6 FLOTTE VINTERKJOLER TIL DEG – NORSK DESIGN OG OPPSKRIFTER

Tone Svee Dahl

 

Personlig syns eg jo kjoler er best om høsten og vinteren, gjerne fordi eg ikkje liker å gå med nakne bein!?? Men med ullstrømpebukse og en deilig kjole syns eg er helt konge! Ei god lue tredd nedover ørene og et sjerf eller sjal surra rundt halsen og lange pulsvotter (FRU TERJE VIGEN!!) er absolutt et nødvendig tilbehør + at i år har eg jo de kule Dr.Martins i tillegg så eg er klar for høst og vinter ser du, ja for eg har noen Still Light å bruke + det blir flere 🙂

Kos deg med disse deilige kjolene, kanskje en av de havner i nettopp din strikkekurv??

 

 

WINTERDRESS2017
Bildet over
Str XS-XXS

 

 

 

 

 

 

 

Hendes Verden

 

KJOLE MED ROMANTISK HULMØNSTER
S-M-L

 

 

 

 

 

 

 

rix-strixerier

 

SNEGRÅ SWEATER KJOLE
Str S-M-L
Danske Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

Trine Møller Larsen

 

KJOLE MED STRIBER
Str S-XXXL

 

 

 

 

 

 

 

Elin Louisa Backman

 

LUN RIBBEKJOLE
Str XS-XL

 

 

 

 

 

 

 

Kairi Aksnes

 

HEDDA KJOLE
Str S-XL

 

 

 

 

 

* * * *


I dag kom Aud å hentet 11 kg garn som hun skal ha med seg i Barnehagen hvor hun jobber så nå blir det fart på strikkepinner og vev for de små 🙂 Det er så gøy at de yngste også blir satt i sving, ja det er jo litt viktig å kunne litt håndtverk som f.eks strikking eller hekling 🙂 Skal blir skikkelig gøy å høre hva som kan komme ut av den store sekken 🙂

Eg fikk også en gave ser du! Aud har sydd denne nydelig håndarbeidposen til meg <3 Sjekk du! Kan jo ikkje ta feil av denne 🙂 Eg beundrer alle som kan sy på maskin for der er det full klinsj med meg!
Skulle virkelig ønske eg kunne det! Symaskin har eg og den er så og si URØRT! hehe

 


Kunne ikkje legge den i hylla eller noe, Nop, denne må henge til pynt og da er det avgjort: Nå er eg definitivt NØDT til å lage til et lite strikketøy, ja som f.eks et par
Fru Terje Vigen! haha
Skal bare strikke ferdig vrangborda først så kan eg i grunnen tillate meg det, men eg har 2 små armer å strikke på Grankvist…De MÅ være ferdig til midten av september 🙂 Går nok greit 🙂

Men nå kommer Amira snart inn dørene så det blir nok en koselig kwell 🙂

KOS DEG DU OGSÅ!

Go`klem fra ei HverdagsKlar Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikkekjole #ullkjole #pattern #strikkeoppskrift #norskestrikkeoppskrifter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Å så fine kjoler du har funnet. Ble litt å tenke på her i varmen +33 (Hellas.😎 ) Og kan jo ikke gå i garn hylla og se heller. 😀

Siste innlegg