NORSK DESIGN – NORSKE OPPSKRIFTER – NORSK GARN

Tori Seierstad

 

Min mening er at NORSK design er noe av det flotteste!! Personlig foretrekker eg norsk design fra Uavhengige designere og ikkje fra de store produsentene, ja det er sjeldent og aldri at du finner meg med en standar hefte i hånden hihi Mulig eg er kresen, men er liker det som er orginalt og ikkje kopier og eg liker flotte oppskrifter! Ja rett og slett oppskrifter hvor du bare gjør som det står, uten å tenke for mye, ja og så er det skikkelig BRA oppskrifter! Ingenting er utelatt til tilfeldigheten!
DET får du av de uavhengige designere som me er så heldig å ha rundt oss!

 

Når man så, i tillegg har NYDELIGE norsk garn som man kan frotse i, ja da kan det vel neppe bli stort bedre!?? Det har også de senere år dukket opp ganske mange uavhengige garn“produsenter” også her til lands! Ja de sitter med rokken, spinner på ull, lager magiske hesper og de farger som en guder! Herregud, me strikkere har det godt som har sååå mye lekkert å velge blant! Må bare skryte altså,
ja og rette en STOR TAKK til alle dere som bruker hverdagen deres på å gjøre min og andre sin hverdag helt HIMMELSK! Aldri slutt med det dere holder på med!

 

 

NEXT YEAR IN LERWICK
Bildet over
Opp til 115 cm rundt brystet

Denne kan du strikke i Finull! WOW! Finull har utrolig mange flotte farger og ikkje minst nyanser!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tori Seierstad

 

En NYDELIG lett og litt luftig jakke strikket i et fantastisk garn fra TELESPINN!
Garnet er spunnet av Unggeitmohair og Dalalam;
SYMRE!
Du bare MÅ unne deg litt tid inne hos Telespinn altså, WOW for noen fantastiske farger!

 

 

SINGE-LINGE-LANG
Opp til 123 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tori Seierstad

 

Denne er også strikket i Finull og det er i allefall et garn eg ikkje klarer meg uten!
KJEMPEGLAD for at eg har ei solid hylle med masse Finull! ELSK!

 

 

BLOMEKRANS
Opp til 123 cm rundt brystet

 

 

 

* * * *

Jadda, i dag sov eg helt til kl 10 uten alarm! Deilig, men like stiv og støl når eg sto opp! HVA er greia liksom!?? Hmmm Jaja gjør egentlig lite for det eneste eg skal gjøre er å svippe ned å hente DibHassan på skolen kl 14 ellers blir nok en del strikking + eg MÅ få på en maskin med klær 🙂 Skal ikkje samle på skittentøy lenger hehe Få det bort bort etter hvert tenker eg 🙂

Ali har laget ei diger gryte med kjøttsuppe og det passer perfekt når det er vått og kaldt ute 🙂 Dette skal bli NOK en latmannsdag hvor eg skal samle opp all den energien eg kan høste 🙂

Eg er litt rådvill når det kommer til Netflix for tiden for eg syns ikkje det er noe bra der! Har vel sett det eg liker og da kan man starte fra start igjen! Derfor gikk eg inn på Viaplay i går og startet på Empire! SÅ den da den kom ut i 2015, men det er kommet flere sesonger nå så da starter eg på nytt 🙂
Av og til er det herlig med Gullfisk Hukommelse for eg husker jo ikkje alt som skjedde!

Eg satt litt frister for meg selv ang strikkinga, til helga MÅ eg frem med Grankvist igjen for da har eg ca 2 uker uker på å få Nr 2 ferdig som mangler armer. Det burde absolutt være overkommelig.
Stolpene på FanaJakken er ganske tunge å strikke siden jakka ikkje er delt, derfor tror eg bare at eg koser meg med “Røft&Tøft” ut uka 🙂

I kwell er det Strikkekafè og planen har hele tiden vært å gå i dag, men eg vet ikkje om eg orker! Da er eg ganske så sliten når eg ikkje finner energi til det en gang! Tror bare eg tar å setter på en maskin med klær, svinger innom badet en tur for såå dale ned i Go`stolen igjen 🙂 Jepp, det gjør eg 🙂

NYT DAGEN SOM DEN ER
OG KOS DEG LITT 🙂

Go`klem fra ei fortsatt ganske sliten Vibbedille 🙂

#strikk #knit #nosrkstrikkedesign #norskestrikkeoppskrifter #norskgarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer
    1. Skjønner ikke helt hva du mener med kopier som finnes i heftene til de store produsentene? De aller fleste oppskriftene som finnes i disse heftene, om ikke samtlige, er laget av norske designere, som i mange tilfeller har både-og avtaler. Flott at det finnes mye å velge i tenker jeg, selv om jeg personlig kun lager egne oppskrifter.

    2. hei..jeg trives i jakken din, og underet er skjedd..har strikket en ullbukse til meg selv..og gjett da??akkurat den samme gråfarven ( den lyseste) som du har i jakka di..ble plutselig et helt flott sett for en frysepinn som meg..(går i ull allerede,,Klemz og positive viibber til deg.. irmelin

    3. Heidi: Veldig ofte er oppskriftene i heftene mer tungleste enn hva f.eks en uavhengig oppskrift er. Dette har eg erfart flere ganger. Det er heller ikkje å legge skjul på at det er mye kopiering ute å går. Derfor foretrekker eg de uavhengige.

      Eg vet noen av de uavhengige også får noen oppskrifter i enkelte hefter, hvis det er en oppskrift eg vil ha kjøper eg den som singel i tilfellet og ikkje heftet 🙂 Betaler med glede 50 kr for en enkel oppskrift når eg vet den er bra i steden for et hefte til 70 🙂 Det er mye mer kvalitet over de oppskriftene er min mening 🙂

Siste innlegg