BEKLAGER AT DU BLIR KVALM!

Eg er sikker på at det er noe du har spist?? Kanskje du spiste noe bedervet mat til middag i dag??
Ja det kan da UMULIG være mine garnnøster som gjorde deg sååå dårlig?! Har i tilfellet aldri hørt om det før, men eg vet om en annen ting som kan gjør en person dårlig og det er SJALUSI!
Ja du kan faktisk bli GRØNN av det – måtte jo vært kjedelig nå som sommeren er på hell
og du heller burde vært brun! haha

 

En annen ting eg syns er rart er at DU gidder å bruke så mye tid på å fortelle meg hvor kvalmende mine handlinger er, ja det gjør meg veldig forundret at du orker! For vettu hva? Her hos meg preller det av som om eg har en regnfrakk på meg og mens du sitter der å bli irritert, ja så STORKOSER eg meg!

 

Det er meg ubegripelig at noen kan bli kvalm av en såååå fredelig hobby som strikking? Ja eg som ærlig talt trodde me hadde det koselig sammen? Eller tar eg feil? Nei eg tror ikkje det! I frykt for
å skryte skal eg ikkje si hvor mange bilder/filmsnutter eg har fått i løpet av helgen fra damer og jenter som er i full sving med å kose seg med sine lagre! De rydder, klapper på garn og danderer det i kurver, skuffer og hyller – Ja det ser ut for at de virkelig koser seg 🙂 Er DET kvalmende?? Hmm Merkelig!

 

Skal fortelle deg noe kvalmende eg; Ja det er når voksne damer klarer å synke så lavt og klarer
å skrive så mye dumt og stygt, DET er kleint det! Eg er heller ikkje sneversynt og tror alt livet er en dans på roser, nei til det har eg opplevd for mye til at eg tror det, men betyr det at eg IKKJE skal kose meg?? Selv om livet ikkje er rosenrødt så har man faktisk lov til å kose seg og nyte livet 🙂 
Det er jo veldig trist at du ikkje visste det! Du går jammen glipp av mye! Tragisk!

 

Eg skal gi deg et GODT råd, ja og eg håper du følger det! Hvis du ser meg på Facebook og tenker “Øøøø der er hun der igjen* ta musa opp i høyre hjørne, klikk på “haka”, scroll ned og klikk på HIDE!
På magisk vis vil eg aldri igjen dukke opp på din vegg 🙂 Ei heller trenger du å klikke deg inn her!

På den måten kan du drive med ditt og me andre kan kose oss i fred 🙂
Ergo blir alle fornøyde, ikkje det?

Eg skriver ikkje dette for å fyre opp under noe, ei heller for å søke sympati, MEN eg vil bare fortelle hvor galt det er når noen vil lage kvalm av noe så “lite” som GARN! Heldigvis så er me mange som har funnet felles kos og gjerne litt trøst i mye herlig garn og gøyal strikking 🙂

Bare for å si som så mange sier:
Er det rart det er krig i verden!!??

NATTINATTI, DRØMME SØTT
OG SOVE GODT 🙂

I morgen skal eg KOoOSE meg videre med alt garnet og mer til!

Go`klem fra ei Vibbedille som KOoOSER seg 🙂

33 kommentarer
    1. Vi som ikke blir kvalme koser oss:) synes det er gøy å følge med jeg. Misunnelig? Slettes ikke. Selv om jeg ofte sier at jeg er det så er det alltid med glimt i øyet.

    2. Dette kan du vel ta på PM med den det gjelder?,,,,,hvorfor bruker du energi på dette…. ;-/

    3. Er det ikke best å ta det med de det gjelder. Vet ikke hva du sikter til eller innlegg men litt kritikk må man tåle med en blogg. Er ikke sikkert det er vondt ment. Personlig angrep er noe annet

    4. Koser meg med all innspirasjon og glede du sprer. Alle dager er ikke like gode, det vet vi med kronisk sykdom. De dagene er det garnet, og strikkingen som holder humøret oppe.

