EYE CANDY FOR DE STRIKKELYSTNE – HERLIGE BARNEPLAGG


Sanne Bjerregaard

 

Vet`kje om det er hetetoktene eller vissheten om at det å få noen flere småtroll er en sagablott som gjør at eg stadig havnet i Baby-Bobla?? Hormonene som spiller meg et puss kanskje?? Hmmm i følge legen og prøvene er det fortsatt INGEN endringer, men LYSTEN til å strikke Baby og Barneklær øker stadig! Burde virkelig ha peilet meg inn på UNGDOMSKLÆR til DibHassan for han skyter i været
og kunne ha trengt seg en tøff genser til vinteren!

En ting er i allefall sikkert og det er at Baby/Barneplagg er såååå KOoOSELIG å strikke! Ikkje har de små NOEN som helst innvendinger når det kommer til fargene heller! Eg elsker å bruker farger når anledningen byr seg! Dessuten liker eg å provosere litt når det kommer til farger, ja som f.eks rødt
og rosa til gutter! Ja hvorfor ikkje liksom?? DibHassan f.eks han digger rødt og lilla, Å ja, han har en strikkegenser som skulle ha røde og lilla striper! GAL FINE! Eg har i grunnen aldri vært tilhenger av babyrosa/-blått! Ei liker eg de standar MønsterHeftene…. NOP! Eg betaler mye heller 70 kr for en super enkel oppskrift enn et hefte med mye eg ikkje kommer til å strikke + at eg MÅ kjøpe garn
i tillegge, KUN for å få kjøpe hefte i det hele tatt! Dessuten er det veldig mye dårlig forklarte oppskrifter i de heftene også….Mulig eg banna i kirka nå, men DET er sant!

 

Barna blir NOK påvirket i den der 4-6 års alderen når det kommer til ting/farger de må/bør like og leke med! Amira f.eks, hun var ikkje gamle jenta før hun fant ut at det å ligge UNDER bilen med Ali og være verktøylanger var helt FANTASTISK! Det syns hun forresten fortsatt! DibHassan elsket når han fikk låne BratzDukkene og BabyBorn! Stor Stas, ja for ikkje å nevne neglelakk!

 

Dessuten er det vel et fåtall av ungene som er prinser og prinsesser?? De eg vet om bor på et slott…

 

 

 

VINCENT
Bildet over
Str 3 mnd–> 8 år
Rasmilla Yndlingsgarn

 

 

 

 

 

 

 



Sanne Bjerregaard

 

FIONAS TOP
Str 3 mnd –> 8 år
Rasmilla Yndlingsgarn

 

 

 

 

 

 

 



Sanne Bjerregaard

Begge de 2 siste oppskriftene har eg inkl garn som fortsatt ligger Urørt i eska si! Det som er SÅÅÅÅ genialt med disse toppene er at de vokser med barnet! Jepp, først er de kjole en stund før de går over til tunika og til slutt kan den lenge brukes som en topp – GØY ikkje sant?? Ingenting er bedre enn når
et strikkeplagg kan leve LENGE! Jammen får du da mye ut av både pengene og garnet 🙂

Begge disse toppene finnes også i voksen størrelse, de finner du HER og HER!

 

 

 

ELVIRA
Str 1–> 12 år
Rasmilla Luksusgarn

Eg har etter hvert ganske mange av Rasmilla sine oppskrifter og det er virkelig GODE oppskrifter! Oppskriftene er alltid på dansk og noen ganger på engelsk. Eg har som kjent litt problem med
å skjønne dansk så eg har de også på engelsk og JA det er VIRKELIG gode oppskrifter!

 

En annen ting: Har du prøvd Rasmilla sitt garn!?? Ahaa det er helt HEAVEN altså! Ikkje bare kvalitetsmessig og blandinger, men også FARGENE! Eg har virkelig gått BANANAS der noen ganger og eg kan gå god for det meste der inne hehe Du MÅ sjekke det ut, ja det er rimelig garn også!


