TØFFE GUTTER —> TØFF GENSER – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER


Yvonne B. Thorsen

 

Som både jentemamma og guttemamma kan eg uten problem skrive under på at det var mye mer fristende å strikke til Amira da hun var liten enn det var til DibHassan. Heldigvis er eg utstyrt med en god del kreativitet og sammen klarte DibHassan og eg å tegne/strikke gensere akkurat slik han ville ha de, men eg skulle mer enn gjerne hadde disse oppskriftene for noen år siden!
WOW sier eg bare, den over her var jo faktisk lekker!

 

Den kan du f.eks strikke i Madelinetosh Tosh Merino Light eller Tynn Merino fra Sandnes,
da er det definitivt nødt for å bli både en lekker og deilig genser!

 

 

WOLF IN SHEEP CLOTHING SWEATER
Bildet over
Str 2–> 10 år

 

 

 

 

 

 

 



Yvonne B.Thorsen

 

Denne Go`Biten kan du f.eks strikke Madelinetosh Tosh Sport eller Alpakka fra Dale

 

PAINT DRIPS SWEATER
Str 1–> 9 år

 

 

 

 

* * * *

Ok, da gjenstår det å se om dagens planer blir gjennomført; Fylle opp bilen, kjøre til gjennvinninga, fortsette til Sandnes å handlet litt arabisk for så å hente hjem HelgeKosen i samme smelta 🙂
Dagen kan nemligen se ut for å bli en liten HverdagsThriller ser du og det er nok en gang bevist at det eg sier ikkje har noe tyngde, men at Ali sine ord heller ikkje betyr noe?? Det er for meg ubegripelig!
Behandler man noen slik me blir behandlet, ja da ender de fleste opp alene til slutt!
Kjenner eg er ganske lammet på en måte + eg kjenner at EG ikkje har godt av dette i det hele tatt!
For at eg skal takle mine egne smerter som eg har 24/7 må eg leve i MIN rytme og slik eg har trent
på i alle år, da får eg en hverdag som er verdt til å stå opp til. Mulig man må være en langtids smertepasient for å skjønne hva eg mener, men det er faktisk ganske så logisk 🙂

 

Anyway, VÆRET!!! Let’s talk about the weather! EG er blitt litt BRUN! Eg smilte da eg så meg i speilet
i morges HAHA Snakk om å lide av prikkesyka! Eg ELSKER fregner! JuHuuuu Den mest synlige arven eg har etter min pappa – SÅ Søtt! haha Savner pappa`en min….
<3 

 

I dag skal gradestokken ligge rundt 20-22, men fra kl 12 er det bare skyer med fare for regn til kwellen og i morgen skal hele fredagen regnes bort, DERFOR hadde det vært greit å fått hjem KOSEN i dag!
Kjipt å handle når det regner siden me også pleier vandre litt ute 🙂 Ali kom nå nettopp subbende inn
i stua så eg får høre med han etter hvert, en ting me i allefall er enige om er at ME skal ha en fin dag
og ikkje minst skal me kose oss – Jepp, det er opp, avgjort og bestemt! *ÅPPTIMIST*

KOS DEG DU OGSÅ OG GJØR
DET BESTE UT AV DIN DAG!

Go`klem fra ei noe skeptisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #oppskrift #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #guttegenser #tøffgenser #barnegenser #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Supert med den øverste genseren! Den er nå kjøpt og det gjenstår bare å finne garn og pinner, så er en julegave in progress ;). Må jo nesten det når tanteungen heter Varg, vel?
      Ellers håper jeg dere har en flott dag uansett drama eller ikke. Skjønner godt hva du mener med å gjøre ting i eget tempo. Nå er jeg langt unna dine plager på helse, men plages nok til å ha brukt år på å lære meg å være friskest mulig. Så vises jo ikke innsiden utenpå -noe som betyr at forståelsen fra andre ikke alltid er like god. Og så ender man opp med å føle seg slem fordi man ikke møter andres krav… En evig runddans.
      Ta vare på deg og dine -det er det viktiste. De andre får fint vente på tur, akkurat som de sier om nødsituasjoner: Hjelp deg selv først, deretter barn/sidemann.

Siste innlegg