GRÅTT ER FORTSATT FLOTT – DANSKE STRIKKEDESIGN

Pernille Larsen

 

Eg elsker røffheten sammen med det lekre som Pernille Larsen klarer å få til i sine design, ja eg blir stadig vekk skikkelig dønn betatt og faller for en hver fristelse! Hun har utrolig mye lekkert til barn
og disse 2 designene her er helt nye og de er til voksne JuHuuu Dette kan jo bare blir bedre og bedre! GIVE ME MOORE!

 

Genseren over er strikket i Heavy Merino fra Knitting for Olives og det er jo bare nødt til å bli deilig! Åååå for noen farger i det garnet! Garnet er 112 m på 50 gram og eg er ganske sikker på at du også har passende garn i samlingen din? Ikkje bare det, men på denne genseren har du også muligheten til å lære deg noe nytt? Ja du skal f.eks strikke etter diagram, ikkje alle som har prøvd ut det, du skal lære deg Kitchener Stitch (Norsk video) Gjett om eg var glad for å ha lært det! Kan brukes til temmelig mye og det blir så fint! Ikkje minst skal du lære deg å strikke Popcorn masker! Spennende! 

 

 

CHUNKY LACE
Bildet over
Fra 84 cm –> 110 cm i brystvidde

 

 

 

 

 

 

 

Pernille Larsen

 

Strikkes i samme garn som den over, men denne er Top/Down med forskjellig ribbemønster
i rundfelling 🙂 Enkel å juster på størrelsen hva angår lengde, ser jo for meg at denne lett kan bli en kledelig tunika eller kjole, ja hvorfor ikkje liksom!??

 

Tror eg blir sprø snart eg! Ja det er ikkje bare eg som frister deg med fine design! EG går jo helt i fistel her eg sitter! HVER dag må eg notere ned noe som bare MÅ kjøpes! GJETT om eg er glad for at
eg har elektroniske mapper med mønster/oppskrifter! Kan jo lagre i det uendelige! MoHaaaa
Hadde aldri turt å printa ut alt! Kunne da fint ha ha fylt opp et aldri så lite bibliotek HAHA

 

 

BELLISRIB – MY SIZE
Fra 62 cm –> 112 cm rundt brystet

* * * *

Ok, torsdag ALLEREDE og i morgen er det HELG – Igjen! Denne helga bli litt spesiell for oss! DibHassan skal ha besøk av en NY kamerat han har fått! Spennende! Han var jo på Treningsleir på Stord i juni, der var også Bergen Tae Kwon Do-Klubb og DibHassan ble veldig god venn med en der. Han kommer her i morgen og skal være hos oss til ut i neste uke!! WRÆL! Stoler på DibHassan at dette er en grei gutt hehe Me liker veldig godt de kameratene han har her så eg stoler på han 🙂


Eg elsker når det er unger i hus og dørene våre har i alle år stått vid åpne for vennene til ungene!
Det er utrolig viktig for ungene at me tar oss tid til å bli kjent med vennene 🙂 Eg liker f.eks når kamerater/ venninner kan gå på kjøkkenet, forsyne seg i kjøleskapet og lage seg mat!
Det er et godt tegn på at de trives 🙂 Nå står i allefall det lille soverommet klart med rent
sengetøy og ikkje minst er det ryddet! hihi

Håper virkelig det blir sånn noenlunde vær! DibHassan har planlagt både en tur inn til Stavanger, rundt om her i Tananger + ned til Sjøbadet sammen med badebuksa! Vel….det siste der spørs om det blir noe av, i allefall om man skal stole på Yr.no for det er ikkje mye lovende å hente der! Når det blåser fra nord er det ca STORM ved Sjøbadet kan du si og da er det neimen ingen varme! Men, som en evig optimist så satser eg på lyspunkt på værkartet slik at gutta gjerne kan dukke seg!?? Lov å håpe vettu 🙂

Eg må ganske straks komme meg på badet, jadda jadda, eg har sovet med 1 meter VÅTT hår så gamle kråker lærer jo aldri….Blir litt av en jobb gitt *ler* Skal til legen en tur i dag, eller som eg sa:
En Vikarlege! Liker i grunnen det veeeldig dårlig! Som regel vet de absolutt NADA om noe tingenes tillstand og da er det å ta et røfflig sammendrag for å komme frem til dagens poeng
og problemstilling! Satser på at det er en ok type og at han kan hjelpe meg med mitt “problem”!
Det er neimen ikkje bare bare å få en annen lege enn fastlegen til å skrive ut en A-Resept….
men satser på at siden det KUN dreier seg om å dekke ut noen dager til fastlegen er tilbake
går det nok greit-Krysser pinnene for det 🙂

Håper eg får tid til å stikke innom Amira på jobben en tur 🙂 Alltid like koselig! Spørs i tilfellet hvilke planer me har her hjemme i dag! Begynner faktisk å minke på ting me kan rydde! Er DET mulig!? Garnrommet utsetter me jo selvfølgelig til kameraten er reist hjem! Ali ville rydde det i dag, men eg måtte forklare han at det er dønn UMULIG for meg å bli ferdig med alt på en og samme dag!
Hjelpe det meg, vet han virkelig ikkje hvor mye garn eg har eller…?? Alt skal sorteres, rydde ut av
X-antall kurver, settes i system + eg skal KOSE litt med nøstene også! Nei vettu hva, eg SVETTER bare av tanken på å gjøre alt det i dag! Ja og han skulle jo også ordne hyllene! Greit han føler seg som Superman og Batman, men det der kunne ikkje en gang Hulken ha fikset! *ler meg ihjel!*

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE TORDAG!

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

#knit #strikk #strikking #knitting #pattern #danskestrikkeoppskrifter #newdesign #danskstrikkedesign #pernillelarsen #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #bloggurat

3 kommentarer
    1. Å så kjekt me besøk. Må sei eg glede meg t garn rommet, eller rettere sagt “himmelriket” ska t pers😛 Håpe det kommer sit rap på bloggen, elske å se på alt det flotte garnet du har. Skjønne godt at du må kose litt med nøstene mens du rydder. Må ellers nevne at eg etter å ha lest innlegget ditt om rydding I koppeskapet, heiv eg meg rundt med bøtte og vann i kjøkkenskapene her også. Du værden hva man samler på😮 Takk for inspirasjon 🤗

    2. Tone Liasjø Wang: Ja kjøkkenskapene kan fort blir et mareritt hvor det meste slåss om balansen og når det nesten bare er meg som kan ta ut noe er det på tide å rydde hehe

      Vet ikkje om eg gruer eller gleder meg til å rydde garnrommet! OFF da blir det MYE kaos da! GRØSS! Men eg vet det blir deilig etterpå og da kan eg starte en fin strikkehøst/vinter med masse garn tilgjengelig 🙂

Siste innlegg