STRIKK DEG ET STORT SMIL – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFT

Design: Bitta Mikkelborg

 

Sprø, Glade, Morsomme og Fargerike sokker er det eg elsker mest av å alt å ta på meg! Jo lengre jo bedre og disse går jo opp til kneet – PERFEKT! Ingenting kunne jo passet bedre nå som me gjør oss klar for Årets første HøstHelg! 1.september i dag og DA er det Høst! ENDELIG! Me kan legge en begredelig sommer bak oss og pakke oss inn i ull og bare nyte hverdagen uten
å sitte å vente på det lettkledde været! *JIPPI*

 

Alt dette vet jo selvfølgelig Bitta, ja hun må jo nesten det når hun kommer med denne perfekte sokkeoppskrifta nå liksom!? Vær du sikker på at eg skal ha meg et par lange og morsomme sokker!
Ja eg har jo fått meg et par Dr.Martins vettu og da må eg nesten ha det hehe

Sokkene kan strikkes med følgende garn:
Mitu, Mellomraggi, PT5 og Sterk, eller du kan velge et garn du liker bedre 🙂
Strikkefastheten er avgjørende for sokkens vidde, derfor: Strikke en prøvelapp hvis du er usikker 🙂

 


 

Design: Bitta Mikkelborg

 

 

BITTAS FARGEBOMBER STRØMPER
Bildene over
Str Medium Dame
Kan også strikkes som leggvarmere 🙂 

 


Skal du kle deg komplett en dag du f.eks ønsker å spre litt smil og glede strikker du deg også lua! Strikker eg sokkene må eg nok ha lua også hehe Lua strikkes med en strikkefasthet på 21-22 m på
10 cm og du kan f.eks bruke Karisma, Smart, Mitu og Falk, men også her velger du et garn du liker
og som passer med strikkefastheten når du strikker 🙂 

BITTAS FARGEBOMBELUE
Bildet over
Str One Size

 

 

* * * *

Deilig å stå opp med en skikkelig GOD Helgefølelse i kroppen! Jepp, me tok helg i går vettu, dvs DibHassan er hjemme fra skolen i dag. Grunnen til dette er fordi det er er A`id i dag, morgen
og søndag så her skal det KOoOSES litt mer enn vanlig!

 

Ali startet med Go`sakene sent i går kwell! Ja han satt deigene til alle kakene slik at det er omtrent bare å sette i gang med utbakingen i dag 🙂 Kan jo sånn i forbi farten si det at deigen han laget i går kwell veide ikkje mindre enn 6,3 kilo!!! Blir en del kaker av det ja! Det er skikkelig GØY med disse kakene, men fytt i havsnød de er TIDKREVENDE! Litt sånn komplisert deig om man kan si det sånn + det er mye sånn dill dall og når eg sa til Ali at eg ville gi dere hans “hemmelige” oppskrift som han har fra moren stønnet han høyt! Så ja, eg får se når me setter oss ned senere om eg får lirken den ut av han 🙂 For å kunne bake disse er du nødt for å ta deg en tur på en Arabisk Innvandrerbutikk og eg kommer i tilfellet til å legge ut bilder av hva du trenger og hva det heter 🙂

Det eneste som egentlig koster litt er nøttene. Nå skal me lage flere typer så me har kjøpt i Dadler, Pistasjnøtter uten skall, Valnøtter uten skall og mandler 🙂 Skal man lage Mamoul så må man virkelig gjøre det skikkelig 🙂 Gleder meg sinnsykt til å smake! JAMMY!

Me fikk også tak i en spesiell ost i går og da Juble Ali for han vil nå også prøve å lage en kake som heter Knefe <—- Klikk og ta en titt! Det er en ei kake som serveres til frokost i Libanon og eg kunne spist det hver dag når me er der nede, men det bør man ikkje gjøre om man skal ha litt figur hehe

Før eg slår følge på kjøkkenet må eg nesten ha en kopp kaffi til, dessuten skal eg først brette litt klær for eg kommer ikkje til å orke det etterpå! Skuldrene plager meg en del så eg få ta det litt rolig!
Føler virkelig eg er kommet i reperasjonsalderen altså! Betennelse i begge skuldrene så i går kwell smurte eg meg godt inn med Ibux Gel, kan i allefall innbille meg at det virker!! Søren ikkje enkelt å gå gjennom dagen med to armer som skal henge rett ned! Det er det eg har fått beskjed om, men det er så og si klin umulig! Hver gang eg har behov for å løfte armene for å gjøre/ta noe skal eg liksom rope på Ali? Neida, det er ikkje slik en normal hverdag funker! hihi

Anyway, skal prøve å få filmet på Snapchat (vibbedille) så du kan jo bli med der 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
SUPER DEILIG FREDAG!

Go`klem fra ei Vibbedille full av pågangsmot! 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #bittamikkelborg #bittamidesign #knesokker #kulesokker #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg