DRAGEKVISER: DISSE SKAL BLI MINE!

Design: Ann Myhre/ Pinneguri

 

Vær du sikker, men når eg er ferdig med Garnrommet da SKAL eg ganske kjapt få et par av disse på pinnene, Garantert! Ja eg oppdaget de sikkert samtidig som de ble publiserte for eg satt å surfet på mobilen og SWUPS så var de der! Har heller aldri shoppet via Paypal på mobilen før. Jaja er en første gang for alt hehe Oppskrifta er innen rekkevidde altså så da var det bare garnet som gjelder
og hvor er det???? HAHA Mener bestemt eg har Mørk grønn
Arwetta (Du må sjekke ut fargeutvalget!!)
og naturfarga er eg sikker på eg har så da er det jo bankers for Arwetta er et deilig sokkergarn!

 

Ikkje bare det, men om eg strikker disse sokkene får eg også sjansen til å lære meg en NY Hæl!!
Ja tro det eller ei, men eg er ganske trangsynt, eller gjerne kjedelig når det kommer til hæler…..Eg liker veldig godt den forsterka hælen eg ALLTID strikker, men det er vel på tide eg lærer meg en ny slik at eg kan variere litt 🙂 Åsså er jo hælen i RILLER så bedre enn det kan det vel neppe bli 🙂 Dessuten kan det blir herlig med et lite prosjekt på pinnene for den der FanaJakken er ganske stor nå ja 🙂
KUN en halv arm igjen og så må eg lage til lommer og sy stolper/kanter VOLÀ! 🙂 

 

 

 

Design: Ann Myhre/ Pinneguri

 

Eg må jo bare si eg gleder meg til disse er på beina og noe spør hvilke sokker det er!*ler hjertelig*
Da skal eg bare helt galant svare DRAGEKVISER som det mest naturlige i verden!

 

DRAGEKVISER
Bildene over
Norsk Strikkeoppskrift

* * * *

Jadda sent i går kwell fant Ali enda flere hyller på Finn og det var ei sånn 2X4, han hykket den med en gang den ble lagt ut, eg sendte melding og “PÆM” hylla var vår! Den skal hentes onsdags morgen
kl 10!! VEKKERKLOKKE sier bare eg! I dag skal me ut å hente ei som er 2X2 🙂 Da er Garnrommet komplett, men nå har me startet med hyller til Hobbyrommet 🙂 Ja det er rommet utenfor Garnrommet 🙂 Der er det hyller (lagerhyller) på den ene veggen og garderobe for yttertøy på den andre 🙂
Når Garnrommet er ferdig skal det opp skyvedørsgarderobe for yttertøyet og KallaxHyller på motsatt vegg til alle hobbytingene!!! Når alt dette er gjort har eg lyst å fjerne dør mellom disse 2 små rommene, men der er ikkje Ali helt enige så me får ta en prat om det. Siden eg røyker i stua (JA EG VET!) så er me veldig på å lukke dørene inn til disse 2 små rommene for å unngå røykelukt og Ali mener det er galskap å fjerne døra inn til Garnrommet selv om det er dør til gangen også. Eg syns det blir litt kaos på Hobbyrommet fordi det lille rommet får 2 dører inn, så du må inn, lukke døra for så å åpne den neste! Anyway, dette er en bagatell så mulig bare begge dørene blir som de er… 🙂
Haha du må jo snart vært drittlei av å høre om hyller! hehe

Vet i allefall det at me drømme snart om det! Har jo ikkje snakket om stort annet denne uka! Ja det har gått nesten i stå i mailene mine, ja eg måtte begynne å skrive Post-It lapper til meg selv slik at eg ikkje sendte samme mail om igjen til samme person! Men, alt gikk vår vei så nå håper eg bare me finner det me vil ha til Hobby/Garderoberommet også – Dette blir skikkelig GUDD altså!

 

Siden Garnrommet i dag blir mer eller mindre komblett hva gjelder disse KallaxHyllene skal eg ta med meg sekken med Sokkegarn og kose meg der inne noen timer 🙂 ENDELIG skal ALL den fine Opal`en, Arwetta`en og Regia`en få et ordentlig sted å vise seg frem på!

 

Ja vettu, noe som egentlig sjokkerte meg da eg startet å rydde var? Det var så og si ikkje et eneste støvfnugg inne på det rommet? Noen advarte meg om å ha garnet liggende i hyller pga støv, men ikkje det fnugg var det! Tror faktisk eg kan takke den supre VillaVent`en for det ja! Me har VillaVent i alle rom og den styres fra vifta på kjøkkenet og eg skrur den aldri av! + eg har lavendelposer liggende overalt
i hyllene så garnet luktet heller ikkje innestengt, nei det er faktisk skikkelig sirkulasjon ser du!

Eneste eg tenkte gjerne eg skulle kjøpe var Cederkuler for å være på den sikre siden hva gjelder møll. Etter å ha lest Dette tror eg nok alle de Lavendelposene også ha gjort en god jobb, men noen kuler rundt omkring i hyllene kan nok sikkert ikkje skade 🙂

Kjenner det gribler litt (Les; MYE!) i det ivrige genet etter å få garn på plass så eg håper snart den mannen svarer meg på NÅR me kan komme å hente hylla og ikkje minst må han jo gi meg en adresse!! Tar å hopper i ei buksa eg og gjør meg klar til avgang! JuHuuuuuu

 

Har DU blitt fristet til å rydde i stæsjet ditt? VIS meg rommet, kroken, boksene dine eller hvor enn du måtte ha garnet ditt! Blir du f.eks med på å VEIER garnet ditt!?? EG har veid noe til nå og er kommet til 71 kilo! haha Er fortsatt mye igjen som skal veies MoHaaaa Dette kan bli flaut(!?!?) hehe
Himmelsk herlig spør du meg! Legg ut bilder på KOSELIG STRIKKING FOR ALLE– Gruppa mi på Facebook slik at eg kan se! Hvis du ikkje er medlem, meld deg inn
HER!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE HERLIG SØNDAG!

Go`klem fra ei Barnslig Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #Knit #strikking #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkedesign #norskstrikkeoppskrift #annmyhre #pinneguri #dragekviser #sokker #sock #sokkeoppskrift #arwetta #strømpegarn #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger #bloggurat

3 kommentarer
    1. Nå fikk jeg ordentlig lyst å begynne å strikke sokker igjen. De var superfine!
      Lurt med ordentlig lagreopplegg for deg med alt det garnet du har!

    2. Her har jeg gjemt garnet i kommoder, kister og gamle kofferter. Hadde ei lita opptelling i våres og har vel ca 20 kg garn med smått og stort 🙂 Og heldige meg har ei hel stue til strikkinga mi 😀

Siste innlegg