JULETRE?? -STRIKKE DEG ETT DA VEL!

yellowcosmo

 

Kjenner at hvis eg tenker på det så klarer eg å begynne å glede meg til Jul! Det eneste eg HÅPER er at ikkje julemarsipanen dukker opp i butikkene neste uke…? Selv om eg VET det fortsatt er plenty av tid til desember så kjenner eg at eg stresser litt i magen når Juletingene begynner å dukke opp! Da er det mye koseligere å finne noe passende garn og heller gjøre egne forberedelser, ja for noen av disse trærene kom eg over for et par år siden, men da ble de ikkje strikket. Det er jo bare å strikke de, noe som sikkert går kjapt og så trekke de over en slik “pyramide” isepor 🙂

Hvis eg strikker disse ser eg for meg at eg bare tar vanlig ullgarn og pinne 3, så ser eg størrelsen an før eg kjøper “pyramidene” 🙂 Akkurat passe dillearbeid som eg liker veldig godt 🙂 Kan være greit å ha noe slikt dill mellom de store prosjektene frem mot Jul 🙂
 

HOLIDAY TRESS
Bildet over
På denne linken får du de 2 trærene over her + de 3 med fletter

 

 

 

 

 

 

 

yellowcosmo

 

 

yellowcosmo

CHRISTMAS TREE
På denne linken får du de røde Lace trærne,
men OGSÅ de 3 med fletter 🙂

Altså, uansett hvilken link/oppskrift du velger får du 5 trær i oppskiften;
3 med fletter + 2 med mønster ELLER 3 med fletter + 2 med Lace 🙂

* * * *

Åååå kan trooo det ble en skikkelig DOWN dag i går! Eg gikk bare rundt i svima og ville bare sove! Hadde i grunnen planer om det også, men så kom Ali i halv 12 tiden og ville hente hjem Helgekosen så det var bare å få på seg skoa kan du si! Dermed var me hjemme en halvtime før DibHassan kom fra skolen og da sover eg ikkje…..det var bare å pøse inn på litt kaffi og holde ut til han var levert og hentet på trening. Mens han trente satt me i Hafrsfjord og fikk litt frisk sjøluft! (Rene sovemedisinen!)
Satt i grunnen bare å halv duppa i stolen resten av kwellen! Vill ikkje legge meg for tidlig for da hadde eg våknet så tidlig i dag.

Liker å stå opp sånn halv 9-9 eg da pleier dagen å bli fin og eg kjenner meg ganske utsoven i dag da så eg satser på en produktiv og fin fredag 🙂 Har eg halv vott som skal bli ferdig i dag, Jepp det er virkelig lov å være optimist! Det er jo tross alt fredag! Men, som vanlig så glemte me noe på butikken
i går så før eg hopper i dusjen skal eg ned å få det i hus 🙂

DibHassan har mast ei uke nå, han har SÅÅÅ lyst på Plukkfisk! Det blir dagens middag! Jammy 🙂
Skal også teste ut pålegget som Ali laget i går kwell! Det blir spennende! Kommer nok en oppskrift her vil eg tro, men du kan se kan det på Snapchat 🙂

Andre planer for dagen er å endelig skrive ned oppskriften på Knafeh! Er nemligen ikkje bare bare ser du – har også en film som skal fikses om hvordan lage Knafeh, men eg sa til Ali at me må få det gjort nå og da fikser me nok også oppskriften på pålegget 🙂

Må bare ha meg litt kaffi til før eg stikker på butikken! Kjenner egentlig at det var noe eg ikkje hadde så lyst til i dag, men men sånn er det når me handler med en halvveis lapp og sipper kaffi mens me er på Kiwi! *ler* DibHassan sykler i dag så eg trenger ikkje hente han 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIGE FREDAG

Go`klem fra ei noe sliten Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #christmastree #christmas #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten

7 kommentarer

Siste innlegg