TRADISJONSSTRIKK I KNALL FARGER! – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT


mabe Design


WOW! Vanligvis er eg ikkje så veldig glad i blått, men DENNE kjenner eg et veldig sterkt behov for
å strikke til meg selv! Får bare stå til at Ali skygger litt unna når eg trær et fargerik og kul
(etter min smak!) lue nedover ørene en vintersdag, Jepp, eg kan gå aleina på gata eg!
Ingen problem haha


Ååå den så GOD ut! Hvis eg strikker denne vil eg ha den i Merino! Akkurat som om fargene blir krystallklare når det er Merino og det er det virkelig behov for her 🙂 + at selve strukturen blir så ren
og pen, skjønner?? Ja eg bare må altså, ja først snapper eg til meg oppskrifta
så blir det nok ei lue skal du se!

 

Ingenting er kjekkere enn å sprite opp litt tradisjoner! Ja det gjelder for så vidt ikkje bare når det kommer til strikking 🙂 Plukk deg ut DINE favorittfarger og få ei på pinnen du også! Det er jo tross alt UTEvær i dag! Ja, strikke ute vettu – Deilig med lite håndarbeid da 🙂

 

 

 

 

GULLTOPPLUA
Bildet over
Str Ungdom/Dame

 

* * * *

Eg har allerede vært å sulla et par timer på terrassen og det var ganske godt ute 🙂 Ikkje mer enn 14 grader, men det er god varme i sola selv om det blåser. Fikk planta de 3 minisolsikkene over i større potter så nå skal de stå ute – Gleder meg til de blomstrer! Åååå DEN blomsten SMILER altså 🙂

Fikk og shaina litt inne, bretta klær og rudda på kjøkkenet, Ali har kokkelert og lekt med et Lammelår så i kwell blir det grilla spyd, grilla grønnsaker og ris 🙂 Ja og REDIKKER fra terrassen 🙂
Jepp, hverdagsKOS må til selv på en tirsdag 🙂

Regner med at DibHassan er sulten så eg får fixe litt fiskebollerester til han, dermed smiler han også 🙂
Der etter blir det vel stort sett strikking og skravling med mor mi

KOS DEG OG HA EN
FINFIN ETTERMIDDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk#knit #pattern #strikkeoppskrift #norskdesign #norskstrikkeoppskrift #mabedesign #gulltopplua #topplisten #toppblogg #toppblogger #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

5 kommentarer
    1. Hvodan går det med sukkerertene dine? Jeg får bare spirer av mine erter 😉

    2. Ja, i jord ute, og de er nok en 30 cm høye. Men det blir ikke sukkererter på de 😉 Men spirene smaker godt de!

    3. Marianne: de kan jo bli opp til 1 m høye, da kommer det hvite blomster på og så vokser det ut sukkererter der blomstene var. Det er nok fortsatt et par 3 uker før det skjer her. Ingen slike spiselige spirer på vår

    4. Ok, da har vi nok forskjellige erter 🙂 Jeg har nemlig sådd både sukkererter”frø” og vanlige erter, og plantene er forskjellige. Snakket med en gartner idag og han sa at jeg aldri vil få sukkererter av å så vanlige erter…..tenkte jeg skulle motbevise det da ;).
      Googlet litt og der finner jeg akkurat det jeg opplever, flotte spirer som smaker deilig sukkererter, men det ER ikke sukkererter. Jeg lar de vokse videre så får jeg leve i spenning og se om det blir sukkererter eller bare vanlige erterbelger 😉 spennende!

Siste innlegg