“HVIS ROMPA DI ER STOR…” -NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Anna&Heidi Pickles

 

……Kan du bare pakke den inn?” Verre enn det er det ikkje noen ganger! Store romper er der i mot flott så du trenger da slettes ikkje gjemme den, men av og til er ønsker til å gjøre nettopp det til stede og da er disse 3 designene godt egnet til nettopp det! + At du kommer ikkje til å fryse på stompen!

 

Hadde det ikkje vært for regnet i går hadde disse plaggene vært passende til St.Hans Aften som forbi gikk i stillhet i år! Du snakker meg om! Kan ikkje huske sist me hadde ei fin St.Hans!?!?! En god jakke er godt til kjølige sommerkweller rundt bålet, men denne lange vesten hadde vært perfekt om man ønsket å være litt snasen, ikkje sant? Skikkelig stilig etter min mening

 

Det PERFEKTE med disse plaggene er at de går ULTRA fort å strikke! Her er det bare å brette opp armene og lage seg plass for her er det nesten snakk om kosteskaft! Siden eg egentlig har en grense på oppadgående pinnestørrelse på 3,5 hadde ikkje dette vært noe for meg, men kanskje du liker det?
Uansett, knalltøffe design, det er det!

 

 

 


Anna&Heidi Pickles

 

GO VEST
Str XS-XL
Strikkes på pinnenr 9 mm

 

 

 

 

 

 

 


Anna&Heidi Pickles

 

Aha her snakker me skikkelig KOoOSEjakke!

 

GER YR COAT ON
One Size
Strikkes på pinnenr 19 mm

 

 

 

 

 

 

 



Anna&Heidi Pickles

 

VINTERJAKKE
Str XS-XXL
Strikkes på pinnenr 15 mm

 

 

 

* * * *

Arg! Troooor du eg tenkte så langt at me tok ut penger til DibHassan og kjøpte TurSnacks til han når me var å hentet hjem HelgeKosen på torsdag!?? Nei, det var helt blåst og eg husker eg tenkte;
“Jaja han reiser jo ikkje før på mandag!” Men, det er jo HELG så da må me ut en tur i dag! Bussturen opp til Stord tar 3,5 time så litt godt å bite er jo litt kjekt, hvis han ikkje bare slukner og sover hehe

 

Noe annet irriterende? Her for et par uker siden begynte bremsene på bilen å pipe litt så me fant vel ut at Ali like godt kunne skifte bremsene siden me skal kjøre til Stord neste fredag. Ali skiftet både Skivene og Klossen…..nå på torsdag når me var ute å kjørte begynte det å pipe igjen!! Etter litt testing og lytting var det jo for søren BAKHJULA som peip! HAHA Så nå skal me ut i dag da like godt å få
i hus de “Hesteskoene” som er bak + Hjullageret. Kan like godt ta alt på en gang! Er det noe som BØR funke på en bil, ja så er det vel BREMSENE hehe Ja og sikkerhetsselen! Hekkan eg er glad eg er gift med en skikkelig HANDY MAN! Tror ikkje det er en ting han ikkje kan! Ja eg mener, maten vet du jo om, rydding, vasking, oppussing, stryking av klær, fiksing av diverse, alt med bil, ja og noe du gjerne ikkje visste er at han maler de lekreste maleriene!! Noen bedre?? hihi

 

Dib Hassan ser sitt snitt i dag og blir med oss i bilen og mens me svipper innom BilTema stikker han på GameStop inne på Kvadrat og bytter noen spill 🙂 Dermed er vel resten av helga reddet for hans del! Syns det der er en meget GOD ordning som GameStop har! Både spill til Pc og PS4 er ganske dyre
og da er det supert at de kan byttes inn! DibHassan bruker vel ca 2 uker på å spille ut et spill
og dermed er de som nye når han bytter og han får MYE for de 🙂 SMART!

Det er vel egentlig like greit at eg bare hopper i buksa for eg vil ha dette gjort for eg MÅ hjem å strikke! Hadde mor mi på besøk i går og da blir det heldigvis en del strikking og nå har eg CA 5 cm igjen på Trym sin genser før eg kan plukke opp til armene og eg MÅ komme meg på første arm i dag!

Regner med at Kauni garnet eg bestilte i går kommer neste uke og DA vil eg ha ferdig
“HonningKrukka” (Stil Lighten) min! Tror det blir en festlig tunika! Eg bestilte også litt EXTRA garn MoHaaa Jadda, for eg kjenner det blir riktig å strikke NOK en Still Light! Galskap sier du?? *ler*
Si meg, leste du innlegget mitt i går?
Ja “TurnusStrikking og Andre Unnskyldninger?” hehe
Det forklarer mye i tilfellet!

Tusen Takk for mange koselig og morsomme kommentarer
og melding i forbindelse med dette innlegget

Dessuten har eg blitt utfordret til å VISE hva eg egentlig ha i alle disse TurnusGruppene mine!!! Hekkan det kommer til å nesten bli en dags jobb! haha Men det er alltid gøy å grave frem skattene som kun eg og likesinnede skjønner seg på! Får se hvordan helga blir hvis ikkje kan eg ta det til uka når DibHassan er bortreist 🙂 Kjenner eg ble litt GIRA selv til å se hva som egentlig skjuler seg i alle kurvene der inne på Garnrommet! Vær i tilfelle klar for en smekkfult innlegg *ler*

Men nå, ut av pysjen inn i ei bukse! Me Tastes!

KOS DEG OG HA EN
SUVEREN LØRDAG!

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #strikkpåtjukkepinner #godeogvarmejakker #strikkeoppskrift #topplisten #toppblogg #toppblogger #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogg #blogglisten #bloggurat #strikkingerterapiforsjela

3 kommentarer

Siste innlegg