VÅT SØNDAG MED HERLIG SAMVITTIGHET


Oh Yes, eg er i gang med NOK en prosjekt! Her om dagen satte det seg en Fana Jakke m/Raglan seg fast i hodet mitt og for å få det til å slippe taket så er det bare en ting å gjøre: LEGGE OPP!
Er ca halvveis i RaglanØkingen så fort har det ikkje gått, men eg er jo ekspert på DILL og flyvende tanker så litt tid tar det muligens. Fargen lyver litt på bildet for den er ikkje såå oransj,
mer en blanding av Oker og Oransj, men Akk så deilig 🙂

 

Eg kommer ikkje til å ta mønsterborden på sin faste plass over brystet fordi eg GIDDER IKKJE styre med det midt i RaglanØkinga, blir så dillet det! Får se hvor eg velger å ta den, har ennå ikkje helt bestemt meg, kanskje eg dropper den? Hmmm Tja får se, enn så lenger bare nyter eg strikketøyet 🙂

 



Før eg ga meg i kast med pinnene i dag fikk eg ferdigstilt småsaker til Alma Sofie 🙂 Var litt trådfesting, innsying av strikk og på knapper 🙂 Nå har eg skylt alt i Milo og nå får det tørke mens eg venter
på sommeren slik at plaggene kan brukes 🙂

 

Alt dette har eg strikket i garn fra Knit-O-Rama, det gule og lilla er garnet Sokk-O-Rama og det rosa er MiljøMerino. Er virkelig begeistret for både garn og farger, INGEN overfarging eller slipp i vask og det var alt en drøm å strikke i 🙂 Kanskje en Nettbutikk for deg? Å ja det er en norsk butikk 🙂
Alt garnet er Håndfarget

 



Veldig ofte når eg sitter her å strikker og ser serie så svever tankene, veldig ofte funderes det på saker og ting som burde vært gjort! I dag tok eg seriøst ACTION! Me har lenge hatt 2 skikkelig ROTESKUFFER på kjøkkenet! Ja den ene ville ikkje helt igjen engang fordi rotet tøt over kanten bak!? En gjengangsproblem hos ganske mangen kjøkken…man tenker ofte en stund at
“det skulle eg ha gjort”

 

I dag bare gikk eg ut på kjøkkenet, røska ut begge skuffene og tømte 99% av innholdet rett
i bossboser! Ferdig med DET problem! Vaska skuffene og fordelte det gjenværende innholdet i de 2 (NÅ) ledige skuffene. Akkurat dette var vel gjort på max 20 min! Lurere egentlig på hvor lenge eg har ergret meg på skuffene? 2 år? 3 år? Ja sikkert enda lengre…..HAHA

 

 



Siden eg likevel var i gang tømte eg også dette skapet! Synd eg glemte å ta bildet før start, men her var det jaggu meg MYE rart! Dette har vært et samleskap av ALT mulig! OMG for et KAOS! 1001 ting som ALDRI ble brukt og me hadde nok nesten alt med oss fra den forrige leiligheten som me flyttet fra for 9 år siden…..*FlytteRot* Men nå er alt borte så nært som dette. Det gjenstår å VASKE hyllene da, men eg må jo ikkje OVERARBEIDE heller.

Her skal me ha ALT av Kaffi, Te og Kakao i nederste hylle, i hylla over skal ALLE kopper og krus som overlever ryddinga stå og øverst tar me ALLE skåler i diverse millioner størrelser som
også skal overleve den videre ryddinga! Ja for ikkje tro eg er ferdig!
NEIDA, eg trenger bare en dags pause eller så! MoHaaa

 

 



Dette er nemligen det andre skapet som har vært utsatt for KJØPE-Tornadoen (Les; MEG!) Her må eg nok skille meg ad med flere kopper, de som overlever skal så inn i “KaffiSkapet” for i dette skapet skal me KUN ha glass, og tro meg, men me har noen esker med NYE FINE glass som aldri
har hatt plass her! SKANDALØST! hihi

 

Men helt ÆRLIG!?? Det er skikkelig vanskelig å kaste kopper….eg føler eg har et forhold til dem alle samme….et minnet om et eller annet….men noe må bort, rett og slett. Hvis ikkje må me få flere skap! Finner eg der i mot hylla som eg ser for meg i hodet mitt skal eg kjøpe den og ha den på andre
veggen og DER skal Mumi Koppene MINE få bo
<3

 



 

I morgen når me er ute å kjører skal me innom den der GlassKontaineren og bli kvitt 4 poser med RÆL! Ahaaa SÅ DEILIG! Så JA, eg er smekkfull av GOD og HERLIG Samvittighet og planen videre er å drite i det Våte&Kalde været på tross av det er 9.juli og bare nyte den videre fremgangen på FanaJakken min 🙂 Akk så deilig, ja eg måtte rett og slett tenne noen stearinlys for kosen sin skyld 🙂 Det fortjener eg 🙂 Hva driver du på med da? Har DU Sol&Sommer!??

I følge Yr.no skal me visst nok få en titt på sola uti uka, men det blir liksom ikkje varmere enn ca 14 gr! Det er jo ikkje helt sommer da!?? Havet har jo ikkje sjansen til å få litt varme en gang jo! Nå er det sånn at eg virkelig sliter med å huske sist eg bada i saltvann! Sommeren`14 minner blir bare svakere….
Å du og du FOR en sommer! Da var me mer under vann en over og DET var t.o.m på HellestøStranda som stort sett er kald og forblåst hele sommeren, men ikkje i 2014….*Drømmer Tilbake*

Jaja så lenge KALENDEREN sier Sommer så lever HÅPET! Enn så lenge!

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG SØNDAG KWELL

Go`klem fra Vibbedille med GOD samvittighet 🙂

#strikk #knit #fanajakkemedraglan #fanamønster #fanajakke #raglanøking #safirgarn #østlandsgarn #kjøkkenrot #kjøkkenskuffer #kjøkkenskaper #søndag #søndagryddig #kaldsommer #våtsommer #topplisten #toppblogg #toppblogger #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

6 kommentarer
    1. Det er jammen bra vi har kalender hvis ikke så hadde vi ikke ant hvilken årstid det er. Sommer er det hvertfall ikke.
      Ja, du salige søndag! Her sløves det over en lav sko, Ikke har jeg ryddet noe som helst, det eneste som er blitt gjort her er litt strikking på det royale svøb. Merkelig det der med kopper, det er akkurat som du sier. Vanskelig å kvitte seg med.

    2. Tror dessverre ikke kopper skal i glasskontainer… Tror du ikke noen vil bli glad for å få de, enten via Finn eller Fretex?

    3. Sånne rydderykk får jeg når jeg har sett sånne program om folk som ikke har kastet aviser etc på 30 år…
      Garnlageret mitt er selvfølgelig unntatt, det er vel ditt også. 😉

    4. Hei!
      Et lite forslag 🙂
      Gi bort krusene du skal kaste. Enten med en konkurranse på nettet, eller som gave sammen med coastere som du enkelt strikker eller hekler selv.
      Synd hvis de bare blir søppel.
      Vennlig hilsen Marianne.

    5. Line: Det som skal kastet i morgen er sånn type glass som f.eks man kjøper med Oliven, diverse glasskåler som det bla er skår i, enkle tefat, telysholdere som slettes ikkje er fine og annet krimskrams.

      Men Ja, eg pleier å levere brukbare ting til Fretex 🙂

Siste innlegg