…MEDFØDT FEILVARE…?

Foto: Ali Dib Najém

 

Livet er ikke perfekt, uten feil og fandenskap.
Vi må godta oss selv og hverandre som medfødt feilvare.

Veldig KLOKE ord av Per Fugelli

Eg må si at så opp litt til han Per, ja på mer enn èn måte! Ikkje bare klarte han å sette ord på det meste, men han levde med en dom som kunne lagt de fleste flate, men han smilte, lo
og LEVDE til siste slutt!

DET vil eg også!

Eg beundrer han for det! Han kjempet nok på sin måte, men han oppmuntret alle andre, seg selv
og flokken sin til å LEVE og ikkje ta ting så tungt. Ja han hadde mange sanne ord <3

 

Gi litt mer faen, sa han…Da eg hørte han si det så tok eg det til meg og tenkte: “Hvorfor ikkje?”
Det vil ikkje si at man skal glemme de rundt oss og være simple med hverandre, eg legger mine ting i det, ja som å Gi Litt Mer faen og tenke at man lever kun en gang og at man skal ikkje finne seg all den dritten som finnes. Leve litt mer ut i fra egne premisser og ikkje andre sine!

Det betyr der i mot heller ikkje at du skal finne deg i mye av det stygge som skjer, ja for urettferdighet
og vonde ting skjer over alt, i alle samfunnslag, i familier, blant venner, du kjenner nok noe av det!
Eg blir lei meg når eg ser noen åpentlyst snakker direkte stygt om andre i FULL offentlighet! Gjerne en plass hvor man skulle tro at det rådet fred og bare hyggelige ting fordi me har sååå mye felles,
men akk nei, SÅÅÅ feil kan man virkelig ta!

Du kan si hva du vil, men verden kan være ganske hard og urettferdig!

Mange sliter i dag, ja her i Norge, ja i Stavanger, ja og der du bor! De kjemper seg ihjel for å få et verdig liv og ikkje minst den hjelpen de har krav på! UHØRT! Mange stanger hodet i veggen fordi de ikkje blir trodd, de kjemper for å få litt mat på bordet og klær på kroppen.

Andre kjemper for at barna deres skal få den medisinen de trenger for å LEVE!
Ja for hvis ikkje så dør de! Hva er rettferdig med dette??

Eg har kjempe min kamp og nå er det bare resten av livet igjen! Resten av livet mitt er et resultat av den kampen eg kjempet og delvis vant…det ble ikkje godkjent på alle hold at eg ER alvorlig skadet
og kommer til å være syk resten av livet og har en kamp med meg selv hver dag! En kamp eg føler eg vinner nesten hver dag! Eg er overlykkelig de kveldene eg kan legge meg og utbryte et stille “YES!!” under dyna, I DAG vant eg! Det gir meg virkelig en gledesrus og i dag blir nok en slik kveld!
Føler nemligen på meg at dette blir en GOD dag! En av grunnen til dette er fordi eg rett og slett Gir Litt Mer Faen i ting! Hvis det er en dag eg føler for å ta ting i Slow Motion, ja så gjør eg det! Det er lenge siden eg hørte hva andre sine meninger om det var! Hva vet vel de om MIN hverdag!??

Hva vet eg om DIN hverdag!? Ingenting, ja ikkje annet enn det du eventuelt forteller meg! Og HVEM er eg til å si at det DU gjør er feil? Hvilken rett har vel eg til å fortelle deg hva du bør gjøre??
Hvilke grunn har eg til å ikkje tro deg? INGEN!

Gode råd og tips er alltid bra å plukke med seg, men man kan ikkje fortelle et annet menneske hvordan man skal og bør leve! Ikkje hvis vedkomne har kjempet en dødskamp med å oppnå det som nå er!
Da gjør man faktisk sitt beste og lever etter beste evne og på en måte som gjør hverdagen verdt å leve

NOEN bør tenke seg om før de slenger ut av seg masse med spydigheter!
Ja me som kjemper hver eneste dag er lei av å høre om alt det me burde ha gjort og prøvd, for som regel er ALT utprøvd! Me er lei av å høre slik som: “Ja du var så flott da du var ute i går” “Du så så BRA ut” “Kan ikkje skjønne at DU orket det” “Ja du har jo lønn hele året du uten å løfte en finger”
“Du kan nå ikkje klage, ja du strikker jo hele dagen

Det ligger eg KAMP bak hver eneste ting eg gjør! Kunne bare mange av de som seiler gjennom livet komme ned fra sin høy hest og se oss i øynene i steden for å se ned på oss så hadde det gjerne vært et sjanse til å få de til å forstå! Men, eg Gir Faen! Hvorfor skal eg bry meg hva andre sier og tror? Uansett, eg får vondt i ræva av å sitte på en hest hele dagen så vel bekomme kan du si hehe

Så hva sier du? Skal ha me ha en alla tiders fredag og bare Gi faen heller?
Ja, me tar en Per Fugelli sammen 🙂

 

 

KOS DEG DET BESTE DU KAN
OG HA EN VIRKELIG GOD FREDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei MEGET fornøyd Vibbedille 🙂

#gilittmerfaen #perfugelli #sanneord #kjempeforlivet #kjempefordetmanhar #leveetterbesteevne #levesittbesteliv #leverbareengang #nytelivet #kosseghverdag #hverdagsnytelse #hverdagskos #verdsettelivetmanhar #høyehest #tavarepåhverandre #blogglisten #nettavisen

2 kommentarer

Siste innlegg