn! Var virkelig nydelige saker 🙂 Sier ikkje nei til tilbudet ditt og eg skryter så mer enn gjerne for første inntrykket så veldig bra ut 🙂 Send meg gjerne en mail så kan me ta det der i fra 🙂

    5. Tomine: Eg kan vel si at alle de uavhengige oppskriftene er mye bedre enn alle heftene som er på markedet. Noe mer tunglest enn hefter skal du jammen lete lenger etter, ikkja rart strikkere er redde for engelske oppskrifter f.eks, de tenker at hvis det er verre enn heftene. Men selv de engelske er bedre enn de norske heftene 🙂 Fant ut det for 11 år siden eg og har siden ikkje hatt et hefte 🙂

Siste innlegg