Ta en kikke
HER og brukt noe av skattepengene eller feriepengene og kos deg på Hjemmeferie!
Eg har ALDRI opplevd dårlig service her og det er ganske kjapp levering! Garnet blir levert i små esker og er innpakket i cellofan med en lite godbit eller 2—> Virkelig DELIKAT!

 

 

 

 

* * * *

Mmm 2 dager til DibHassan skal hentes på Stord! Gleder meg både til turen opp og til å SE han igjen! Blir jammen litt lange dager uten han i heimen! Ali og eg bare svirrer rundt som litt småforvirra høns!

Har Chattet litt med han når eg vet han ikkje trener og de eneste svarene eg får er “Ja” og “Ok”
Lederene advarte om at ungene ikkje kom til å ha TID så me måtte se på at Intet svar var Godt Nytt!
Dessuten samler de inn alle mobilene kl 21.30 (SUPERT!) for at det skal være kveld/nattero! GENIALT! + at ungene sannsynligvis får nok søvn etter lange og krevende dager

I dag skal eg ta å rydde skapet til DibHassan! Snakk om KAOS! Når han var liten kunne han gråte om rommet var rotet eller om skapet var kaos….men det har han tydeligvis vokst i fra….Når han skal ha f.eks ei T-Shirt midt i bunken tar han tak, snapper den ute og alt det andre fyker rundt i skapet + at alt han tar av seg av klær ligger som regel vrengt på gulvet…Satser på at det blir lettere å holde det ryddig om eg får bort alt han ikkje bruker lengre 🙂 *Optimist*

Før eg starter med dette må eg bare svippe en tur ned på Nille! Meningen var å kjøpe Shampoo/Balsam i går, men eg gikk GALANT forbi og ut i bilen…*Gullfiskhukommelse* Du ser det, Nille har nemlig den der “Bed Head” shampoo`en og de har den RØDE som er supert på mitt hår!
Den MÅ eg bare ha! Hver flaske er jo på 1000 ml og du får en shampoo og en balsam for 199,-
DET er billig det når du tenker me betaler minst 40- 50 kr for annen shampoo som kun har 200 ml
+ eg liker duften av denne 🙂

Dette skal da være motivasjonen min når eg sitter inni skapet hans, ja at eg skal ha en deilig dusj etter på med ny Shampoo/Balsam 🙂 Ellers bør eg få brettet et stativ med klær i dag også + vaske en ny maskin, det er PÅ TIDE eg prøver å tømme det vaskerommet…Tro hva som ligger underst!??
Sikker noe eg har glemt at eg har!

Dessuten havna eg på glattisen i går kwell…eg starta på den der bleiebuksa i MiljøMerino fra
Knit-O-Rama! WOW det var som å strikke i…..smør!?? Jaja det var med andre ord SILKEMYKT!
Så ja, det blir premien i dag…og kose meg med NYTT strikketøy! Haster ikkje sååå voldsom med de Grankvist armene siden det er Høst/Vintergenser 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG!

HUSK: Du er BRA nok uansett <3

Go`klem fra ei fornøyd og optimsitisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrifter #danskstrikkeoppskrift #rasmilla #rasmillagarn #yndlingsgarn #luksusgarn #rasmillaoppskrifter #elvira #fiona #vincent #sannebjerregaard #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

2 kommentarer
    1. Der fikk jeg er tips om nok en garntype, farlig, farlig… Veldig mye fristende farger i det garnet 🙂 Ligner det på Holst sitt garn? Det er jo i så fall mye billigere. Har du gjort deg erfaringer med begge typer garn? Hvilket garn liker du da evt best?

    2. Lillian: YndlingGarnet kan vel sammenlignes med Holst Coast fordi begge er Ull/Bomull blanding, men den rene TynnUll til Rasmilla er en del tynnere enn Holst Supersoft 🙂 Eg liker det meste av både Holst og Rasmilla 🙂 Gøy at det er så pass billig og ikkje minst drøyt! 🙂 Mye garn for pengene 🙂

Siste innlegg