    5. Sørgelig at ikke alle er i stand til å scrolle forbi det de ikke liker, men enda sørgeligere er det at det fins en del rundt omkring som i stedet for å finne de små gledene i sin heller grå hverdag og gripe om dem og glede seg over dem, i stedet for å grave seg ned i det grå og tro at de er de eneste “i hele verden” som har det så forferdelig. De fleste av oss har vårt å stri med, men vi takler det som regel ganske så greit og ser gledene der de er for å holde oss i farta. Godt du ikke lar deg “duppere” av slik negativitet og går videre med hevet hode, for det er jo ikke hos deg feilen ligger. Men en enkel og grei leveregel på nett er – dukker det opp noe du ikke liker, så enten blokker det eller scroll lett og ledig forbi uten å la det affisere hverdagen så voldsomt, for vi er alle forskjellige og har ulike syn på ting og har ulike hobbyer – heldigvis 🙂 Hva er vel bedre i hverdagen enn masse farger? Og gjerne i form av myke og deilige garnnøster i alle slag, som kan forvandles til de utroligste og lekreste kreasjoner 😉

    6. Marianne: Ikkje lett å ta på PM med en gjeng anonyme 🙂 Dessuten bruker eg ikkje enrgi på det en gang, men av og til er det greit å fortelle hva folk reagerer på. Ja at garn og kos kan være så frastøtende

    7. Inger Lise: Ja eg tåler kritikk og eg kjenner det ikkje en plass, men det er også greit å ta det opp å fortelle hva folk klarer å lire av seg. Når eg får passet påskrevet pga av hva eg foretar meg i løpet av en dag, ja da vil eg si det er et angrep på meg som person. Ei heller er det så lett å ta det med “den det gjelder” når det er en gjeng med anonyme feiginger 🙂

    8. Det er HEILT OK og innafor å ta eit oppgjer med sterkt negative personar i eit eige blogginnlegg. Har sett mange bloggarar gjere det opp gjennom åra. Såpass får vi tåle!

    9. Er de du sikter til anonyme så skjønner jeg ikke hvorfor du bringer det på bane her…. ha fokus på det positive og ikke bruk et helt blogginnlegg på noe så negativt og som i tillegg er anonymt…

    10. Marianne: Hvis det er noen som fokuserer på det positive så er det nettopp meg 🙂 EN ting er sikkert, eg fortalte det ikkje for å starte en diskusjon 🙂

    11. Ja, du er positiv! 🙂 Ingen tvil om det, men dette blogginnlegget var vel ikke udelt positivt? Ytrer du deg i en blogg, er det offentlig – og om det som ytres er gjenstand for diskusjon har du liten kontroll over…..

    12. Jeg har læst nogle afdeling ovenstående kommentarer, og jeg står på gros side, hun har ret til at skrive om den person som har skrevet til hende. selvom man har en blog og er offentlig, så skal der være rene linjer, man skal skrive pænt, hvis man er uenig, skal det foregår sober, og høfligt, folk har ikke ret til at skrive grimt og så gemme sig bag anonymt, dette er bare MIN mening.
      Jeg er meget glad for din blog og din Facebook, jeg har brystcancer, og der er tidspunkter hvor jeg ikke kan sove, så besøger jeg dig… hvis du kommer til København giver jeg kaffe…
      med venlig hilsen Jannie Schjørmann

    13. Hvorfor delte du det da? Du sier det preller av, men tydeligvis går det nok innpå deg til å skrive et blogginnlegg, som bare gir den anonyme kritikken ingen av oss andre har sett masse ekstra oppmerksomhet. Du sier du ikke legger det ut for å fyre opp under noe, men det er jo akkurat det du gjør, særlig når du sier du godter deg over at folk blir irriterte. Og om du ikke legger det ut for å fyre opp under noe, og ikke for å oppfordre til diskusjon og ikke fordi det går inn på deg, hva er da poenget med å legge det ut? Alt bunner heller ikke ut i sjalusi.

    14. Jannie Schjørmann: JA eg kommer gjerne på kaffe <3 København er absolutt en by en kunne tenke meg å besøke, så hvem vet 🙂 Håper du får en fin sensommer med mange gode dager <3

    15. Oppgitt: Godter eg meg over at folk blir irritert?? Tror du skal lese denne setningen èn gang til:
      “Her hos meg preller det av som om eg har en regnfrakk på meg og mens du sitter der å bli irritert, ja så STORKOSER eg meg!”

      For å plukke settningen fra hverandre: Mens noen bruker tiden sin på å irritere seg over hva eg holder på med så storkoser eg meg med mitt!

      Grunnen til at du gjerne ikkje har lest disse kommentarene er vel fordi du ikkje kan lese mine mail, snap og Pm`er?

