FANA JAKKA – SUPER FREMGANG


Nå begynner det virkelig å dra på seg her, har kommet kjempelangt hehe Eg kan SEEE at dette blir jakken eg mest sannsynligvis kommer til å bo i til høsten og vinteren, Hvorfor? Jo fordi eg strikker den AKKURAT slik eg vil ha den og ikkje slik en oppskrifter forteller meg! Denne er jakken strikket etter MITT hode, MEN eg har selvfølgelig brukt orginaldiagrammmet til en Fanagenser 🙂 Det er bare å legge til litt magi så få man det man ønsker seg 🙂 SO EASY!

 

Eg liker veldig godt Fana Mønsteret, har en genser fra før, men nå ville eg ha en laaang jakke!
Denne går godt under rompa litt ned på låra + eg MÅTTE ha den i raglanøking og ikkje rundfelling!

 

Derfor startet eg på TOPP og jobbet meg nedover. Pga RaglanØkinga la eg selve borden nederst på jakka, trenger jo ikkje gjøre det så vanskelig 🙂 Halsen har eg hentet fra Hverdagsjakka til Pinneguri, hvorfor? Jo fordi eg har en Hverdagsjakke og det er til nå den BESTE jakka eg har strikket! Love IT!



Dessuten skal denne jakka ha HETTE! Ahaa den blir perfekt! Her fant eg ut at Hetta til Marius jakken passet perfekt, så da strikker eg den 🙂 Eg skal avslutte hele herligheten med å sy i en kraftig hvit Glidelås i fronten og sy på noe skikkelig fine Pyntebånd på innsiden 🙂 

 

Jakken skal eg bare klippe RETT opp foran UTEN å sy! Alltid kjekt å tilføre litt ekstra spenning 🙂 Digger det og krysser fingrene, men siden Østlandgarn er 100% ull vil eg tro det går greit? Eg har gjort det med ASK og det gikk som en drøm. Hvis ikkje får eg vær kjapp med nål og tråd 🙂
Symaskinen kommer eg IKKJE til å røre hehe

Tenk du, vil du ha et perfekt plagg til deg selv så plukker du biter som du liker fra andre plagg og bare setter det samme slik som eg har gjort her 🙂 Det er bare å satse og la det stå til 🙂

 


Utover å fortsette å vaske/henge opp klær tok eg en sjanse i dag: Eg kastet 
Elton The Sheep rett
i vaskemaskinen! Nå er eg lei av å ha han liggende i gangen fordi han var blitt gul og skitten!
Men vettu? Han overlevde helt supert! Krøllene ble litt loete så det plukket eg av, egentlig merkelig
for eg trodde jo at Peer Gynt var et godt garn!??


Når han er ferdig tørka i vinduet hihi skal han få lov å kose seg i sofakroken 🙂
Han er stor og god og passer supert som en extra sofakos 🙂

Nå kan eg i grunnen Ta Kwellen fordi alle 3 tørkestativene er fulle av klær for en startet like godt på dunkene med skittentøy på badet 🙂 Mohaaaa Fikk også langt masse klær på plass 🙂
Ahaaa det er så NYDELIG! *God Samvittighet*

Nå er straks shawarma`en ferdig og me skal digge inn skal vites og etterpå må eg vel finne noe å se på mens eg frezer videre på hetta! jadda, kwellen blir nok sikkert fin den 🙂 

KOS DEG OG HA EN
MAGISK FIN LØRDAGS KWELL!

Go`klem fra ei Vibbedille m/god samvittighet 🙂

#strikk #Knit #pattern #eltonthesheep #fanajakkemedraglan #hverdagsjakka #fanamedhette #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogger #toppblogg

7 kommentarer
    1. Kjempe kul jakke – du er litt av en strikke kunstner 🙌🏼. Du får til alt du 🙌🏼

    2. Ser du har fått ødelagt håndklærne dine. Hvis du ikke vil bruke de kan du bruke de til gulvfiller eller støvkluter. Det pleier jeg å gjøre. Til støvkluter deler jeg de bare i to. Bare et lite tips fra meg. Ha en superduper helg 🤗🤗Klem

    3. Veldig inspirerande å sjå korleis du fikser isammen ei fanajakke etter dine ønsker – gleder meg til å sjå ferdig resultat. Ei fanajakke er straks ferdig her i heimen. Den er med rundfelling som eigentleg ikkje er spesielt fint på meg som er litt rund over nakkepartiet. Men, har laga den med ganske så tight fit så håper at det skal bli eit bra sluttresutat 🙂

Siste innlegg