Å GJØRE TING TIL SITT EGET – GODE STRIKKEIDEÈR

Kunibert/ Design av Georgie Nicolson

Av og til ser man på en oppskrifte og tenker; Hmmm den likte eg, men eg ville heller gjort sånn og slik, Opplevd det? Kanskje du ikkje likte kragen på noe? Eller vidden/lengden på armene? Ja da er det lov å gjøre noe med det, selvfølgelig. MEN!!! Du skal ALLTID kreditere den som har opphavsretten til oppskriften du brukte som et utgangspunkt, Ok? Ellers kan du jo gjør den til din

Har hatt disse herlige barnevestene i Favorittene mine på Ravelry ganske lenge og tanken har vært
å kopiere disse! Ja de er bedårende stilige! Her er det brukt oppskriften på MILO, en oppskrift som eg forøvrig syns du bør lagre i tilfellet det skulle dukke opp småfolk 🙂

 



Kunibert/ Designet av Lisa Chemery

Dette er en annen som eg falt for, ja eg hadde jo ikkje kommet på å gjøre det akkurat slik, men nå fikk eg lyst å kopiere også denne varianten! For et arbeid og så fint utført! Selve jakken er strikket etter HYPHEN oppskrifta også har hun bare tatt nåla fatt!
 


Det er vil frem til med dette er, du kan i grunnen SE en skikkelig GOD oppskriften uten at du umiddelbart faller for den, men med små grep kan det faktisk bli et favorittplagg! Det er bare å spinne litt på fantasien og se mulighetene 🙂 Prøv det, ja nesten gang du ser et design du ikkje helt klarer
å svelge. Studeeeer det og se om du kan gjøre en lite vri til det bedre, for deg 🙂 Det er ganske så gøy skal eg si deg 🙂 Du kan aldri feile på en måte at det gjør noe ser du, neida, dette er en måte
å utvikle strikkinga på og du lærer utrolig mens du holder på. VÅG og TØRRE! OK??

* * * *

Amira kom tidligere enn antatt i dag, ja nesten før eg var ferdig med første kaffikopp og det var såååå HERLIG og KOSELIG <3 Hun ble værende HELE dagen og me har virkelig skarvlet så nå er “kontoen” fylt godt opp kan du si 🙂 Ble en skikkelig GOD søndag 🙂

Dvs eg sitter her i Pysjen ennå hehe Eneste eg fikk gjort var å glatte håret og få orden på det,
det gjorde eg mens Amira og Ali var nede å sjekket litt på bilen hennes 🙂 Siden det også har regnet en del hadde eg slettes ikkje bry med at eg gikk i pysjen 🙂 Frøene eg sådde i går ble reddet av Ali og en bordplate så er de trygge til de får festet seg *Puster lettet ut*

Har heller ikkje fått strikket siden skravling og strikking pleier å stokke seg,
men nå skal eg se film kl 21 og DA blir det strikkings ser du 🙂

Har tenkt å se “The Blind Side” med Sandra Bullock (elsker henne!) kl 21.00 på TV2 Livsstil 🙂

KOS DEG OG HA
FINE KWELLEN DU OGSÅ

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #godetips #strikketips #gjørdettilditteget #egetdesign #opphavsrett #copyright #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogger #blogglisten #norgestørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

1 kommentar

Siste innlegg