GODE OG ENKLE HALSER – GRATIS OG NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Stine Mikkelsen-Strømsnes


Det er mange halser eg ikkje skjønner vitsen med, ja fordi at de bare henger der rundt halsen og helst nede på brystet…Hmmm vitsen er jo at de skal holde halsen god og varm, da må de inntil mener eg da hihi Ser også ofte at barn drar i halsen for å få litt pusterom og derfor bør du velge garn med omhu når du strikker hals til de små. Små barn blir som oftes veldig varme rundt halsen og spesielt hodet, da kan det være godt å strikke hals og gjerne lue i et mykt og godt garn. Merino er et godt alternativ.
Huden på et barns hals er veldig tynn og sart dvs de tåler mindre enn oss voksne
og dette kan irritere veldig når de blir varme.

 

Har funnet frem 6 halser som eg syns er gode, de er også med på å holde brystet til barnet godt
og varm. 3 av oppskriftene er gratis så znapp de med deg, en dag er det nettopp en hals du skal strikke 🙂 Dessuten er det en super Julegave og flere av disse kan du også strikke til en voksen 🙂

 

DropsGarn har om dagen Tilbud på forskjellige MerinoGarn så da passer jo dette perfekt!
Passende garn til en barnehals finner du
HER HER HER og HER

 

 

 

VARM OM HALSEN
Bildet over
Str 1–> 10 år
Gratis Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

Strikkelisa

Denne vil eg strikke for her kan du lage mange flotte fargekombinasjoner 🙂 

 

RILLESTRIPEHALS
Str 1–> 12 år

 

 

 

 

 

 

 

Silje Camelie

 

OCTOCOWL
Str 2–> 4 år
Gratis Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

Kairi Aksnes

 

VINTERVARM HALS OG LUE
Str 2–> 12 år

 

 

 

 

 

 

 

Monai

 

HALS I FABEL GARN
Gratis Oppskrift

En annen hals eg liker veldig godt er den som er i boka “Strikk til Nøstebarn“,
oppskriften kan du kjøpe HER!

 

 

 

* * * *

Ok, da var me i gang! Hverdagen kommer jo like overraskende hver eneste gang selv om eg sto i går kwell å lage skolemat og drikke 🙂 Var litt rart og måtte tenke over hvor mange skiver DibHassan pleier å ha med! Ja for det er rett på full dag med en gangen, ingen oppvarming på noen måte! De skal også ha 2 timer gym i dag + det er 2 t trening i kwell haha Tenker det er en som er støl i morgen!

Eg må også “kjøre” meg inn i ruta mi! Ja eg har jo andre rutiner når hverdagen er her. Da er det en runde i heimen som regel etter en kopp kaffi, før eg tar en dusj, en svippas på butikken og så plukker eg jo opp DibHassan på vei hjem. Ali har hatt en liten service på sykkelen hans så hvis været tillater det blir det nok mer sykling i år for nå har de også lov å gå utenfor skolens område i store fri. Det er nok mest stas den første uka – i følge lærerene hehe Ja nå har DibHassan startet i 10.! JØSS!

I dag hadde eg alarmen på kl 8 og det ER herlig å være tilbake der hvor eg står opp litt tidligere 🙂
Har som sagt vært flink hele sommeren å hatt alarmen på i 9-10 tiden, ja for litt soving kan eg tillate meg, verre med gutta som har sittet oppe hele natta og sovet til middag nesten hver dag hehe
Tenker det tar noen dager før de er skikkelig i ruta og slutter å gjespe haha

Det som er litt herlig er jo at det er ikkje såååå lenge til neste ferie: Høstferien haha
Jaja eg får vel svinge meg litt i heimen selv om eg vaske før helga. Ali er i sving med å få ut alle jakkene fra garderoben og demonterer der så lite å rydde egentlig før me henter hjem hylla litt sent i ettermiddag 🙂 Skal bli deilig! Blir nok en del styr når det står på, men når dette rommet så er ferdig,
ja DA har me tatt HELE leiligheten inkl garasjen! *Klapp Klapp*

 

 

DU FÅR HA EN FLOTTERS MANDAG
OG NYT LITT KOS OGSÅ

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norgestrikkeoppskrift #gratisoppskrift #hals #barnestrikk #norskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Som dere står på——-👏
      Det blir godt når dere har fått alt på plass og fjernet alt overflødig. Et hjem skal ikke være ” blåst” hele tiden, men det er godt at alt har sin plass.

Siste innlegg