MALSEN OG MOR: DRØMMEPLAGG TIL DE SMÅ

Malsen og Mor

 

Dette er en type kjole som eg ramler pladask for! Ja det er en kjole som kan brukes til alt og over alt! Ingenting er mer koselig en fine hverdagskjoler både når de leker hjemme eller i barnehagen, ja t.o.m
i barneskolen kan det være herlig å ha på seg en lun og lett ullkjole 🙂 Drømmeplagg spør du meg!
Det er absolutt en kjole eg kunne tenkt meg å strikke til herligste AlmaSofie
<3
Jepp, og garn, det har eg som passer perfekt 🙂

 

 

MINI MALSEN KJOLEN
Bildet over
Str 1–> 8 år
Til den minst 100 gr og den største 250 gr garn

 

 

 

 

 

 

 

Malsen og Mor

 

På en flott høstdag er jo dette jakken du tar uta på kjolen på første bilde! Ahaaa så skjønt da!
Jakken strikkes i 2 forskjellige tråder, 1 med Malsen og Mor
Shetland Soft
og 1 tråd DSA Dreamline Air

 

 

HETTEFIN
Str 1–> 10 år

 

 

 

 

 

 

 

Malsen og Mor

 

En hel dress til de små er absolutt et must! Strikkes i 2 tråder Shetland Soft

 

 

REGNBUEDRESS
Str 3 mnd–>4 år

 

 

 

Alle disse 3 plaggene er strikket Shetland Soft, men har du f.eks Karmin Supersoft
eller Holst Supersoft på lageret, ja så er det det samme garnet og det er bare å kaste seg rundt 🙂
Vet i allefall at EG skal znappe til meg den der kjoleoppskrifta, printe den ut og legge den i Holst Hylla mi! Ja bare sånn at eg husker hvilke planer eg har! Jepp, blir nok et prosjekt i løpet av høsten…..egentlig er høstplanen smekkfull, men det er lov med forandringer hehe

 

Alle oppskriftene er norske 🙂

 

 

 

* * * *

Onsdag allerede! Andre skoleuke snart unna gjort gitt og det nærmer seg stadig Jul, MEN eg håper ennå på at det skikkelig flotte høstværet skal slå til! Det er bare så magisk å gå tur når høsten er flott!
Eg må nå i allefall få luftet ullkjolene mine litt uten å måtte pakke meg inn i regnkåpa!

Begynner så smått å få beina mine tilbake tror eg! Er ikkje så murrete som eg har vært så da satser eg på at energi kommer etter hvert! Pyton å gå på tomgang skal eg si deg! Når me etter hvert starter opp igjen med ting som skal gjøres skal eg prøve å legge inn bedre hviledager 🙂

Samvittigheten innhentet meg som sagt så i går kwell var eg i full sving med en arm på Grankvist,
det ble noen fellinger, men ikkje i så høyt tempo som eg skulle ønske. Det er fult overkommelig å bli ferdig så eg er ved godt mot og krysser pinnene 🙂 Nå er det bare å håpe at de passer!

Tja, tror eg skal ta et overblikk her hjemme før eg svinser innom dusjen og steller meg 🙂 Bare at eg vurdere dette viser at energien er på vei tilbake 🙂 Skal ikkje gjøre så mye mer enn å sette på en maskin med klær om stativet er tørket skikkelig, hvis ikkje er det bare å strikke i vei:)
Jepp, så eg satser på at dette egentlig blir en fin fin dag!

 

 

KOS DEG!

Go`klem fra ei Vibbedille på bedringens vei 🙂

#strikk #knit #norskdesign #malsenogmor #norskestrikkeoppskrifter #strikkeoppskrift #barnestrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg