EN TØFF OG SLITSOM DAG…

Foto: Gressrot.no

Denne dagen utartet seg søren meg til å bli en skikkelig drittdag….sto jo opp tidlig fordi eg hadde planer om å fortsette der eg slapp på lørdag…eg var jo så godt i gang…me har holdt på en stund nå,
ja i noen uker har me ryddet og premien er jammen ikkje langt unna!
(Skal fortelle om dette en annen gang!)

Men eg visste den måtte komme….dagen da eg ble liggende igjen på dørken…eg har lenge følt at eg har gått på akkord med meg selv, eg har kjent eg har presset meg alt for mye, men samtidig så har det vært så kjekt! Kjekt å se at ting som burde vært gjort bli gjort! Samarbeid er tingen og me jobber godt sammen han Ali og eg….Eg “trooor” eg kan klare alt og vil vel ikkje innse det før det er for sent…andre har lett for kommentere hva ting du bør få på stell, DE tenker ikkje at det er grunn for at det er som det er; Ja at hver dag slettes ikkje er like gode…Ja for det er de så langt i fra! Det er en meget god grunn for mine dårlige diagnoser og det at eg er ufør, ikkje bare ufør, men også 40% med.
Ufør, dvs at 40% av kroppen ute av drift pga store skader med påfølgende smerter…

 

Når du samtidig med å slite med egen kropp blir brukt og utnyttet av andre har egne smerter lett for
å ta seg opp og bli verre, noe som igjen øker medisinbruken! Det er noe eg virkelig hater! Når eg bruker meg opp for andre går eg på tomgang når eg gjør noe for meg selv, DETTE er det veldig lite forståelse for og i dag smalt kroppen så det singlet og eg sitter her som et vissent ugress!

Etter en kopp kaffi i dag men medisinen skulle gjøre sitt sovnet eg i stolen og satt å dormet helt til Ali sto opp, vanligvis er eg fit for fight etter en halv time, men slettes ikkje i dag! 0 respons i dag! Smerter fyker gjennom mage og kropp og ingenting vil liksom reagerer, får i gang en påfylling og krysser fingrene, ja for noe må eg gjør….ikkje minst for min egen samvittighet…Rart hvordan man tenker!

Eg fikk nå på meg ei joggebukse, Ali fikk alt som skulle kastes i bilen og eg bare hanglet med, tenkte at litt frisk luft ville hjelpe, men eg ble sittende i bilen å duppe og var totalt vrak…HVOR er alle de som har problemer med å skjønne at man kan være hjemme og ha ferie hele året uten å få gjort noe??
I dag var eg et slående eksempel på HVORFOR det finnes noe som er ufør…eg er et levende slakt
i dag! Det er også første gang eg blogger når eg virkelig er dårlig! Tenkte kanskje om eg “la” det fra meg her inne at eg muligens ble bedre?

Da me kom hjem var eg dassvåt fra topp til tå, eg orket ikkje løpe fra bilen og inn, eg subbet meg avgårde! Ali kommanderte meg i dusjen og sa at “Du roer ned i dag!

Om eg ikkje ble bedre så føltes det nå i allefall godt med en varm dusj og tørre Koseklær 🙂
Har tatt nok en påfyllingsdose med morfin og håper på det beste! Nå går veien til senga hvor eg skal dra dyna langt over hodet, for eg må gjøre mitt for at kwellen muligens skal bli litt bedre!

 

Selv om denne dagen ble bare dritt, eller nei, egentlig ikkje! Eg ble jo med ut i det minste og DET er en seier i seg selv! Akkurat nå husker eg ikkje spesielt mye av turen innom Rema, men eg vet at eg var der og det er i grunnen nok! Eg følte meg som et vrak der eg pinnholdt på handlekurven og eg skulle visst hva de som så på meg tenkte? Slik kunne hver eneste dag vært, eg må bare få energien min tilbake og det gode humøret 🙂 Det er HUMØRET mitt som gjør dagene mine fine! Er man i godt humør og lar dagene gå i et passende tempo så takler man også bedre smertene, det er i allefall sikkert!
Men når man sliter seg ut for at ANDRE skal få det som de vil så sitter man til slutt igjen som et vrak
i et hjørne….og denne sommeren har vært slitsom på det området. Noen mennesker klarer rett og slett
å suge ut all positiv energi når det går over lengre periode….det er ikkje bra! Skjønner ikkje at det går an å være fult opp med så mye negativitet!?? Man må holde fast på det som ER positivt!

Det er derfor eg alltid GNÅLER om at du MÅ kose deg litt hver dag også, hva det skulle være, ja det må være opp til deg selv 🙂 Eg VET hva min KOS skal være i dag: Etter en god kwil satser eg på å føle meg noe bedre og da skal eg sige godt til rette i Go`Stolen og ha strikketøyet i fanget i det minste!
Planen er å ferdigstille hetta, hvis ikkje det går, ja så gjør eg det i morgen 🙂

Ja for Morgendagen blir garantert MYE bedre <3

 

 

 

 

 

KOS DEG OG NYT
EN BEHAGELIG KWELL!

Go`klem fra ei totalt utslitt Vibbedille 🙂

#smerter #dårligdag #slitsomdag #tøffdag #værpositiv #negativenergi #vanskeligåforstå #hvordantaklesmerter #smertepasient #kroniskstoresmerter

17 kommentarer
    1. Sender deg gode tanker og håper du kommmer deg på beina etter en hvil.
      Du må passe på deg selv! Joda, jeg vet det er lett og si. Du er et flott menneske og en stor inspirasjon for mange flere enn meg. Håper kvelden din blir fantadtisk!

    2. Huffameg Vibbe. 🙁
      Dette var trist lesing. Vet det er veldig vanskelig å si nei, spesielt til familie. Men noen ganger MÅ man bare. Håper du har fått deg en god kvil, og at kvelden blir fin. Klemmer litt på deg. <3

    3. Håper du får tilbake overskuddet snart, ta vare på deg selv!
      Jeg blir inspirert av deg når det gjelder hverdagsgleden, er blitt mye flinkere til å kose meg med de”små” tingene i hverdagen. Takk for en flott blogg, du har en fantastisk stå-på-vilje!

    4. Du har nok latt deg drive med for mye mas og for lite kvile over lengre tid—-
      Ønsker deg bedre dager— og de kommer.🌹🌹🌹

    5. Håper dagen i morgen blir god. ❤️ Du er så flink til å se det positive i alt, blir glad av å lese bloggen din og alt du får til.🌞 Men pass på deg selv og strekk ikke strikken for langt. En god klem til deg

    6. Hei! Jeg leser bloggen din med stor glede – og medfølelse. Noen dager er bare bånn i bøtta, men pussig nok greier vi å reise oss igjen. Damer er sterke! Jeg håper du greier å distansere deg fra “energityvene”. Livet blir mye lettere uten dem – lover deg. Det er så mange “gode råd” som gies og så mange meninger om andres liv. Tvi tvi til deg! Gleder meg hver dag ti de flotte oppskriftene du legger ut – får mang “lyster” av dem. Mvh Toril

Siste innlegg