SPENNENDE NYTT PROSJEKT – MISFORNØYD!

 

Jadda, eg tok meg en tur på Husfliden i går som eg så vidt nevnte, men eg var slettes ikkje like strålende fornøyd som eg pleier å være når eg har vært der….Har i grunnen alltid lik å svippe innom der, har alltid fått god hjelp hvis eg har trengt det og eg har ALLTID møtt smilende og i møtekommende betjening- For all del, alle har da lov å ha en litt dum dag, men poenget; Eg tror ikkje eg er fornøyd….IKKJE fornøyd med fargene trooor eg!?? Joa, eg LIKER fargene,
men ikkje til det eg skal strikke….trooor eg….

 

Planen min da eg gikk inn dit var at Trudilutt skulle være Lyyyys Grå og Hvit med en lekker Oker som kontrast, du ser det for deg ikkje sant? LEKKERT! Eg spurte etter Okerfarger og fikk servert en eg mente var skikkelig SOLgul, ikkje det eg ville ha….Da ble eg virkelig i tvil om HVA
som ER Oker….Skjønner??

Når noen bare står ved siden av meg og “venter” når eg skal bestemme meg for farger blir eg også litt sånn stressa, ja som om eg må skynte meg! Enten må eg stå i fred eller så må vedkomne engasjere seg syns eg. Hun lurte på hva eg skulle strikke for hun syns oppskriften eg sto med var spennende; Bladet Garn hadde eg i hånden, hun syns det var rart de ikkje hadde DET siden det sto at kofta skulle strikkes i Finull, men akkurat det kunne ikkje eg svare på og det ble litt rar stemning…..Hmmm

Noe som var veldig kjekt var at det var 20% på alt norsk garn, ergo sparte eg noen kroner!
Sånt kan man da virkelig like 🙂

 

 

 

Ok, du ser Jakken på bildet, meningen med mine farger er min skal være hvit der den er hvit, lys petrol der den er blå og lilla der den er gul, meeen eg troor eg må ta litt betenkningstid….
Hva syns du om fargene? Det kan jo for all del bli lekkert, men i mitt hode hadde det blitt sååå lekkert med hvitt, lyyys grå og Oker…..ikkje OFTE eg har slike seriøse problem altså! haha

Oppskriften på Pinneguri sin aldeles lekre Barnejakke Trudilutt kan du kjøpe HER!

 

 


Når himmelen er tung er det deilig å ha en sløv og toltalt avslappende dag! Det har eg hatt i dag!
Tok av meg pysjen, tok en lang og varm dusj og tok på pysjen igjen, så litt film og sov en stund på sofaen. Nå er eg i grunnen oppladet til å få en deilig kwell 🙂 Er helt gåen etter i går eg hehe
Men absolutt fornøyd med håret det ofrer eg meg for, men resten av uka skal være i strikse rutiner slik at eg slipper å bli sååå sliten. Eller dvs, på fredag skal eg SUS og ta en god del prøver og av erfaring så VET eg at det TAR TID og eg ender som regel opp på Anestesi Avd…..Det er så SKIKKELIG kjipt! Hele armene og hendene mine er som regel helt oppstukket, men eg krysser fingrene og satser på at eg treffer på det riktige Bio`en som klarer det på første stikk 🙂

Vil du oppleve av gemalen din blir en liten guttunge igjen?? Da har eg en anbefaling å komme med:
Hvis han spør om du syns det er greit at han kjøper en Høytrykkspyler BØR du si ja! Ali var nettopp på Posten å hentet sitt nye flotte GLIS! OMG!!! Snakk om å yre av GLEDE og iver! Skulle nesten tro han fikk seg en ny bil, men sannelig kan en høytrykkspyler får frem de samme gnistene! Nå er det slutt på
å låne nabo`en sin og eg er blitt lovet at ALT ut skal nå ALLTID være rent og pent,
ja og det er tydeligvis ikkje den ting som ikkje kan vaskes med Høytrykk!
Nevnte eg alt dille og dalle han kjøpte til??
Han oppførte seg akkurat slik eg gjør når eg koser meg på Garnrommet hehe
HVERDAGS GLEDER er og blir noe av det viktigste i livet! Det gjelder bare å nyte dem 🙂

Planen nå er bare å strikke videre, sette på en serie frem til The Voice i kwell 🙂

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN ETTERMIDDAG OG KWELL

Go`klem fra ei ganske opplagt Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #yarn #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #garn #finull #pinneguri #barnejakkatrudilutt #strikkeblogg #strikkeblogger #norskstrikkedesign #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

13 kommentarer
    1. Hold deg til det hodet ditt tenker du og ikke la deg forvirre av ei litt sliten og stressa ” garndame” Når det er salg på garn blir disse ekstra stressa , alle skal kjøpe garn til noe de ikke vet hvordan skal bli , og kundene tror hun ser inni hodet deres hva de ser for seg som ferdig plagg.
      Jeg har vært ” garndame” i flere tiår og kjenner følelsen fra både kunde og ” dama”
      Lykke til— oker er jo din farge vel—-??

