TØFLER TIL BARNEHAGEN? – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Marianne J. Bjerkman

Noe som er ABSOLUTT et must i en barnehage, ja uansett årstid er TØFLER! De bør absolutt være myke og god, men også varm 🙂 Ingenting er som å putte lubne små bein oppi gode varm tøfler etter
å lekt ut i slaps og snø i noen timer 🙂 MEN, et stort men som man bør være Obs på: Ull blir som skjøyter på gulvbelegget som ofte er i barnehager/skoler, men dette kan du fikse på en fin, lett og ikkje minst morsom måte! Jadda, ta f.eks en tur innom Ullform og kjøp en boks med Flytende Latex
dette bare pensler du noen lag av under tøflene og det blir som en solid og myk såle 🙂

 

Eller du kan ta turen innom Hobbykunst og kjøper DISSE – her kan du enten bruke sjablongen eller tegne hva du vil under tøflene. Eg har brukt både disse og Flytende Latex og kan anbefale begge.
De tubene er jo litt gøyale da, ja du kan f.eks skrive barnets navn under tøflene med store bokstaver!

 

Eg fikk bittert erfare at tøfler uten antiskli ER farlig! Ramlet nemlig for noen år siden ned ei lang trapp på hyttetur og skamslo meg og brakk halebeinet……Ja DET var vondt det!

 

 

 

LUNE LABBER
Bildet over 
Str 18–> 35
Strikkes i Tove

 

 

 

 

 

 

 

 

Emilie Bjørnå

 

FIRKANTTØFLER
Str baby–> Herre
Strikkes Safir eller Østlandsgarn

 

 

 

 

 

 

 

 

Anita Nygård Andersen

 

TØFLER – TOVET
Str 2 år–> Herre
Strikkes i Rauma Vamse eller Fritidsgarn

 

 

 

 

 

 

 

 

Virpi Gee

 

GEESSIT JR
Str 22–> 35
Strikkes Novita 7

 

 

 

* * * *

Eg elsker å stå tidlig opp for å få en morgenstund for meg selv, ja eg har hatt alarmen på nesten hver dag hele ferien. I dag der i mot husker eg ikkje at eg skrudde den av…og våknet 10.30! Det er litt for lenge etter min smak, men så kom eg jo på at me har ingenting annet enn hjemmeKOS på planen så da var det i grunnen like greit. Ute PLASKER det ned så i det hele tatt å HÅPE på en tur, nei det har eg gitt opp denne “sommeren”! Sommeren`17 fantes KUN på kalenderen 😉

Der i mot så øyner eg et LITE håp på mandag! Ja da er det oppstart både på skolen og treninga,
hvis været slår til som meldt kan det bli en liten Hafrsfjord tur mens DibHassan trener 🙂 Er da noe!
Blir nok en knallhard dag for DibHassan på mandag! haha Full skoledag m/ 2 t gym + trening!
Troor han kommer til å kjenne DET etterpå haha Jadda, det skal bli godt å komme i gang 🙂

Me skal også ut å hente ei 4X4 Kallax hylle på mandag for da er det klart til å rasere Hobby/Garderobe rommet! Er søren meg såååå spent på HVA me finner i de hyllene! Eg VET eg har x-antall Donald Duck permer med komplett av Donald Blader fra 1970-80 tallet, eg har de forsikret, men lurer på OM de har noe verdi i kroner og ører? Noen som har peiling? Er det evn et marked for salg tro?
De tar en uhorvelig plass og eg vurderer å da evn å selge de…..litt *Trist*

Tja tror bare eg skal skwette litt vann i ansiktet, gre håret, ta på litt ansiktskrem, en dæsj deo og bare smette på meg ullsokkene og hente opp strikketøyet eg, har du et bedre forslag kanskje?
Det er jo tross alt høst 🙂

KOS DEG OG HA EN
HIMMELSK FIN LØRDAG

Go`klem fra ei avslappet Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #barnetøfler #barnestrikk #tøfler #bootie #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Finst nesten ikkje noko bedre enn å sette seg godt inn i strikkekroken sin med ein varmande kopp, noko kjekt på TV-en og strikketøyet når det bøtter ned ute som i dag. I dag skal eg nok klare å komme svært så langt på Marius babydressen. God lørdag!

Siste innlegg