SOKKER & VOTTER – NORSKE DESIGN OG STRIKKEOPPSKRIFTER


Wenche Roald
 

Eg blir helt MO i knærene når eg kommer over slike sokker! Dette er tynt garn og pinne 2-2,50 mm PRESIS i MIN SokkeGate 🙂 Slike sokker blir de BESTE og når de i tillegg er sååå delikate som dette må man nesten bare znappe de med seg eller i allefall legge de i Favoritter! Ingen vei utenom!
Dessuten har eg en god del Opal Uni som passet SUPERT! Eg må virkelig snart får litt SokkeKick igjen! Nå har eg overflod av tjukke sokker og trenger noen flere vanlige tynne sokker!

 

 

ERTER
Bildet over
Str 36-41

 

 

 

 

 

 


Wenche Roald
 

Dette er også tynt og garn og tynne pinner <3 

 

BLOMSTRING
Str 36-41

 

 

 

 

 

 


Wenche Roald
 

Lekre votter, strikkes på pinne 3-4 mm og er jo helt SUPRE til JulegaveBoksen 🙂

 

MANDELBLOMST
Str Dame Liten-Middels-Stor

 

 

 

 

Amira kom hjem en tur i går og det er bare såååå KOoOSELIG! Etter hvert havnet Monopol på bordet og me STORkoset oss! Spilte vel nesten i 4 timer og DibHassan vant OVERLEGENT! Først gikk Amira konkurs og runden etter på havnet eg på ei gate med Hotel og siden eg hadde KUN 1 gate
og 1 krone ble eg jo satt i gjeld til over ørene så DibHassan kunne Hyle ut i Lykkerus!
Jaja det blir revange nesten gang! Vær du sikker 🙂

Deilig! I dag sov eg helt til klokka ringte kl 10, det ble akkurat 7 t søvn det noe som er perfekt for en vellykket dag 🙂 Nå er det bare for Flyshowet å starte for eg er klar! Nei, me skal ikkje ut på Sola Flyplass å se på, trenger ikkje det når me har Panoramautsikt til alle innflyvingene 🙂
Eg blir fylt av skrekkblanda fryd når F-16 flyene suser rett over hodet på oss! Det er rett før vinduene ryker her pga lyden(smella!), men akk så spennende og ikkje minst så FLOTT det er!

 

Ali skal drive en del kokkelering i dag! Det blir KyllingSchawarma med hjemmebakt arabiske brød!
Litt av en jobb, men så smaker det nydelig også da! Han er så flinke atte 🙂

 

I går planta eg masse sukkererter, ikkje blomster altså!hehe Planta vel en neve med Gule erter og eg håper klatreløsningen min fungerer 🙂 Skal vise deg når spirene kommer opp av jorda 🙂 Etter et døgn
i vann så det ut som om det var rett før ertene sprakk! Satser på at 2 soldager får de til å spire 🙂

Bortsett fra at dette ser ut til å bli en suveren dag misunner eg virkelig de som nå befinner seg på Strikketreff i Narvik! Ahaa for en opplevelse DET må være!! Må snart få til å reise på Strikketreff altså!
Eg arrangerte store strikketreff i flere år, men NÅ vil eg snart reise på et!

Jaja, får ta meg en tur på badet før eg inntar posisjonen her med strikketøyet og venter på flyene 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE LØRDAG

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

#strikk #knit #sokker #socks #votter #mittens #strikkesokker #strikkevotter #pattern #norskestrikkeoppskrifter #norskdesign #wencheroald #deilikat #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

7 kommentarer
    1. Ønsker deg og dine en god helg!
      Må bare fortelle deg at jeg synes bloggen din er så trivelig og inspirerende, gleder meg til lese den hver eneste dag! ☺

    2. Får du sukkererter av å så vanlige gule erter? Trodde det bare ble spirer av de… men de smaker godt de også! 🙂

    3. Så flotte lester og votter 😊 Vet du om designeren har planer om å lage et oppskrifthefte med sokker og votter? Det har iallefall vært kjekt hvis hun har gjort det 😊 Du må ha ei fin helg sammen med dine kjære ☀️🌸😊

Siste innlegg