    2. Ellbjørg: Me var helt alene i butikken så det burde vært plenty av tid, men hun var slettes ikkje tilstedet, bare ventet på meg hehe Ble liksom litt feil hehe Får se, mulig eg går tilbake å pytter…..Tror gjerne eg har det eg trenger i hylla mi også 🙂

    3. Skjønner akkurat hva du mener med at du ble stressa i den butikken. Kjente meg så godt igjen . De fargene du har valgt føler jeg at ikke passer helt sammen ,skal jeg være ærlig. Høres mye finere ut de fargene du først hadde tenkt deg 🤗 Ha en super ,duper kveld 🤗Klem

    4. Hei!
      Jeg gjorde om bildet ditt til sort/hvitt for å se fargedybden bedre, og synes kanskje den petrolblå ble for lys som kontrastfarge til det hvite – iallefall hvis jeg sammenligner med kontrastene til jakka du skal strikke. Til syvende og sist er det jo du som skal bli fornøyd, men jeg tror fargeskalaen du hadde tenkt på først ville blitt kjempefin 🙂 På fargekartet til Rauma på skjermen min, ville jeg valgt oker 4197 og grå 405 eller 404. Ønsker meg fargekart til finull, så Eli på Skeindeer podcast’en hadde kjøpt en fra Ysolda Teague, men finner ingen på Rauma sin hjemmeside. Ja, ja

    5. Jeg har jobbet i den butikken…say no moore 😁 ville kansje byttet fargene til de du tenkte på i utgangspunktet 🙂i

    6. Hvit,grått og oker høres helt hydelig ut sammen.Når du først har sett for deg den fargekombinasjonen kommer du ikke til og bli fornøyd med noe annet.Rart det der som setter seg på ‘hjernen’,får ikke fred før det er som en vil.Lykke til.Gleder meg til og se hva du ender opp med.
      Ha en super duper strikke kveld.🤔

    7. Jeg synes fargene du har valgt var fine sammen jeg 😊 Du kan jo alltids strikke to stykker 👍😊

    8. Å jeg kjenner meg igjen, men ikke vits i å starte med et prosjekt du er lunken til. Gå for de fargene du har i hoder da blir du fornøyd. Alltid lurt å gå for førstevalget. Lykke til

    9. Hanne: Meningen er å strikke 2 stk, en i 6 år og en i 2 år, men eg hadde tenkt meg andre farger til han som blir 6 😉 Får se hva eg gjør, mulig eg bytter de eller kanskje eg bare bestiller nye på nett hehe Kan alltid bruke de eg kjøpte på noe annet 🙂

    10. Nana: Vettu hva!???? Nå gjorde eg bare KORT prosess! SWUSJ sa det så bestilte eg to grå 404 og en Oker 4197!!! JuHuuuu Eg har hatt vondt i magen hele dagen pga de fargene for eg kjente at eg IKKJE klarte å strikke den planlagt jakken!! men NÅÅÅ satser eg på at fargene blir riktig, ja slik som i hodet mitt 🙂 Den Oker nr 4197 så veldig bra ut på skjermen så krysser eg fingrene.

      Ang det at du la bildet i svart hvitt for å se kontraster er kult, men den petrol og hvite eg har eg skaper egentlig ganske gode kontraster så det var rart at det ble svakt i svart/hvitt

    11. Sikkert skjermen min som ikke helt var med på notene på fargene. Det er jo det som gjør det så innmari vanskelig med farger noen ganger 🙂 Krysser fingrene for at fargene du har bestilt er som håpet – og ikke minst at du koser deg med å strikke jakka 🙂
      Skulle noen ganger ønske jeg hadde små å strikke til enda, men om noen år så kanskje…. Abonnerer også på bladet, og det er mye jeg kan tenke meg å strikke, ja..

    12. Nana: Hvis den Oker ikkje stemmer så er det uansett kun et nøste til eg må kjøpe så det går fint 🙂 Nå er i allefall garnet på vei JuHuuuu

Siste innlegg