NORSKE SOMMER GENSERE


Katrine Hammer

Eg er som du vet en evig optimist, men som en hardbarka vestlending må man jo være REALIST –
noe eg også er! Ja me drømmer om lette sommerkjoler, flagrende hår og bris i et solbrunt ansikt,
men me må gjerne innse at muligenheten for slike gensere som dette blir et faktum i sommer 🙂
Det POSITIVE med dette er jo at det finnes ikkje noe bedre enn enn en stor og god KoseGenser!
Mykt garn, tjukke pinne, SWOPS SWISJ så har du deg en ny genser! Så hvis du er litt realist og ikkje helt blendet av sommersola er det faktisk fort gjort å strikke en av disse designene.
Er jo i grunnen greit å være forberedt!

 

Skulle det likevel bli en flott og varm sommer er arbeidet slettes ikkje forgjeves. Me vet jo at etter en solfylt dag blir man litt frysen på kwellen og da er det herlig med en slik genser når man koser seg rundt bålpanna eller et bål på stranda, ikkje sant? Strikk, Nyt og Kos deg!

Alle oppskriftene er Norske så snapp med deg 🙂

 

 

RIVER BRAID SWEATER
Bildet over
One Size (116 cm rundt brystet)

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Katrine Hammer

 

RIBBED KNIT SWEATER
One Size (125 cm rundt brystet)

 

 

 

 

 

 

 



Katrine Hammer

 

MYSTERY GREEN SWEATER
One Size (111 cm rundt brystet)
GRATIS Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 



Katrine Hammer

 

SUMMER NIGHT SWEATER
One size (122 cm rundt brystet)

 

 

 

* * * *

I dag er det en GLEDENS dag! Om en liten stund skal DibHassan og eg kjøre avgårde til SUS! JuHuuu Gipsen skal av! Når det først var så galt at han brakk armen gjorde han det på en fin måte sa legen, bruddet har ligget fint fra dag en så da satser me også på en lett og fin opptrening! Han var heldig
og slapp unna med kun 5 uker i gips – SÅ herlig for det kunne ha vært verre!

Selv gikk eg 12 uker/ 3 mnd(!!!) med gips helt til skulderen når eg brakk underarmen! Har eg sagt at det var dagen før 18 års dagen min og KUN 3 dager før Oppkjøringa!?!?! Den gang var det helt forferdelig! Eg klarte å gjøre det på Karatetreninga, eller det var en annen som gjorde det (Uten vilje så klart) Det beste av alt opp i dette var at det var en POLITI som var så uheldig å brekke armen min hehe Noe eg visst å utnytte når eg noen måneder senere var Russ *ler meg ihjel*
Aldri så galt at det ikkje var GODT for noe MoHaaaa

Er så glad for Dib og i kwell blir det trening! ENDELIG! Etter trening skal han og Pc`en videre til en kamerat, de skal være noe kamerater der som skal Game og Kose seg 🙂 Som du vet, her i huset er det HELG allerede 🙂 Digge di digg!

Eg føler en NEED for en NY KOoOSEGENSER og det VET eg de har på Cubus! Tilfeldigvis kommer me til å kjøre forbi på vei ut til niesa vår og lille Alma Sofie så eg tror gjerne me må svinge innom!
Føler et STERKT behov for en stor ROSA genser! Ikkje sant??

Nå har eg KUN ca 8 cm igjen på Kjolen! HERLIG! Er lange runder da, ja det ble litt masker kan du si, men det skal bli gøy å se den lille Tulla svinge seg i denne 🙂 Jammen godt det er et slitesterkt
garn for den jenta kan virkelig krype!

Men nå må eg neste får på meg ei bukse for det er på tide å komme seg avgårde!
Me tastes nok litt senere 🙂

KOS DEG OG HA
FINE DAGEN SÅ LENGE

Her PLASKER det ned!!

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #norskestrikkeoppskrifter #mykgenser #kosegenser #norskdesign #gratisoppskrift #freepattern #katrinehammer #onesize #topplisten #toppblogg #toppblogger #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

2 kommentarer

Siste innlegg