ØNSKER MEG EN ROSA DILDO TIL JUL!

@cartoons by Jim


Det er mye som spinner rundt av tanker om dagen, tanker som eg på en eller annen måte må få ut fordi eg har en MENING og den meningen føler eg kan betyr noe for NOEN, ja om den leses på riktig måte, skjønner dilemmaet mitt her eller??  Me vet jo alle sååå godt at en ting kan leses på mange måter alt etter hvilket tonefall du leser den i og det kan mange ganger være sååå farlig!

Mye som oppfattes vondt kan vær ment som en bra kritikk og det er noe man tar til seg, jobber med den og kommer ikkje bare helskinnet gjennom det, men man klarer også å levere en
bedre utgave av seg selv etterpå 🙂

 

Hvis eg skal kategorisere meg selv så er eg en Livsnyter som ELSKER å strikke og blogge, men eg ER ikkje en blogger selv om eg ligger på Topplisten om du skjønner. Fordi eg blogger 2-3 ganger om dagen så definierer ikkje det HELE meg, ok? Eg er så mye mer enn en blogger, ja for eg er meg.
Meg er et sosialt vesen som ikkje har den samme muligheten som dere som svinser rundt og er sosial DER UTE hele tiden. Derfor koser eg meg mye på nett, leser mye og ikkje minst får eg med meg mye!

 

Eg lesere mange blogger, noen har eg kuttet ut andre elsker eg. Sånn er det bare. Eg liker å lese blogger hvor eg kan identifisere meg med forfatteren på mer enn èn måte og eg liker ÆRLIGE bloggere! Er ikkje begeistret for de som HYLER etter oppmerksomhet What so ever! De som gjør ALT for å lure inn en leser, også kalt CLICKBAIT! En teknikk eg bevilget meg retten til bruke i dag!
Ja, bare for å ha sagt det; Eg ønsker meg IKKJE en rosa dildo til jul!

Eg er oppvokst på Tasta i Stavanger, et steinkast fra barndomshjemmet til Anna Rasmussen. Me har gått på samme skole og garanter hatt noen av de samme lærerene, bare Anna fikk de eldre utgavene av de unge og hippe som eg hadde 🙂 Eg stortrivdes på Tasta og hadde en fin oppvekst der.

Hva Anna har opplevd og erfart på samme sted som meg vet eg ikkje, men det som nå skjer er eg faktisk vitne til, noe også du er! Personlig syns eg MYE blir kalt mobbing om dagen og mulig dette også er det, men la oss si at det ikkje er det, ja så er det i allefall HETS! Det liker eg ikkje! Men eg likte heller ikkje at Anna snakket vemmelig og ondt om andre, noe Anna så offentlig som hun kunne gjorde
i torsdagens utgave av Bloggerene! Som mangen andre i Bloggverden reagerte eg sterkt på dette!
Er DET virkelig mulig liksom!?? Man sier da ikkje sånt!?? Mulig man sier det til sin partner, UNDER dyna etter man har lagt seg hvor INGEN andre hører, men man sier det IKKJE på en TV! OMG!
Noen mener man sier mye dumt når man er frustret og skuffet, men DET er slettes ikkje en unnskyldning! Er man en offentlig figur bør man oppføre seg der etter uansett! Om man skulle gråte
og være lei seg er en ting, helt greit, men man slenger da virkelig ikkje til de grader med leppa!


Selv om eg har overhodet ingenting felles med Anna annet enn me begge blogger har eg følgt henne litt på avstand, lest litt, ja eg har OGSÅ blitt lurt av Clickbait`en hennes og blitt like irritert som andre, men det tar eg på meg selv. Eg har ALDRI skrevet en stygg kommentar om henne offentlig –
Til det er eg for voksen, men eg følte for å si noe likevel…..Ja for dette er egentlig bare trist,
kan liksom ikkje tro hva eg så og hørte!!?!?

Er det hele bare en heftig rå markedsføring av hennes kommende bok, eller gjør hun det KUN for
å provosere?? Da inkl eg også mangen av de siste headingene hennes. Neimen ikkje godt å vite,
men uansett gir det henne ikkje retten til å snakke slikt om andre. Eg håper virkelig at hun angrer
og at hun også offentlig ber om unnskyldning. Det må jo ikkje være lett å leve med så mye hets rundt seg som hun gjør om dagen?? Det er også lettere å be om tilgivelse enn tillatelse (i noen tilfeller)
noe mine barn av og til har benyttes seg av hehe

Selv om mye av det Anna har gjort og gjør er galt i de aller fleste sine øyne gir ikkje det oss andre rett til å slenge dritt og skape overskrifter av verste sort for å forsvare dette. Eg skjønner at det er vanskelig å holde igjen, eg har selv sittet på hendene mer enn en gang denne uka og det har kokt i hodet!
Ved å “ta igjen” med mye av den samme mynten skaper bare splittelse og en vemmelig stemning
i et miljø som burde strålt av de kreative flotte menneskene som er der,
slik det gjør på gode dager når alle er “venner”🙂

I en gruppe med mange dyktige bloggere skapes det automatisk konkurranse, noe som er sunt for
å kunne produsere og skape de flotteste ting og mye knagende god tekst blir skrevet. Noe er til hjelp for mange og noe veldig inspirerende for andre, men alt i alt MYE bra og eg elsker som sagt å lese,
men eg liker ikkje dårlig stemning og skittkasting over en lav sko!

Men ANYWAY! Eg ønsker Anna Lykke til hvor enn veien går videre, Lykke til med Boka og eg håper Anna at du en dag virkelig blir lykkelig og at du får det livet du ønsker deg, men ikkje trø ned så mange på din vei, det ødelegger for mye. Ut over det syns eg at me andre som blogger skal være mer voksen enn Anna og lar være å slenge rundt oss med Offentlig Hets tilbake selv om det skaper klick i seg selv. Blogging bør da heller være noe me har felles enn at me bruker det mot hverandre 🙂

Me må da virkelig kunne løfte hverandre og ikkje minst unne hverandre medvind!?? Selv stemte eg på Marna hver eneste dag man kunne i håp om at hun skulle bli “Folkets favoritt” og det trillet noen tårer da hun klarte det og det er såååå VEL fortjent! Hun er bare helt KONGE!

 


Konkurranse er SUNT, men man skal ikkje jukse og bedra, ikkje på noen samfunnsnivå og ei heller i en blogg!

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

#clickbait #markedsføring #nettavisen #vg #hets #mobbing #bloggerene #tv2livsstil #konkurrranse #meninger #minmening
#snakkstygtomandre #tilgivelse #tillatelse #lykketil #

5 kommentarer
    1. Flott at du setter ord på det (jeg tror) mange av oss tenker!
      Ha en fin helg! Trivelig å lese bloggen din! ☺

    2. Trodde dette fortrinnsvis var en strikke/hobbyrelatert blogg. Hva andre blogger om, er vel ganske uinteressant?

    3. Helt enig. Da Anna sa det på Bloggerne så tenkte jeg det er ikke mulig. Du med Norges største blogg sier ikke sånn. Jeg stemte også på Marna hun er bare nydelig. Og det var fortjent 👍

    4. Ja, jøss – vet godt at du bestemmer på egen blogg – skulle bare mangle! – bare derfor jeg lurte til henvisninger på annen blogg som tar for seg helt andre tema, enn forespeilet her.

Siste innlegg