HAR DU NOEN GODE STRIKKETIPS??

So far so good– Er altså i gang med mønsterborden nede på bolen, der etter følger det 2 striper
og en vrangbord, men eg sitter her å grubler hvordan eg skal løste Hette/Stolpe
“problematikken”, skal prøve å forklare:


Eg har tenkt å plukke opp langs halskanten og strikke opp hetta. Første ideèn var å bare strikke striper, plukke opp stolene og la den gå rundt kanten på hette og ferdig, MEN, eg vurderer å ta med meg mønsterborden på hetta slik tegningen viser….Hvordan kan eg løse dette når det kommer til stolpene? Tenk litt på det og muligens så “ser” det samme “problemet” som meg…? For egentlig kunne eg tenke meg å første strikke stripene slik som min første idè er for så å plukke opp i sidekanten på hetta
og strikke mønsterborden, men da får eg det ikkje til i hodet når det kommer til stolpene? Skjønner??

 

Vurderer også å strikke mønsteret samtidig med stripene, dvs eg strikker mønsterborden på høykant, Ok? Men bør eg da f.eks strikke stolpene før eller etter hetta?? Ja for hvis eg strikker mønsterborden vil eg ikkje ha en enfarget kant på utsiden av mønsterborden…! Skjønner? *ler hjertelig*
Ja slik spinner tankene mine akkurat nå….ikkje at det haster å ta en avgjørelse for eg har jo litt igjen på bolen ennå, men eg liker å VITE hva eg skal gjøre 🙂

I mitt hodet er den jo selvfølgelig helt perfekt, men altså: Hvordan løser eg dette??
Ikkje nødvendigvis på enklest mulig måte, men den peneste 🙂

Hvis du f.eks har et bilde å vise til; Ja Takk 🙂

Redigert inn etterpå: Kom PLUTSELIG på noe! Hva om eg rekker opp mønsterborden eg har strikket ned, strikker striper i steden for helt ned til vr.borda, strikker så hetta med KUN striper, plukker opp til stolper OG hette samtidig og SÅÅÅ strikker mønsterborda??? DUMT?? Da blir det mønsterbord med strikket bakside som stolper og så syr eg i glidelås. Tror DU det blir for bredt foran?? Hver stolpe vil da blir ca 5 cm, blir det for bredt midt foran tror du? Ka syns du? *ivrig*

 

Ååååå eg GLEDER meg til i kwell altså! Ja til det blir litt svalt hehe Sitter her i tynn, kort sommerkjole på en en laken i skinnstolen og smelter sakte men sikkert bort! JO, det er helt NYDELIG og eg har selv valgt å sitte innen for den vid åpne terrassedøra, ja for på terrassen der kan du
nå steike egg om du vil 🙂

Hadde ikkje DibHassan vært dårlig så hadde me vært nede på Hestholmen, men selv om han er 15 liker eg IKKJE å la han være alene når han er dårlig! Nei, han er slettes ikkje bortskjemt fordi om,
han har bare en veldig omsorgsfull mamma 🙂 Me kan gå på Hestholmen en annen dag 🙂

 

Eg har fått vasket en god del klær, ja bla annet sånne store vinterpledd som ligger å tørker på terrassen så nå kan me ganske straks skimte GULVET på vaskerommet 🙂 Målet er jo å tømme det for skittent tøy! Kanskje Ali kan trylle litt med den nye saga si og laga noen nye løsninger??
Han tente i allefall på ideèn om NYE hyller inne på Garnrommet så dette virkelig lovende 🙂 JuHuuuu

 

Tenker eg går å tar meg en ISKALD dusj før eg fortsetter så håper eg at DU har noen gode løsninger/råd til meg når det kommer til denne hetta *Smiler*

KOS DEG OG HA EN
FORTSATT STRÅLENDE SØNDAG

Go`klem fra ei VARM Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #Knitting #fanajakke #langfanajakke #hettepåfanajakka #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #godestrikketips #toppblogg #toppblogger #blogglisten #topplisten

3 kommentarer
    1. Jeg ” orker” ikke å sette meg inn i hetteproblematikken , men det er mest fordi jeg ikke liker hette.
      Er det et alternativ å la være å strikke hette – den er jo så flott uten. Og jeg ser den for meg med fin orange halskant.
      Lykke til!

    2. Jakka er kjempe fin – kul farge 👍🏼. Skjønte ikke en dritt av det hette greiene, falt ut 😂, så jeg har ingen gode råd å gi 😄. Jeg hadde tatt den enkleste løsningen 😅. Har trua på deg og er sikker på at dette blir kjempe fint. Gleder meg til å se 🙋. Lykke til 💖

    3. ToveR: Hahaha du e jo herlig! 🙂 Hvis du datt ut så skjønner du at eg måtte spør om råd for det går trill rundt i hodet mitt hehe Men nå troooor eg at eg har dalt ned på en løsning og eg rakk ikkje opp…..Tror det hadde blitt for bredt å strikke mønsterborden i stopene 🙂 men hetta skal eg ha uansett 🙂 Takk for at du har trua på meg 🙂

Siste innlegg