VLOG – ENDELIG! GRADERING – BLÅTT BELTE – TAE KWON DO

 

 

Dette har DibHassan virkelig ventet lenge på! Gradering 5.Gup 1 – BLÅTT Belte!! Han skulle egentlig tatt den i mars, men har var litt usikker så han utsatt det til i dag. Noe eg i grunnen syns var en voksen avgjørelse av han, men lite visst han at han en måned senere kom til å BREKKE ARMEN på skolen!

Dermed fikk av en avstumpet opptrening med gipset arm! Graderingen hang virkelig i en tynn tråd kan du si, men med skikkelig BRA trening den siste halv annen uka fikk han godkjent og kunne der med stille 🙂 Det ble tatt hensyn til at DibHassan hadde noe svak arm så et par av tingene ble byttet ut med noe annet, med tilsvarende vanskelighetsgrad.

De hadde heldigvis Arrangert Sparring, ja, du kan si; Slåssing under kontroll dermed har de heller ikkje sparringsutstyr på seg og det går ikkje så hardt for seg. Dette hadde vært noe DibHassan
ikkje kunne ha gjort pga armen.

 

 
gzDdscXvSIk

De 2 første filmene viser 2 mønster som de da altså skal kunne utenat!
Det er ganske mye som han skal kunne med tanke på at han skal gå 2 mønster 🙂

 

J16lmv-13Uo

2Xftxj5hVo8

Siste film er alle sparkene som de skal kunne til denne graden


Her blir han DRILLET i teori, det er neimen ikkje bare bare, MYE som skal kunnes på KOREANSK!

JuHuuu DibHassan besto med GLANS og nå kan han reise på
Treningsleir neste mandag med det BLÅ fine belte 🙂

 

Nå når han har det blå kan han trene de som har lavere grad enn han + at han nå er NØDT å kurse seg flere ganger for å kunne gå videre til det Rødt og Svart! WOW me har MYE spennende
å se frem til 🙂 SKikkelig GØY når ungene har en Sport de stortrives med 🙂

 

Tae Kwon Do er virkelig en sport eg som mamma kan anbefale! Her får ikkje bare ungene GOD trening, men de kommer inn i et sunt og trivelig miljø hvor respekt og disiplin står veldig høyt
noe som igjen kan være til hjelp i en travel skoledag 🙂

Sjekk om det kan være noe for dine barn! 🙂

* * * *

PLING! Trodde ferie betydde å sove litt lenge eg?? Neida, eg våkner kjempetidlig og er helt i ørska haha Men men så er det jo igjen deilig med en morning i fred og ro 🙂 Kjenner at det var en travel
og hektisk dag i går så planer for dagen er få kan du si, men eg MÅ på butikken en tur! Av alle ting trenger eg BarberSkum! Ali skjønner ikkje greia da han både og DibHassan har Gele og Skum
i Gillette, meeen, når me damer dusjen og shaver beina ønsker me jo å dufte som en BlomsterKnupp og ikkje en muskuløs mann! Han skjønner likevel ikkje tegninga! HAHA

Tja, så DET er vel min umiddelbare Plan altså, ja å rake beina! Velvære i hverdagen kaller eg det! Ingenting er vondere enn lange hår og stram tights! Det er noe som lugger hehe
Jaja så ble d litt kvinneproblemer her på morgenkwisten! *fniser*

Sånn utover dette er me vel litt alle ut av drift i dag alle tre, ja DibHassan er skikkelig uta for med hoven og vond hals, forresten en klassiker ved alle ferier! Ali er mørbanket etter 4 timer med
umennesklige stillinger da han skiftet Bremseskiver og klosser på lørdag,
mens eg bare er sliten etter en normalt travel dag 🙂

Været er heller ikkje noe å skryte av, men skal nok kose meg likevel. Nå nærmer eg meg slutten på fellingene og er godt i gang med en koselig serie så dagen blir nok fin den 🙂

KOS DEG DU OGSÅ!

Go`klem fra ei Opptimistisk Vibbedille 🙂

#taekwondo #blåttbelte #sunntrening #respekt #disiplin #godtfordeunge #godtrening #knallhardtest #stoltmamma

5 kommentarer
    1. Gratulerer med sønnen. Og hårsveis ble fin da. Ønsker dere en fin sommer..mvh Gerd

    2. gratulerer med Blått belte..Han var flink syntes jeg….Har 2 barnebarn som har svart belte ,1jente 18 år og gutt l7 år..jeg er nokså kry av de ja..Lykke ti videre med treningen..Hilsen Irmelin

    3. irmelin watnedal: Så gøy! Jr hadde planer om å satse på svart før han ble 18, men da han fikk det grønne som 11 åringen følte han seg så liten for det store partiet så han tok like godt nesten 2 år pause!! Men nå er han på vei. 3 graderinger til så har han det røde. Men kommende år blir det å være trener for de små + å ta en del kurs med hensyn til rødt og svart 🙂 SKikkelig kjekt når ungene har en god idrett å drive på med 🙂

Siste innlegg