10 GODE BABY/BARNE LUER – NORSKE OPPSKRIFTER

Strikkelisa

 

Noe som virkelig er et stort forbruk hos de aller fleste småbarn er LUER! Ikkje bare vokser de fort, men luer både forsvinner og blir lånt bort så det er bare å sette i gang med høsten og vinterens forsyning 🙂 Er sikker på du har flere du kan strikke til, er eg heldig og har noen 🙂 På den andre siden er det jo vanskelig å velge HVILKE man skal strikke for alle er jo såååå fine og skjønne! Du?
Vettu det aller beste med å strikke luer?? Me trenger KUN å strikke 1! haha 

Noen av disse oppskriftene er også Gratis så det er bare å znappe de med deg så har du noen smågaver på lur før du vet ordet av det 🙂


Luene er også på norsk eller dansk så dette er luer som alle kan strikke

 

 

 

RILLESTRIPE LUE
Bildet over
Str 1–>12 år
Norsk Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 Pure Stitches

 

 

BEARLY BONNET
Str 3–>18 mnd
GRATIS Dansk og Engelsk Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Heidi Pettersen

 

 

VINTERKYSA
Str 0 mnd–> 4 år
Norsk Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

PetiteKnit

 

 

RIGMOR`S BONNET
Str 0 mnd–> 3 år
Norsk Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Solveig Grimstad

 

 

BOBBLE BONNET
Str 9–>12 mnd
Gratis Norsk Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Tina Hauglund

 

 

LETT LITEN LUE
Str 1 mnd–> 4 år
Norsk Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

PetiteKnit

 

 

KAREN`S BONNET
Str 0 mnd–> 3 år
Norsk Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Nunnun

 

 

HAVSKUM KYSE
Str 0 mnd–> 2 år
Gratis Norsk Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Anne Dresow

 

 

ANEMONE HAT
Str 0–> 24 mnd
Gratis dansk og Engelsk Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Brekstad Bryllupsfotograf Reklamefotograf Fotograf Fosen Ørland Knit Me

 

 

BAMSE LUE
Str 3 mnd–> 3 år
Norsk Oppskrift

 

 

 

 

* * * *

2 uker til skolestart og 0 bad i sjøen….er det fortsatt lov å håpe….eller?? Syns det er blitt et sånn kaldt drag i lufta eg?? Har virkelig “Sommer”været snudd eller? EN dag har eg hatt på meg solkjolen og det var den dagen da eg plantet alle frøene i grønnsakkassene…..det var i juni. Såing nr 2 av neper, reddiker og salat ser ut for å råtne bort i alt regnet….Jaja da er det jo bare å HÅPE på masse snø
og Julestemning i desember. Ja for får man ikkje det ene, ja da SKAL man jaggu ha det andre!!!
Det er nå i allefall slik det bør være!

 

Kan vel si det sånn at Sommeren`17 var den sommer eg fikk strikket masse, og ikkje minst RYDDET mye – det er da i det minste noe, så helt bortkastet har den da ikkje vært 🙂 Eg har berget de 3 MiniGresskarplantene og satt de rett her ved skyvedøra her under markisen for eg tror ikkje de trenger mer vann for å si det sånn og Oliventreet eg kjøpte Juni har eg ennå ikkje vannet hehe Ja du kan si me har hatt et LAVT Vanningsbudsjett i år, lav skogbrannfare har det definitivt vært – MYE positivt!
Se du, uansett hva, ALLTID noe positivt 🙂

På strikkefronten fikk eg unnagjort mønsteret på armen i går og har god gang på vrangborden så arm Nr 2 er absolutt aktuell til kwellen vil eg tro og striper går som kjent fort å strikke 🙂 Ser virkelig enden på denne jakke nå 🙂 Planen er når besøket reiser i morgen skal eg flytte ALLE strikkekurven som stenger inngangen til Garnhula inn på gjesterommet. Da skal eg ta den SYboksen og se om eg ikkje har det stoffet eg mener eg har, for det tror eg kan passe til hettefòring ser du 🙂
Der etter er planen å komme i gang med det der GarnMarerittet!
Hellanduden der er det mye god jobb…..*Grøss*

Garantert at eg har GLEMT mye av garnet eg har og eg gleder meg til overraskelsene! Bare eg ikkje sitter etterpå med ei meterlang liste over ting som bare MÅ strikkes! Har i grunnen mer enn nok av store prosjekt som eg vil ha ferdig uten særlig forstyrrelser!

Hadde i grunnen tenkt meg en liten tur på butikken, men tror eg drøyer det til senere og satser på opphold! Tenker heller eg går på kjøkkenet og svinger noen gode skiver til gutta så er frokosten klar når de en eller annen gang våkner fra dvalen. Ja du kan si det har RANGLET denne helga!

KOS DEG OG HA EN VÅT
OG HERLIG MANDAG

Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikking #knitting #pattern #danskstrikkedesign #norskstrikkedesign #gratisoppskrift #norskstrikkeoppskrift #babyluer #barneluer #bonnet #kyse #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg