NÅR DU LESER BLOGGEN MIN, BØR DU….


…..Gjøre det med et lite glimt i øyet, et snev av humor, til tider en dose ironi i spedd litt alvor en gang
i blant 🙂 Da tror eg du vil få en noe bedre opplevelse enn hvis du hele tiden skal være så alvor 🙂
Eg beklager virkelig hvis eg irriterer deg, det er da overhodet ikkje meningen, men av og til trengs det en alvorsprat fra min side og husk da at det er MINE meninger og MINE følelser, ikkje dine,
MEN for all del; Det er selvfølgelig rom for å være enige om å være Uenige 🙂

 

Eg er stort sett glad og fornøyd og det tror eg blir gjenspeilt her i bloggen og det er slik eg ønsker det skal være 🙂 Eg kommer aldri til å reklamere for ubetydelige ting! Eller la meg omformulere dette;
Eg kommer ALDRI til å reklamere for ting/saker som eg ikkje kan stå inne for! Hvis eg hadde gjort det hadde du allerede nå opplevd det mange ganger. Flere ganger i uken får eg diverse forespørsler som eg høflig avslår fordi eg ikkje er interressert + at så lenge dette er en Strikkeblogg i hovedsak vil eg heller at det eg evn skulle reklamere for skal komme deg til gode blant annet 🙂


Det hadde vært helt feil om eg skulle begynne sånn plutselig å reklamere for masse sminke og dill,
og ja, det har ikkje manglet på muligheter. Der i mot så reklamerer eg for Floke Frisør! Det har eg nå gjort i halvannet år og de sponser meg 🙂 Dette er eg veldig takknemlig for fordi eg har et hår som virkelig trenger stell for at det skal være fint + at Floke er en frisør etter MIN smak;
Nemlig en Grønn Salong 🙂 Ja du bør sjekke det ut!

 

Det er flere måter du kan bruke bloggen min på, ja du vil f.eks finne mange flotte oppskrifter som eg har falt for! Hvis du scroller heeeelt ned vil du finne ei liste som heter Kategorier, der finner du ALT!
Innen strikking er det både Norske og Engelske oppskrifter. Gratis oppskrifter og oppskrifter du må kjøpe, bøker som kan lastes ned eller kjøpes. Det ligger masse gode tips når det kommer til strikking og hekling. JA det dukker opp en del hekling en gang i blant, fordi eg liker det 🙂 Ellers er det noen strikkeoppskrifter som er mine og ellers en del om mine prosjekter.

Eg fronten så og si BARE Uavhengige Designere! Dvs det dukker så og si ALDRI opp tips om noen form for strikkehefter fra de store leverandøren, Hvorfor? Det er YYYYDERST sjeldent at eg bruker de!
Dessuten finnes det nå så mange dyktige designere som trenger omtale i ny og ne + eg elsker det meste av det de designer 🙂 Oppskriften er sååå MYE bedre + du har gode muligheter til å lære noe
og det er også mulighet for å kontakte de fleste designerene for evn spørsmål 🙂

 

Har også en egen kategori som er Ali sin: “Ali`s Delikatesser” – Her finner du oppskrifter/fremgangsmåter på middager, kaker, bakverk og annen kos som han lager.
ALLE oppskriftene er hans egne så hvis du en gang skal dele en oppskrift er det fint om du
linker til oppskriften her på bloggen.


 

Spørsmål eg får HVER eneste dag, mange ganger til dagen er: HVOR finner eg oppskriften!
Under hver eneste bilde ligger det en link, det er den STORE feita skrifta under bildene
(Navnet på designet), klikk på den og du kommer enten direkte til oppskriften
eller hvor du kan kjøpe oppskriften/ Boka 🙂

 

Tja, dette var vel i grunnen oppskrifta på hvordan du bør lese bloggen min? Eg setter pris på at du spør hvis det er noe du lurer på, eg pleier å være ganske kjapp til å svare. For raskere svar kan det jo muligens være en Idè å spørre inne på Siden eg har på Facebook, ja siden som omhandler bloggen. Den finner du HER!

En siste ting me MÅ huske er at alt blir ikkje skrevet i samme “tone” som du gjerne leser det i, hvis du sitter å river deg i håret over noe; Klikk deg ut og kom tilbake senere og prøv igjen 🙂
Kanskje det “høres” anderledes ut da?
 


Bare sånn en liten ting på vei ut her; Eg er ikkje LAT og subber i pysj hele dagen! Nop, eg er en selverklært Livsnyter som gjør det BESTE ut av MINE dager, ikkje dine 🙂 Ok?

Neste innlegg i dag, kommer i kwellingen, skal eg trekke en vinner som får en pose med knapper
i posten neste uke 🙂 Ennå mulighet å bli med, klikk deg inn HER!

 

 

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN ETTERMIDDAG 🙂

Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #blogg #blogglisten #blogger #topplisten #toppbloggger #toppblogg #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

6 kommentarer
    1. Fin bruksanvisning til bloggen. Jeg tror vi tenker ganske likt for har hvertfall aldri hatt problemer med å forstå hva du mener, selv ikke før jeg ble kjent med deg i RL. Jeg håper de fleste er med på notene både når du er alvorlig og har glimt i øyet 🙂

    2. Følger jo deg på snap og, så når jeg leser bloggen, “hører” jeg for meg stemmen din 🙂 Så tror nå jeg oppfatter det akkurat som du legger det frem 🙂 Elsker å lese bloggen og følge deg på snap 😀

    3. Æ synes bloggen din e så bra, nettopp fordi du har et glimt i øye og e dæ sjøl. Har fått så mang ideer og flotte linker te oppskrifter at æ egentlig itj treng så mang andte sia og følg med.
      Du lyse iallfall opp dagan min, både når det gjeld strekking og betraktninger om livet.

    4. Hei på deg. Jeg har lest bloggen din med stor glede i mange år. Tror det var en av de første bloggerne jeg ble “kjent” med. Jeg leser forresten ikke så mange. Må innrømme at jeg ikke alltid er enig i det du skriver, men som du sier, det er dine meninger og de må du få lov og
      ha. Og nå er jeg spent på det som kommer senere i kveld. Jeg er fast innom bloggen din hver dag og koser meg med det. Klem

    5. Hurra for deg og bloggen din. Den er artig, informativ og med så mykje fint og inspirerande på garnfronten. Eg er innom fleire ganger i uka og koser meg. Eg ser for meg at du er ein festlig og tydelig person med meiningars mot – nok til at mange blir provoserte. Då kan det jo vere godt å vite at det er lov å vere uenig utan å sjikanere. Eg er iallfall svært takknemlig for at du blogger i vei som du gjer.
      Så til eit spørsmål eg har tenkt på. Du som er meir kjent med den store verden, kva strikkar dei i Midt-Østen? Eller kva type håndarbeid holder dei på med? Den delen av verden er litt ukjent for meg, men kanskje du veit noko som er verdt å dela? Det hender eg tenker at det å strikke er ein typisk europeisk og nordamerikansk ting. På ravelry ser eg at det er medlemmer frå heile verda, men kva lager dei i dei landa med høge temperaturar, fuktig klima og alt slikt som er fjernt frå oss her?

Siste innlegg