VINTAGE GRYTEKLUTER – OPPSKRIFTER


Maggie`s Crochet

 

Om du har et eldre kjøkken eller topp moderne, INGENTING slår ei real rekke med KULE Grytekluter på veggen! Når det i tillegg er Vintage Style så er det nesten så eg får frysninger på ryggen hehe Egentlig…..ja sånn helt ærlig? Eg får litt fnatt av slike grytekluter samtidig som de er GALKUL! Det som er ENDA kulere er jo de runde, hekla blondene med PLASTIKKANSIKT!!! *grøsser* Eg hekla noen av de for noen år siden, kjøpte ansikt på ebay og la de ut for salg på en Kunst/Hjemmelaga-Butikk eg var med på og SWOSJ de ble solgt med èn gang! En skikkelig HIT!

 

 

Fant noen slike ansikt HER HER HER HER HER  HER HER og HER 
Tja, vet`kje ka du vente på, men eg fikk jysla lyst til å hekle GALKULE Grytekluter *ler rått og hjertelig*

 

 

 



Maggie`s Crochet

 

 

VINTAGE FASHION POTHOLDERS LEAFLET
Bildene over
9 stk grytekluter

 

 

 

 

 

 

 



Maggie`s Crochet

 

 

VINTAGE FASHION POTHOLDERS
6 stk grytekluter

 

 

 

 

 

 

 



Maggies`s Crochet

 

VINTAGE BLUES POTHOLDERS
6 Stk grytekluter

 


Ja vel då, det ER engelske oppskrifter, men hør nå her: Det ENESTE du omtrent trenger å vite er hva forkortelsene betyr (Spesielt når det kommer til hekling) og det kan du finner
HER HER HER og HER 
Nå gjenstår det bare å hente frem AAAALT restegarnet du har i bomull! Jepp, eg VET du har,
masse har du så i år blir det GalStyggeKule Grytekluter under treet! Ho Ho Ho

 


Første gangen eg var i Trondheim var me en gjeng med damer som kjørte til Selbu og der var me på et museum hvor de hadde et gammel kjøkken som var dekorert i sikkert 100`vis av forskjellige gammeldagse grytekluter! Aaaa kunne vandret der i timevis bare for å studere dem alle!
Ja det var faktisk rene eventyret!

 

* * * *

Å hekkan kan tro det regna i går kwell og i natt!?!? Kuling var det også så eg følte jo den første høststormen allerede hadde ramlet over oss! Det var rett før eg henta inn MiniSolsikkene flere ganger, men akk de var så sorpete så det frista lite. Ser nå ut for at de har overlevd natta da, men fytti for et kjør de ble utsatt for! Dette er IKKJE noge kjekt altså, ja for blomstene!

Eg der i mot kunne jo bare krype langt under dyna og dra den over hodet og sovne til regnet som plasket skikkelig på rute! Hekkan som det bråkte! Sommer sa du?? hahaha
Jaja det beste med dette været er at eg får ikkje et snev av dårlig samvittighet en gang når eg sitter inne å strikker hihi Fikk FanaJakken over på en lang pinne i går og kwell og prøvde den på,
helt SUPER i størrelsen kan du tro! Nok en gang var eg heldig med det! Det er det eg sier:
PRØVELAPP er absolutt nødvendig! Selv om du har strikket i samme garnet før og du vet sånn noen lunne hva den ligger på så kan f.eks det forandre seg hvis du strikker med en annen type pinner!
ALT har en innvirkning. Ja t.o.m HUMØRET kan endre strikkefastheten! Tenkt på det??? Ja si du f.eks er ganske irritert, da har man lett for å knuge pinnene og det blir strikket fastere kontra avslappet godt humør og strikken blir noe løsere hehe HELT SANT! haha

 

Spekulerer MYE på hva eg skal gjøre med denne jakken og det siste nå er at eg har skikkelig lyst til
å sy glidelås i den 🙂 Har lenge hatt lyst på en strikkejakke med glidelås, ja lommer også!
Tenker så det knaker og må snart ta standpunkt hva angår lommene! Ja for da må eg felle litt og legge opp nye masker så her gjelder det å ikkje strikke for fort mens eg tenker hehe

 

Noen tips til dette?? Tenkte en 2 veis glidelås? Ja og sånn “inni”lommer, ikkje sy de utenpå altså 🙂
Jadda, som vanlig så ser alt perfekt ut i hodet – det gjenstår bare å gjennomføre 🙂
Liker slike prosjekt som eg ikkje heeelt vet hvordan ender ut,
tar det som det faller seg (Sitat: Baloo)

 

Trooor eg har sånn ca 25-30 cm igjen å strikke på bolen og det er inkl mønsterborden, da går den litt neden på rompa så denne blir nok god til høsten ja 🙂 En skikkelig høstjakke 🙂 Vurdere som sagt også ei HETTE! Det vet eg i grunnen hvordan eg skal gjøre er bare spent på hvordan halsutringningen
eg har strikket vil funker med hette….Hmmmm Må ha ei litt stor og god hette Mmmm Mye hår! Hihi

 

Anyway, kanskje eg bare skal komme meg i dusjen, på med pysjen og sparke i gang denne dagen??
Ikkje for at eg skal gjøre sååå mye, Hmmm henge opp noen klær og strikke tenker eg 🙂
Er masse Taco igjen fra i går så gutta spiser når de er sultne, ergo ingen matlaging – Day Off for Ali 🙂

 

Men du? Ta nå en FriDag du også og KOS deg! Ja enten du har ferie eller skal på jobb i morgen.
Unn deg en skikkelig slabbedask dag! Er du heldig og har sommervær, sett deg ut og prøv deg på en Gryteklut, hvis ikkje; Kryp under teppe på sofaen, plukk opp strikketøyet og bare KOS deg!

 

 

NYYYT HELE SØNDAGEN

Go`klem fra ei avslappet og fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #hekle #knit #crochet #pattern #crochetpattern #knittingpattern #potholder #vintagepotholder #retropotholder #vintagegryteklut #retrigryteklut #crochettranslate #retrovintageplasticface #nostalgi #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #bloggstatistikk #statistikk

0 kommentarer

Siste innlegg