STRIKK TIL BARN – NORSKE KVALITETS DESIGN AV TINA HAUGLUND


Tina Hauglund

Eg er virkelig FAN av Tina Hauglund sine design, det er liksom MIN smak da eg egentlig aldri har vært særlig vill etter det som er mainestream i hefter og ikkje minst det som er lyse blått/rosa. Eg liker det som er mer “edgy”!? Skjønner? Det litt rustikke og solide! DET liker eg! Hvis du ikkje har oppdaget
Tina sine designs syns eg virkelig du bør sjekke det ut for jammen har hun MYE og eg har MYE på lista som absolutt bør strikkes før de små i familien blir for store 🙂

Plukk med deg et par design her som er perfekte til Høsten og Vinteren, vet at eg skal det!

 

 

 

PERS BUKSE
Bildet over
Str 1 mnd–> 6 år

 

 

 

 

 

 

 



Tina Hauglund

 

GJETT om eg skal strikke denne! Må bare få ferdig Grankvist først!
Tror faktisk eg har noen nøster med Andes på Garnrommet også! *LYKKE*

 

 

HELGEGENSER
Str 1–> 12 år
GRATIS Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

Tina Hauglund har også kommet med en NY bok i år! Tror nok dette er en bok det er verdt å sjekke ut! Om du vil så kan du f.eks snappe den med deg HER! Sommergave til deg selv?

Denne boka er eg sååå heldig å ha i min samling, en bok verdt å eie! Den skal snart frem og ut av bokhylla for eg har noen plagg inni der som eg vil/må ha på pinnene 🙂
Boka kan du kjøpe HER!

Foruten Tina sine design så DIGGER eg bildene hun tar! Flotte bilder som virkelig fremhever
plagget i sitt rette element! Får virkelig lyst til å strikke alt!
 

 

 

* * * *

Fordelen med å ha dødskjip dag med migrene er morningen der på! Det er så vidunerlig deilig å våkne tidlig (Ja eg sov jo hele gårsdagen) og få skikkelig herlig ME-TIME! Eg satt oppe til halv 4 i natt, strikket og koset meg, migrene slapp helt i ca i halv 9 tiden og da trenger eg noen timer å kose meg på for å ta litt igjen av dagen 🙂 De timene er helt MAGISKE! Hodet er skikkelig bomull, men akk så rolig 🙂
Ser du? Der ER fordeler med det meste, ja t.o.m migrene:)
 


Eg kommer ikkje utenom å taste litt opp
Gårsdagens Innlegg Her på Bloggen!
Wow for en ØMT tema eg pirket borti, men det er så viktig å bli minnet om dette! UTROLIG mangen har sendt meg egne historier og erfaringer på diverse fora og det er jammen mange som har samme syn som meg og det er eg glad for! Nå krysser eg bare fingrene for at det hele ikkje ender opp med heftige krangler om hvor vidt man skal strikke av billig eller dyrt garn! Det er tendenser til det og DET var ikkje poenget her! ARBEIDSPENGER er poenget! Ta deg betalt for arbeidet og hold garnet uta for! Garnvalget kan være opp til kunden og kommer H*n med garn du ikkje liker å strikke med så avstå fra handelen heller og ikkje selg deg billig og gå ned i arbeidspenger!

Mange mener at det kan henge igjen fra gammelt av da kvinner ble betalt halvparten av det menn gjorde når de strikke? Ja det tror eg på, vet du hvorfor?? Et eksempel er jo noen VELDIG enkle hekla pannebånd som gikk som hete hvetebrød for noen år siden (Sikker ennå også) Slike pannebånd blir solgt for 20-50 kr av damene (Ofte restegarnstrikk), mens han ene mannen som
heklet de fikk et par 3 hundre!?! WHY!??


Jo fordi det var STAS at det var en MANN som hadde heklet de!! Hva er logikken egentlig!??
Bare spør! Er det virkelig SÅ enestående at en mann hekler/strikker at me OVERBETALER produktet?? Dette viser seg om att og om att! Så snart en mann tar frem strikketøyet så er det STOR ståhei! Her har me damer strikket i all si tid og laget de vakreste ting, og så kommer mannen på bane og det blir store avisoverskrifter fordi han strikker?? OMG

For ALL det, ikkje misforstå! Eg har ingenting i mot at en mann strikker, det er ikkje det! Skulle mer enn gjerne hatt ei strikkastund med Ali her i kroken, men eg hadde ikkje ringt til Aftenbladet om det skjedde!

Anyway, nå skal eg ha meg en kopp med kaffi, nyte lyden av regnet ute og rett og slett ha en SUPER dag! Eg skal strikke, kose meg og strikke litt til og det MÅ du også gjøre 🙂


HA EN SUPER DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #yarn #garn #tinahauglund #lillebolle #ullungen #kvalitetsdesign #norsdesign #norskestrikkeoppskrifter #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #barenstrikk #topplisten #toppblogg #toppblogger #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten #nettavisen #norgesstørstestrikkeblogger #norgestørstestrikkeblogg

1 kommentar

Siste innlegg