SELVFØLGELIG TRENGER DU EN SLIK!

Accessorize This Designs

Selv om eg sliter litt med alle kosedyrene eg har heklet/strikket og plassen de nå opptar kjenner eg at eg BURDE hatt meg en slik en! Ja helst en av hver! De var jo bare utrolig bedårende og så store da!! Jøss, kan jo nesten bli en erstatter om armkroken var borte ei natt jo!

 

Vil anta at at disse går SuperDubert fort å hekle, her snakker me tjukt garn på nål nr 9!
Kjenner i grunnen at nakken blir litt stiv bare ved tanken, men av og til må man ofre seg noe!
Det er jo bare å legge inne passende pauser, ikkje sant??

Kanskje du har noen smårollinger i omgangskretsen eller familien som TRENGER en slik!?? Ja eg er absolutt overbevist om at du også klarer å komme opp med an unnskyldning *ler*
 

 

“ASPEN” THE OWL PILLOW BUDDY
Bildet over

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Accessorize This Designs

“CHATTER” THE RACCOON
PILLOW BUDDY

Vaskebjørnen

 

“SLY” THE FOX PILLOW BUDDY
Reven

 

 

 

 

 

 

 

Accessorize This Designs

 

Eller du? Hva med å hekle en koselig Velkomst Komité til å ha i gangen når Jula ramler over oss? Hadde ikkje det vært koselig? Eg har et par Nisse“troll” som gjør jobben her, men når de en dag pensjonerer seg kunne eg virkelig tenkt meg et par av disse! Knallskjønne 🙂

MR. & MRS. SNOWMAN
PILLOW BUDDY

 

 

 

 

Alle disse sjarmerende figurene er hekle i et Polyester garn, personlig hadde en galant styrt unna dette! Når eg har heklet/strikket kosedyr bruker eg KUN 100% ull eller bomull! For det første så syns eg det er ekkelt å jobbe Polyester og for det andre er det jo VELDIG brannfarlig! Ja eg vet at både bomull og ull kan brenne, men Polyester brenner omtrent med lynets hastighet + det smelter seg fast
i det nærmeste det finner —-> SKUMMELT!

Når eg bruker ull syns eg at f.eks Østlandgarn (Nille) og Safir (Sparkjøp) er SUPRE garn! Hvis du vil bruke bomull vil eg anbefale å bruke Mercerisert fordi det holder seg SÅÅÅ mye bedre 🙂 Ellers bør man hekle ganske fast slik at figurene holde formen sin uansett hvor mye den blir koset med 🙂

Dessuten er det jo UTROLIG gøy å både hekle og strikke kosefigurer <3

* * * *

Ok, det er i grunnen meldt en grå dag i dag, ja i allefall i følge Yr og det ultimate da er jo å kose seg inne sammen med strikketøyet, men denne tutta skal være sjåfør i steden for! Mor mi har nemligen shoppa seg litt klær, noe passet ikkje så hun må tilbake å bytte. Dvs at EG som i grunnen skyr Kjøpesenter som pesten MÅ dit i dag! Håper eg skal kunne sitte i bilen siden hælene mine slettes ikkje setter pris på småspringing opp og ned og over alt hehe Har i grunnen aldri likt Kjøpesenter, syns det er så mye koseligere å gå rundt i sentrumsgatene 🙂 Frisk luft mellom slagene + det er da også varierende underlag, ja for de flisene som er på Kjøpesenterene tar knekken på både knær og hæler!
Nei, det har ikkje noe med alderen å gjøre for dette har eg slitt med siden eg var ungdom hihi
Men men, eg overlever vel en liten runde, premien blir å kose seg etterpå 🙂

 

Selv ville eg hatt meg en tur på Sparkjøp! Ja eg bare MÅÅÅ ha en til av den pysjen med Engelsk konfekt på! Ja eg MÅ ha en som er et par nummer større, ja nesten sånn at eg kan ta meg en svømmetur om eg ønsker! Jakken på den eg har krympet faktisk, ja så eg føler den tar meg litt under armene Hmmm Dessuten kan ikkje en slik pysj bli for stor! Haha Noen av buksen eg har surrer eg sammen i livet og setter en strikk på, men det er såååå deilig!

 

Som eg nevnte i går så tok eg en liten tur på Strikkekafeèn, men eg ble bare en times tid….
Ble litt kjedelig å strikke bare på det Oransje Skjerfet når eg hadde herlig strikketøy hjemme!
Ikkje misforstå for eg syns garnet på det Oransje Skjerfet er så herlig så eg nyter det jo, men eg var litt annige på vottene eg holder på med ser du 🙂 Nå er eg ferdig med selve votten og straks ferdig med tommelen og eg tror det fort kan bli flere slike vottepar 🙂 Vurderer på OM eg skal gi bort disse??
Ja og så kunne eg tenkt meg MASSE Finull for å lage mange spreke par liksom…..men sånn er eg jo når eg finner noe gøy å strikke! En i hver farge helst 🙂

Jaja eg kan sitte her å skravle i evigheter, men eg må nok heller begynne å tenke på å få på meg noe klær og gjøre meg klar! Skal hente mor mi ca 12.30 og slik som eg diller må eg nesten bare starte!
Me får tastes senere 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIG STRÅLENDE DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#hekle #crochet #patter #hekleoppskrift #heklekosedyr #storekosedyr #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten

2 kommentarer
    1. De uglene er skikkelig flotte 🙄. Jeg håper det ikke er for vanskelig å lage 🤔. Må nok begynne i det små siden jeg er “nybegynner”, men øvelse gjør jo mester så kanskje jeg kan få til å lage en stor etterhvert
      GOD HEKLEDAG 😀

Siste innlegg