NYDELIGE JULETRE? -STRIKKE ORNAMENTER! – GRATIS OPPSKRIFTER

General Hogbuffer

Ok, la oss prate litt om Juletreet; Vanlig takhøyde i dagens hus er minimum 2.40, ikkje det?
Er ikkje det standar?
Jo eg mener det, men ok, det vil da si at GANSKE mangen har et Juletre som er mellom 1.80 m – 2.00 m, er du klar over hvor mange Julekuler det er plass til på et sååå stort tre??
Mer enn du aner faktisk! Ok, da er det avklart, på den andre siden av regnestykker er det 96 dager til Julaften, Ok? Hvor kjapt strikker du ei Julekule? Det BØR gå på en kwell, ikkje det? I allefall om du ikkje dille så mye med andre ting slik som visse andre gjør, men ok, la oss si du bruker 2 dager på ei kule – Da rekker du å strikke 48 Julekuler før Julen ringes inn 🙂 WOW! I så fall er du virkelig GARANTERT å ha det VAKRESTE Juletreet i mils omkrets! Eg LOVER!

Eg kunne virkelig tenkt meg et tre med bare strikket Julekuler!! Blir liksom litt “fattig”
eg med kun de 2 Arne&Carlos kulene som me har…Har ALLTID sååå gode intensjoner-
nå har me ikkje JULETRE en gang!

KATASTROFE! De siste årene har me ikkje hatt noen god plass til et tre + at bonden bort i streeten har sluttet med selvhogst! Var sååå koselig når me tok øksa og kakaoen i sekken og labbet avgårde!
Tror eg er nødt å finne et nytt og ikkje minst BRA selvhogst sted + at me må lage til plass i stua!
Eller, dette kan jo egentlig gutta fikse? I allefall om eg skal strikke Julekuler! *Drømmer*

 

 

 

BALLS UP!
Bildet over
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

OGE Knitwear Designs

 

Trenger nødvendigvis ikkje bare være kule, nei for disse var jo superlekre og søte!

 

 

NORDIC CHRISTMAS ORNAMENT

 

 

 

 

 

 

 

 

Karolina Eckerdal
 

Disse har eg hatt på lur i flere år, ja de har også vært i bloggen før og nå er det kanskje på tide
å strikke ei stjerne eller flere?? Tenk å stæsje de litt opp også? Tja, litt Bling eller perler?

 

 

STJÃRNA
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

* * * *

Oj Oj Oj blir jo egentlig ganske svett av å skrive om Jul allerede nå, men fakta er det, skal man bli ferdig med som skal lages så må man starte tidlig 🙂 Svett ble eg i går kwell også! Ja tror hva du vil, men eg er fortsatt på StrikkeTemaet! Eg klippet HULL i FanaJakken min! Ja rett og slett! Etter mange skisser, måling, prøving, telling og utregning fant eg ut at OM eg skulle ha skrå lommer ble det mye styr! Mer enn eg ønsket! Ja for eg måtte jo strikke en skrå lapp, ja slik som er på Hoodie Jakker, med samme stjernemønster som på bolen. 2 lag med samme mønster liksom, ja nå svetter eg igjen bare av å TENKE på det! Egentlig ganske mye arbeid + at lomme 2 MÅ være speilvent av lomme 1, skjønner?
Nei akkurat, ja så eg tok saksa og klippet HULL til lommene i steden for, store lommer!
Var skitt skummelt, men det ser ut for at det gikk bra så nå er det bare å strikke selve lommen 🙂

Alle kanter, dvs stolper og rundt hetta er nå ferdig så NÅ kan eg få kjøpt den der glidelåsen! Tror eg må på Stoff&Stil for eg VIL/MÅ ha en Toveis og Delt glidelås! Finnes det med begge funksjoner??
Må nok bare stappe jakka i en pose og kjøre ut en tur. Eg ga opp å finne en på ebay for det gikk trill rundt i pappen med alt de har der, spesielt når eg ikkje vet hva det eg skal ha heter!??

Nå ser eg faktisk eg ende på det eg har i kurven her!! Skal bare strikke 2 helt enkle lommeposer,
litt mer lengde på Still Light og 2 armer! Det bør absolutt vær mulig frem til neste fredag?? Si JA!??
Eg må bare få MASSE Me-Time, ja helst burde eg har sendt gutta til syden i 10 dager hehe Men eg tror det skal gå greit om eg bare kutter ut all den evinnelige dillinga! Eg er flink med det ser du!
ALLTID en unnskyldning for å dille! Eg ser gjerne noe fristende på Ravelry, ja så må eg jo inn å sjekke OM eg har et garn som passer og når eg først er inne på “Nødvendelig Rommet”, ja så setter eg meg ned, ser litt i strikkebøker, klapper noen nøster, spekulerer og planlegger andre prosjekt og grunnen til at eg i det hele tatt gikk inn der er glemt…..Skjer stadig vekk……2 timer swusj liksom…. Når eg kommer ut igjen og Ali ser meg sier han gjerne: “Å ja, eg trodde du hadde lagt deg!” *ler*

Men ok, eg har et stativ med klær eg skal brette før eg kan strikke så det er best å bare komme i gang! Det regner ute så turen til Gjenvinninga utgår og Ali digger til god middag i steden for 🙂 

KOS DEG OG HA EN
SUPER DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrifter #christmasornament #ornament #jul #christmas #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #toppblogg #toppblogger #topplisten

2 kommentarer
    1. Hei, jeg leter etter norsk (ev. svensk) oppskrift på de skjønne stjernene, men finner kun på engelsk. Har du norsk/svensk oppskrift?
      Håpefull🙂

Siste innlegg