JØSS FOR EI FIN LUE! – JULEGAVE?


Ingvill Freland

 

Luer som strikkes på denne måten hvor mønsteret dannes av vrange og vriddrette masker er så sirlige og rålekre! Her får du virkelig nyte et deilig tynt garn og tynne pinner – En drøm å strikke for det blir så utrolig rent og pent 🙂 For å oppnå best resultat med denne teknikken bør du strikke fast/stramt 🙂

Noen får makk i trefoten når eg så mye som nevner Julegaver, meeen du og eg som gjerne strikker litt Julegaver vet at om man skal få alt i boks i tide bør man nesten starte nå, eller iallefall ganske snart 🙂 Ellers vil eg bare si; Skal du har dusk i luene du strikker så vil eg faktisk anbefale å kjøpe en fjuskepels av helt åpenbare grunner 🙂 Ebay er et yndet sted for sådan – det finnes 100`vis som
fint kan brukes i steden for en ekta en 🙂

 

 

 

TAPETLUA
Bildet over
Str 2 år –>> Voksen
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 


Se her du, det kommer seg 🙂 Nyter fortsatt strikketøyet mitt og har ikkje noen tanker foreløpig om
å bytte det ut så eg strikker i vei, stripe etter stripe og eg begynner så smått å se frem til eg kan strikke mønsterborden. Kjekk med litt variasjon 🙂 Tanken er å strikke dette som en litt lang jakke, ja sånn rett under rompa for på den måten er den også fin hvis eg svinter ut i en tights 🙂 Tror dette kommer til å bli en god jakken nå til høsten eller på sensommeren om det ikkje snart blir skikkelig sommer 🙂 Sier det igjen eg; Østlandgarn er skikkelig godt å strikke av og med en god Ibenholt pinne er det en drøm <3 

 

Tja, hva skal eg si, det er fredag og nok ei helg og SNART er me faktisk HALVVEIS I Skoleferien!!
Ja dagene og ukene fyker av gårde det er nesten som eg ikkje rekker å blunke en gang!
Hadde eg ennå hatt meg ett eller 2 sjøbad til nå så hadde det ikkje vært så trist! Men på den andre siden er det et spennede år foran oss; Siste året på ungdomskolen for DibHassan + han nå skal ta bla Trenerkurs i Tae Kwon Do`en, første steg mot det røde og svarte beltet 🙂 Jepp, det blir et spennede år og etter nyttår kan han ALLEREDE starte å øvelseskjøre! WRÆÆÆL! Hvor ble lille Jr av!??
Nå er han også passert 1.70 så han begynner så vidt å “ser ned” på meg! Hjelpe det meg altså!
Store flotte gutten vår
<3

 

Sitter her å prøve å skrive handleliste, klør meg litt i hodet og tar meg i å skrive de samme faste tingene som eg gjør HVER eneste fredag! Herregud for noen vanedyr me er! Samme ruta, samme greia hehe Ja eg må nesten le litt, men sånn er det 🙂 Først en tur på Rema så innom på Kiwi etter det de ikkje har på Rema. Samme faste tingene som handles hver uke…..eneste me ikkje handler nå
i ferien er det som DibHassan bruker som skolemat 🙂 Nop, han liker ikkje å spise det hjemme hehe Raringen, men det er kun forbeholdt til skolen sier han hehe

Anyway, boka eg kjøpte av Jane Austin er berre deilige hehe Jepp, eg og hodelykta kryper godt under dyna nesten hver kwell og leser. Merker godt at boka ble skrevet for veldig leeeenge siden for det er et ganske morsomt språk(Uvant?) som benyttes, men det kunne liksom ikkje vært skrevet på noen annen måte – JEPP, eg LIKER boka så absolutt og det blir nok flere, skal bare lese ut denne først 🙂

Har lett for å bli ivrig og kjøpe komplett fra starten av, men opplever veldig ofte at eg da blir mettet før eg er halvveis. Det var det samme som da eg var innlagt på SUS og kom over Knausgård sine bøker
i Kiosken, “Min Kamp”! Eg ville jo ha ALLE på en gang, ja eg følte eg ble VILL i blikket! Heldigvis hadde eg ikkje nok kontanter i pysjen til det og når eg begynte å lese og var kommet godt og vel halvveis ble eg lei….mulig det var situasjonen eg var i som gjorde det, men boka ble ALT for detaljert der og da! Følte eg ble litt stressa (?) da eg leste den og eg hadde nok mer behov for en avslappende bok på det tidspunktet. Boka ble heller aldri ferdiglest så eg skulle nok mye heller hatt Jane Austin da!

Rart det der hvordan situasjonen man er i kan påvirke på den måten? Men det var liksom ikkje boka man drømte seg borti om du skjønner, men HIMMEL som eg “SER” for meg handlingen
i “Fornuft og Følelse” – Helt Herlig 🙂 Har du lest denne boka? Hva syns DU?

Jaja, eg får vel nesten gå å glatte ut villnisset eg har på hodet (Ja eg sov med vått hår-IGJEN!)
og heller får på meg ei truse sånn at me kan få gjort det me skal, der etter må eg sette på maskinen med håndklær IGJEN! Jadda, glemte den i går – ikkje overrasket i det hele tatt! Kanskje eg får ta
å svinge vaskefilla litt i dag? Joa, det er ferie, men støv blir det når døra står åpen hele dagen 🙂
Muligen eg centrer moppen over gulvet også, får se hvor gøy(!!) eg har det 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT OG ENESTÅENDE FREDAG!

Lyst på noen nye knapper i samlingen din?
Ta deg en tur innom HER så har du en sjanse 🙂
Trekker en heldig i kwellingen

Go`klem fra ei Vibbedille i Ok form 🙂

#strikk #knit #hat #lue #deilikatlue #norskstrikkeoppskrift #pattern #strikkeoppskrift #ingvillfreland #tapetlua #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #bøker #janeaustin #knausgård

1 kommentar
    1. Hun heter Jane Austen. Viktig med riktig navn så ikke folk leter seg ihjel 😉 Har lest både henne og Emily Brönte (stormfulle høyder blant annet) og jeg elsker det.
      Er ikke like flink til å begynne på julegaver tidlig – men kommer alltid i mål 🙂
      God sommer – uansett vær!

Siste innlegg