    16. Støtter deg 100%. Det er altfor mange som tror de er i sin fulle rett til å komme med sure oppstøt.
      Kos deg med sortering av garn. Har fulgt med på det du gjør og jeg er mektig imponert over hvor mye du har fått til. Klem

    17. Jeg syns det er helt på sinn plass at du tar opp dette i bloggen din. Disse anonyme feigingene som sprer kvalm fortjener å bli snakket om. Hvis Trollet blir tatt ut i sola så sprekker det. Jeg tror det er et stort problem der ute at folk kan slenge med kjeften så mye de vil og i tillegg være anonyme. Hvis folk ikke liker dine innlegg så får de skjule dem eller la være og lese dem.
      Selv koser jeg meg masse med bloggen din og ryddingen av garn-rommet ditt. Ha en fantastisk fin sensommer og høst.

    18. Kos deg med garnet ditt du! Selv om jeg er glad jeg ikke har like mye garn som deg (hadde nok blitt litt stressa….), betyr ikke det at det er noe galt med at du har det. Jeg skulle noen ganger ønske jeg hadde et rom sånn som du får nå, men jeg har oversikt over garnet mitt og har mer enn nok. Nei, kos deg med garnet ditt. Det er tross alt gøy å organisere garn.

    19. Og siden vi ikke kan lese dine snapper, mailer eller PM-er, så gir du bare de anonyme folkene mer oppmerksomhet ved å legge ut et innlegg sånn som dette, og det trenger de jo absolutt ikke. Det fyrer jo opp under situasjonen, og skriker etter sympati og/eller diskusjon, og om det ikke er det du ønsker, så skjønner jeg virkelig ikke poenget.

    20. Det finnes tullinger som må lire av seg alt, og de er etter min mening ikke verdt spalteplass.
      Hev deg over sånne kommentarer, neglisjere dem, for vedkommende skjønner at det går innpå deg når du skriver innlegg om det, og da har h*n oppnådd det h*n vil.
      Kos deg med garnrydding.

    21. Lisbeth: Noen ganger må man bruke litt spalteplass på idioter også, bare for å vise at, ja, så trivielle ting som GARN kan faktisk lage kvalm 🙂 Om vedkomne skjønner at dette går innpå meg så har de jo i tillegg skjønt feil hehe Eg kjenner det ingen sted 🙂

    22. Det er din blogg, så skriv akkurat hva du vil synes nå jeg 🙂 Hvorfor skal man finne seg i kvalme kommentarer fordi man har en offentlig blogg (som det er helt frivillig å lese). Har aldri skjønt meg på folk som legger igjen surmagede kommentarer. Liker man ikke det man leser er der jo bare å klikke seg videre. Tviler også på at de som legger igjen slike kommentarer ville sagt slikt ansikt til ansikt.

    23. Fordi jeg har ikke noe behov for å legge igjen fullt navn på kommentarer på en blogg? Jeg hadde ikke vært noe mindre anonym om jeg oppga fornavnet mitt, så jeg ser ikke noen grunn til det.
      PM-er, mailer og snapper kan man for øvrig fint svare på, og det er dermed ikke noe problem å ta det med det de gjelder.

    24. Djizzez.
      Mye rart folk skal henge seg opp i. Kan de ikke heller bare la vær å trykke på linken…. eller er de bare SÅ JÆ….. nyskjerrig at de må inn å se. Nei.. dere som får kvalme og diaré.. scroll forbi… eller liker dere bare å være kvalme i utrykk… forskjell på å si man er kvalm og virkelig være kvalm. Hvem oppsøker vel kvalme og oppgulp hvis man ikke liker å plage seg selv…. ække greit vettu. Stå på GRO!

    25. Elsker bloggpostene dine. De er et lyspunkt i tilværelsen. Du er et lys på tunge dager (mange av dem i det siste)
      Takk for den du er. Fortsett å utfordre nett trollene.. De sprekker til slutt og blir stein. Hvorfor skal vi overse dem? Nei sett dem frem istedenfor. Stå på.
      På. Det var da litt av et pissevær som sa velkommen til Stavanger…

    26. Din blogg – du bestemmer! Kjør på! Ubehagelege meldingar skal av og til komme fram i lyset – det kan då ikkje vere meininga at du skal måtte tåle alt mulig aleine?

Siste innlegg