“BÆ BÆ LILLE LAM”


Carolina Guzman
 

Tja er vel lite med ull da, men MYE kos, ja DET kan eg garantere! Sett noe så søtt da?? Har du f.eks ei lita tulle i kretsen så er det bare å svinge heklenåla! Som vanlig; Ikkje frykt den engelske oppskrifta, neida, her følger det med Step-By-Step bilder så da er det vel bare plankekjøring da!

Eg ELSKER jo Lam og sauer som strikkes og hekles og her for noen år siden heklet eg en SKIKKELIG Sau!! *ler* Wow men eg er glad i han altså! Eg heklet nemligen Elton, The Sheep! Den er så flott!
Har “bevegelige” bein slik at den både kan ligge, sitte, krysse beina, ja i det hele tatt; Helt HERLIG!
Siden me er inne på han Elton, kanskje du kan hjelpe meg; Etter X antall år her på sofaen har han blitt ganske støvete….“misfarget”?? Hmmm Han er heklet i 100% ull og fylt opp med vatt, HVORDAN kan eg vaske han?? Kan eg f.eks vaske han på ullprogram?? Men, hvordan blir det med tørkinga da troo?? Vil han miste fasongene eller hva? Har du prøvd noe lignende?? Trenger litt råd her ser du 🙂

 

 

SOPHIE THE LITTLE SHEEP
Bildet over

 

 

 

 

 

 

 



Lucia Lanukas

 

Denne er jo litt spesiell, men den er perfekt å holde i til de aller minste.
Ja, det blir nesten som en bitering 🙂

 

 

BEEETTY SHEEP
Gratis Oppskrift

 

 

* * * *

Vettu ka?? I går kwell fikk eg noe inn i hodet som eg IKKJE klarer å riste av meg og i dag bare MÅ eg stoppe det før eg blir sprø hehe Altså, eg må gjøre noe med det! Eg VIL/MÅ/SKAL plante grønnsaker og aller helst ville eg gå ut i går kwell å starte, men for å unngå å bli stemplet som gal både av mine egne og ikkje minste naboene lot eg det være….Klokka var jo tross alt over midtnatt *ler*

Egentlig har eg VELDIG lyst på de Pallekassene de selger på Plantasjen, billige er de også, men når eg satt å studerte de i går får eg inntrykk av at det følger så mye med og når eg da i tillegg trenger en del jord og frø blir det nok ikkje så billig til slutt….eller??

Har du slike kasser?? Hva måtte du ha utenom selve kassen? Hvor mange trenger eg i høyden for
å plante grønnsaker?
Holder det med en? (I mitt hodet gjør det det, men eg vet jo ikkje) Vet du f.eks hvor mange liter jord det går i en kasse? Satte meg til å søke om noen solgte noen på Finn, men fant ingen.

Mens eg satt der å surfet og grublet kom eg på at me sannsynligvis har opp til ganske mangen slik avlange hvite plastkasser, sådde i de for mange år siden…ble bare sorpe! Hadde nemligen ikkje hull
i bunn….vurderer å lete de frem, spikre masse hull i bunn og så i disse, men eg vet ikkje. Er ikkje noe særlig drevet på dette så eg spør deg: Hva ville du gjort? Hva gjør du evn? Noen Tips og Råd?

Eg har lyst å plante i allefall salat, reddiker, neper, muligens en kasse med urter.
Det hadde vært så gøy! Husker da me bodde i 2.etg hos pappa, da hadde me skikkelig Grønnsakhage da, ja sånn direkte i jorda liksom. Pappa var flink med sånn! Husker me planta både Squash
og Auberginer, WOW me spiste mye av det den sommeren!

Nå etterpå, skal eg i allefall sjekke hva og om me har slike hvite kasser og prøve å finne ut hva eg skal gjøre, UANSETT må eg jo ned på butikken å kjøpe frø. I mens håper eg du forteller meg litt gode råd og tips i kommentarfeltet 🙂 JuHuuuu dette er gøy! Tusen Takk hvis du gidder 🙂

Nå må eg sette ræva i gir 🙂 

KOS DEG OG HA EN
SUPER LØRDAG!

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

#hekle #crochet #lamb #sheep #pattern #freepattern #stepbystep #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #kosedyr #etlitelam #ensøtsau

3 kommentarer
    1. Hvis du skal ha pallekasser går det i overkant sv en sekk jord i kassen. Så må du ha noe i bunnen og helst en duk i kassen mellom tre og jord. Sats på de du har:) som du sier så blir det lett noen kroner.

    2. Bruk de kassene du har,de fungerer bra nok. Bare lag nok drenering i de,masse små hull og steiner eller lekakuler. Også tar du en gammel t skjorte,nylonstrømpebukse eller lignende og legger over før jorden, så faller ikke jorden ut. Lykke til 🙂

    3. Hei.
      Vett det e mange så kjøpe sånne svarte murerbøtter på f.eks OBSbygg eller lignende butikker. Koster lite og ingenting. Borr någen hull i bøtta og ka litt grus i for drenering. Fyll opp med mold og plant 🙂 Kjøp gjerna planter så har vokst litt på hagesenteret.

Siste innlegg