10 HERLIGE BARNGENSERE – NORSK DESIGN OG OPPSKRIFTER

Tina Hauglund

 

Før eg skriver noe som helst MÅ eg bare si at dette bildet til Tina Hauglund er helt KONGE STILIG! Snakk om blinkskudd til 1000! Den gutten der er så herlig! Har ei herlig bok med Tina sine oppskrifter og det er virkelig mange flotte bilder!

Anyway, genseren er eg allerede forelsket i for eg er snart ferdig med min egen, men tro om eg ikkje har et småtroll som kunne trenget en slik i barnehagen i vinter?? Ååååå det er så farlig å sitte å kose seg meg barneoppskrifter! JA! Det er sååå mye flott! De siste årene overgår jo de norske designeren seg selv gang på gang, ja til tider er eg fullstendig målløs! Eg ELSKER det! Fåår liksom ikkje nok!

For noen er allerede barnehageåret og snart skolen i gang og med det været me har er det bare
å gjøre seg klar for høsten og om ikkje alt for lenge, også vinteren! Brrrr Gi meg ALPAKKA!

 

 

 

SOFIEGENSER
Bildet over
Str 1–> 10 år

 

 

 

 

 

 

 

Tina Hauglund

 

FRIDAG GENSER
Str 1–> 5 år

 

 

 

 

 

 

 

Strikkelisa

 

KONGVINTER BARNEGENSER
Str 1–> 12 år

 

 

 

 

 

 

 

Marianne J. Bjerkman

 

SNØLØV PÅ TYKKE PINNER
Str 2–> 10 år

 

 

 

 

 

 

 

Gerd Aurestad

 

TRAKTORGENSER
Str 1–> 8 år

 

 

 

 

 

 

 

Anna&Heidi Pickles

 

ENKEL BESTEFARTRØYE
Str 1–> 8 år

 

 

 

 

 

 

 

Solbjørg Langnes

 

DINO PULLOVER
Str 4–> 10 år
Helt hefte

 

 

 

 

 

 

 

Anna&Heidi Pickles

 

LIGHT FEATHER SWEATER
AND PANTS

Str 1–> 10 år

 

 

 

 

 

 

 

Ann Myhre/ Pinneguri

 

UGLEGENSEREN REIDAR
Str 1–> 7 år

 

 

 

 

 

 

 

PetiteKnit

 

ALFRED`S SWEATER
Str 3 mnd–> 8 år

 

 

 

 

* * * *

Nå når eg sitter her nydusjet i ren pysj ser eg formelig rosa elefanter og grønne pingviner svevende foran meg….Ja sååå sliten er eg, men det føles ganske godt for eg har virkelig gjort mye og det er så gøy! HELDIGVIS! Ja kjipt å måtte gjøre kjedelige ting da 🙂 Det som blir gjort gjør jo alt så mye bedre her hjemme og det skal bli GODT å bli ferdig både med garnrommet og Hobbyrommet! Bare det å få SYSTEM blir jo FANTASTISK! Ja, vite hvor en hver ting er uten å leite seg ihjel!

Vettu ka eg fikk sjokk av i dag?? Ikkje bare har eg mye garn, men hekkan heller, at eg har så mange kurver/kister, ja eg begriper ikkje at eg har hatt plass til de! Nå aner eg ikkje hvor eg skal gjør av de!
Noen MÅ eg bare beholde, ja f.eks den lekre som eg kjøpte i Trondheim i 2008, ja og den eg fikk av storesøsteren min da eg var 11 år, ja og sikkert et par til…..skal gi beskjed om eg selger noen 🙂
Er vel da sikkert mest aktuelt for noen som kan henten den/de? Litt sånn uhamslig å sende vil eg tro
og da blir den jo også mye dyrere enn hva den er verdt hehe

Anyway...nå skal eg se om eg kan få strikket litt, har 3 striper igjen til mønsteret på arm nr 2. Venter fortsatt på båndet som skal på denne jakken og NÅ syns eg det MÅ komme altså! Bør også komme meg litt tidlig i seng i kwell, må opp å hente hylle kl 10 i morgen! Hylla meg her og hylla meg der!!

Om du vil se hva eg har gjort i dag ligger alt ute på MyStory å Snapchat (vibbedille)

 

KOS DEG MASSE
OG HA EN AVSLAPPENDE KWELL!

Go`klem fra ei sliten, men ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #norskstrikkedesign #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #bloggurat

2 kommentarer

Siste innlegg