STRIKK TIL EN NYFØDT – DANSK DESIGN OG GRATIS OPPSKRIFTER

chicknpig6/ Design: Kelly Van Niekerk

 

Lyst på et lite, kjapt og mega søtt prosjekt? Ja noe som du muligens kan strikkes på en kwell, max 2?

 

Ja da er dette noe for deg! Hva er vel mer takknemlig enn å strikke Nyfødt klær! DET er smått det! Husker da eg strikket en del av dette, tror eg målte ermene flere ganger for eg klarte ikkje fatte at de ikkje skulle være lengre! Ja det er virkelig smått! Du bør heller ikkje strikke det så mye større enn det det skal være, store plagg har lett for å bli klumpete på veldig små kropper!

Eg strikket noen nyfødt plagg til DibHassan, ja i normal nyfødt størrelse, men siden han ble tatt 6 uker før tiden og han bare var 2,4 kg så kunne han snu seg rundt i det eg hadde strikket hehe Klærene passet etter et par måneder 🙂 Eg strikket der i mot ei lue til han mens me lå på barsel og den kunne passe til en litt stor tomat! Mulig en bifftomat hehe  Den lua har eg tatt vare på og ja, den er begyrende liten og DibHassan klarer ikkje fatte at han brukte den, lenge også! Aww han var så liten og sååå søt!

 

 

 

NEWBORN VERTEBRAE
Str 3-4 kg

 

 

 

 

 

 

 

Kelly Van Niekerk

 

ODE TO DORIS
Str 3-4 kg

 

 

 

 

 

 

 

Kelly Van Niekerk

 

ODE TO PINSTRIPING
Str 3-4 kg

 

 

 

 

 

 

 

karismaknits/ Design: Kelly Van Niekerk

 

TARAXACUM
One Size – Newborn

 

 

 

 

 

 

 

Leah Williams/ Design: Kelly Van Niekerk

 

PUERPERIUM CARDIGAN
Str 3-4 kg

 

 

 

 

 

 

 

Kelly Van Niekerk

 

EMMA ASKED
Str 3-4 kg

 

 

 

 

* * * *

Me hadde en skikkelig fin dag sammen i går! Ali og eg svintet ned på butikken og fikk hjem en del HelgeKos, ja det blir jo alltid litt extra kos når man har besøk. Du kan si det blir litt av hvert for man vil jo gjerne kjøpe litt godsaker som gjerne gjesten liker 🙂 Ali laget Pajèla og Rekechips til middag
og det smakte nå i allefall 🙂 Ja det ble både middag OG nattmat!

Det var herlig å sitte i stua og høre hvor gøy gutta hadde det sammen! Det blir nok heller ikkje vanskelig å vedlikeholde et slikt avstandvennskap når det er sååå billig å reise Berge-Stavanger!
Var jo meningen han skulle ta Kystbussen, det kostet 980,- tur/retur med bussskifte i Haugesund.
Han tok der i mot Fjordline etter tips fra oss og betalte KUN 400 tur/retur, Hva er vel nauå da!??
Da kunne han jo også ta med seg den stasjonære Pc`en-Helt SUPERT!
Skulle ikkje forundre meg om det er DibHassan som reiser neste gang! Så GØY det kan bli!
Dessuten kommer de nok til å møtes på Fellestreninger her i Vest. DibHassan har et par Grader lavere enn han i TaeKwon Do, men de er i samme gruppe likevel 🙂 Godt med GODE venner 🙂

For øyeblikket sitter eg å nyter litt Me-Time en stille morgen 🙂 Aner ikkje når noen av de 3 gutta
(inkl Ali) la seg så eg kan få mange timer haha Etter hvert får eg vel lage et fat med gode skiver 🙂
Siden de garantert kommer til å stupe rett i Gamingen blir det vel frokost Online haha

Men du?; vettu ka??? Eg har begynt å VIBRERER etter et NYTT prosjekt!?? Det er så gale vettu!
Har også tidligere gryntet på den jakken, ja du vet den lekre Høstruta til Kristin Wiola? Ahaaa den er jo såååå lekker! Eneste er at rundtfelling blir ikkje bra på meg når det strikket nedefra….ja du husker gjerne at eg SNUDDE Wiola Kofta og strikket Top/Down!? Må studere oppskrifta! Eg har både Kauni og Holst Supersoft som eg kan bruke! Det frister så sykt! Nå gjelder det seriøst å holde seg i tøylene og ikkje noe tull nå for Fana Jakken MÅ eg få ferdig først!
Det er jo lov å la seg friste, men eg eier ikkje motstandskraft……dessverre…..*Sukk*

Ute er det vått og grått så det er duket for innekos, ja hvis gutta ikkje finner på at de f.eks vil til Kvadrat!

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN LØRDAG

Go`klem fra en Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikking #knitting #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #danskstrikkedesign #newborn #babystrikk #nyfødtstrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkebloggg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #bloggurat

3 kommentarer
    1. Du verden så mye fine oppskrifter! Jwg hadde selv 2 små barn, en på 2370g og en på 2720. Små og altfor store klær😀 Ja, de vokste fort i ni dem. Lurer på om jeg skal strikke litt småtteri ????
      Så koselig med besøk da! Tenker de koser seg skikkelig guttene.
      Snart jobb igjen for meg. Gruer/gleder meg etter lang ferie.
      Etter lang tids strikke- og lesetørke (helseproblem), er jeg nå igang igjen. Akkurat nå strikkes ragger, men skal igang med selbuvotter og rogalandsvotter . Ellers er planene mange, så får tiden vise, kanskje still light eller hverdagsjakke til meg selv, eller noe til gjengen av barnebarn
      Ha ei fantastisk helg!

    2. Herlige plagg til bittesmå mennesker! Her har jr også gamerkompis på besøk. De har såvidt begynt å kvikne til, så jeg flirte godt av dine betraktninger om online frokost. Ha en super lørdag 🙂

    3. God lørdag til deg og dine! Eg har kasta meg i storreingjering og har rett og slett fått skikkelig vondt i håndleddet…. er ikkje ferdig enda, men er litt meir forsiktig dei neste timane. Bare det ikkje går utover strikkinga eg skal kose meg med i kveld. Tusen takk for fleire fine oppskrifter i det siste. Kan dessverre ikkje sette meg ned med nye prosjekter akkurat nå – det er ikkje plass til fleire nye ting nå, men det er alltids lov å drømme!

Siste innlegg