EMBLAS MAMMAJAKKE – NORSK DESIGN OG OPPSKRIFT

Designer: Tina Hauglund

 

Venter du småfolk i nærmeste fremtid? Ja da er gjerne dette noe for deg 🙂
Ja så koselig å kunne matche den lille
<3


Selvfølgelig kan alle strikke og bruke denne jakka, ja den havner galant inn på mi liste for jakker kan man da neppe ha for mange av 🙂 Eg pleier å si når noen kommenterer Ullgarderoben min:
Det er 365 dager i året, de fleste av dem kalde og eg trenger klær hver eneste dag 🙂

Kunne virkelig tenkt meg denne i akkurat samme fargene som på bildet 🙂
Den er strikket i PT2

 

 

Designer: Tina Hauglund

Sååå nusselig!

 

 

EMBLAS MAMMAKJAKKE
Bildene over
Opp til 123 cm i overvidde
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designer: Tina Hauglund


For å kunne matche så er det bare å strikke denne nusselige Embladressen
Dette er så fine og gode oppskrifter og eg håper virkelig du kan kose deg med de 🙂
Denne er forøvrig strikket i Sterk 🙂

 

 

EMBLADRESS
Bildet over
Str 1 mnd–> 3 år
Strikkes Top/ Down

 

 

 

* * * *

Ok, mandag og nøyaktig 1 uke til skolestart og matpakke! Takk og pris for at de enkleste Bokbinda
i verden er hamstret inn så i år gruer eg meg ikkje til tape og gråpapir! *ler* Ja det er heller sånn at eg gleder meg til ikkje å bli siste man med “jobben” i år 🙂 I år blir eg ferdig på 5 min!

 

Tja, trooo hva eg skal angripe i dag? Fikk faktisk tømt noen kurver i går kwell så det er nesten bare
å fortsette i dag 🙂 Tror faktisk noen av kurvene som er firkanta kan passe inn i hyllene! Da var tanken
å ha de påbegynte prosjektene opp i der slik at de er lett tilgjengelig for å være Stue-Turnus en periode
Ja, for når eg er ferdig med å rydde alt inn i hyllene tviler eg sterkt på at eg vil få plass til ALLE kurvene!! Har ei heller en “toppetasje” lenger som eg kan stue de opp på (Gjerne like godt) og ikkje vil eg har de stående på gulvet når eg endelig har gulvplass! Muuuligens eg skal vente med en avgjørelse på kurvene sin skjebne til Hobbyrommet er ferdig? Ja for DibHassan tok en titt på brettspilla som lå på hyllene der og fant ut at de var han vokst fra. Tenker eg tar en tlf til SFO å høre om de vil ha dem 🙂
Der med får eg jo frigjort en del plass der 🙂

Skal også ta en oppryddning i alle strikkeplagga, er nok ingenting som skal kastet, men kanskje noe som kan arves bort? Da tenker eg helst på det som er DibHassan sitt. 2 av genserene som er for små har han i det daglige kleskapet fordi han vil ikkje gi de bort for det er store favoritter 🙂 hehe
Det er en Nøstebarngenser str 4 år og en Raglangenser ca 10 år som han har designet selv + den er strikket i Wollmeise som HAN fikk av Tante Ulla og den betyr mye sier han 🙂 Flott genser 🙂

Jaja, før eg setter i gang må eg svippe en snartur ned på butikken, alltid noe man trenger gitt! Når eg er tilbake blir det nok 2-3 timer på “kammerset”, men eg kjenner kroppen er ganske så stiv så det blir på langt nær så mye som i går 🙂 Er vanskelig å stoppe når noe er så kjekt 🙂

Blir nok litt Snap`ing i dag også så du får jo følge med om du vil 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT MANDAG 🙂

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂 

#strikk #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #emblasmammajakke #embladress #tinahauglund #barneklær #barnestrikk #babystrikk #strikkejakke #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Ønsker deg en flott mandag Vibbedille. Spennende å følge med på prosjektet ditt.

    2. Tenk, i år er det første gang siden 1999 at første skoledag ikke skal forberedes. Litt rart og litt deilig å tenke på.

Siste innlegg